{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

Min Escort Cvh Tikker! {{forumTopicSubject}}

hey er der nogen ford specialister, der kan hjælpe?
min gamle escort mk4 cvh 1,4 motor, tikker meget. jeg har selvfølgelig skiftet nye ventilløftere (2 gange) og knast (Kent cams godt nok).. Oliesmøring ser fin ud, når man tager ventildækslet af. Måske er det den "skarpe knast", som smadrer de hydrauliske ventilløftere? Tikkeriet driver mig til vanvid..! smiley Nogen forslag?!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min Escort Cvh Tikker!
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #1   6. jun 2004 Har hørt noget om at det kan være stempler eller stempelringe der tikker......De skulle vist være lavet en tolerance for lille, men det er overhovedet ikke noget jeg er sikker på......

  • #2   6. jun 2004 hallo lige meget hvad så tikker en Escort MK 4 sådan er det bare glem det den holder aldrig op kun lige når man har lavet det så begynder den bare igen og igen....... MVH

  • #3   6. jun 2004 Jeg kører på 10W/40 PenzOil. Det burde være fint, motoren har kørt 150.000 km. Det er da ikke alle mk 4 motorer som tikker!? hva snakker du om -Mick P?
    Hvis du kører på 5/40 olie, sluger den så ikke helt vildt -Per J? Jeg kan høre tikkelyden kommer fra ventildækslet..
    men det kan ikke ha noget med knasten at gøre?


  • #4   6. jun 2004 Hej

    jeg tror nesten alle Escorter tikker, men det kan godt være at det er dine stempler der tikker, det sker når en eller flere stempel ringe er slidt i den rille som de seder i, det vil sige når stemplerne køre op og ned så køre stempel ringene også lidt op og ned.

    jeg håber at det kan hjælpe.

    Hilsen morten


  • #5   6. jun 2004 jeg har haft samme próblem engang. vi skiftede også 1 oig så 2 og så 4 ventiler.. Og den blev ved, det hjalp først da vi skiftede allesammen og indstillede det hele ordenligt, så kørte den fint, og det gør den stadig. Kender ham der købte den...

    Bare et forslag.. lidt dyrt men okay. hee


  • #6   6. jun 2004 Jo Mikkel en Cvh har hydrauliske løftere.. selvjusterende, kan derfor ikke indstilles. De er selvfølgelig spændt med det rigtige moment osv. Men jeg tror du har ret i, at sådan er det bare med en gammel bil. smiley

  • #7   6. jun 2004 Cvh har overliggende knastaksel. Det kan dog ikke være dyserne, for den har karburator (desværre)..

  • #8   6. jun 2004 overliggende knast i en cvh?????????
    hvis du nu piller dækslet af så sig mig lige om du kan se en knast,, hvis du kan det så er det ikke en cvh motor.. knasten på de motorer ligger i selve topstykket UNDER ventilløfterne
    eller er det helt forkert,,,,,,,,,,


  • #9   6. jun 2004 Hmm nej det er en OHC, som har Over Head Camshaft sorry..knasten ligger selvfølgelig under ventilløfterne.. men den har stadig hydrauliske ventilløftere..

  • #10   8. jun 2004 Jo jeg har jo netop skiftet løftere faktisk 2 gange! - de er helt nye
    okay jeg kører altså på en for tyk olie kan jeg forstå..


Kommentér på:
Min Escort Cvh Tikker!

Annonce