Teoretisk Turbo udregning {{forumTopicSubject}}
Hey har gået og tænkt lidt over turboer. Hvordan regner man den bedste turbo ud til ens setup. Har fundet nogle calculators på Google men der er mange af parametrene jeg enten ikke har eller ved hvad er.
Min tanke var at smide en mølle på en Honda D15Z6 en der passer til motorens økonomiske egenskaber og tanken var at holde den på 140-160hk max udelukkende for at beholde økonomien og stadig få lidt mere umph... Altså økotune. Det jo blevet så moderne med turboer for at hjælpe de små motore og Honda er jo også gået over til det på de helt nye modeller.
Hvordan finder man den rette turbo til jobbet? Så man ikke få tøven og ikke mister trækkraft I de højeste omdrejninger. Bilen er jo en V-tec så den køre jo fra 900-7000rmps.
Det selvfølig kun en tænkt scenarier men den kan vel stadig være sjov og lærerig.
http://www.turbos.bwauto.com/aftermarket/matchbot.aspx
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.489
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
jan 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 248
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.489
Desuden er moment sjovt at udnytte og ofte får man nok givet den lidt ekstra gas
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 96 Svar: 3.087
det har producenterne jo allerede regnet på for dig?
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.362
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
okt 2005
Følger: 113 Følgere: 114 Biler: 5 Emner: 90 Svar: 696
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Teoretisk Turbo udregning