{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.631 visninger | Oprettet:

Nicklas J
Nicklas J
Tilmeldt:
30. jan 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13

Chiptun af 2018 Ford Fiesta ST LINE 1.0 Eco boost 140 HK {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har lige fået en Fiesta ST line hjem.

1.0 Eco boost 140 HK - 6 Gear.

Jeg har nu kiggede lidt rundt omkring, jeg kan se at ingen kan chip tune den endnu, så vidt jeg har kiggede!

Har også haft skrevet med mountune, som er ved at lave ders kit til den nye version, så vi lander på 165/170 HK 7.2 Sek 0-100.

https://www.mountunestore.com/products/fiesta-b299fox-mr165-power-upgrade-kit

Er det værd at købe sådan et kit til den nye når den kommer, eller bare bare en alm chip tun :)?

Mvh
Nicklas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chiptun af 2018 Ford Fiesta ST LINE 1.0 Eco boost 140 HK
  • #1   30. jan 2018 Vil du ofre din motor garanti for et par ekstra heste ?

  • #2   30. jan 2018 Puha jeg ville vente indtil garantien udløb med at gøre sådan noget.. Længe leve privat brugtvognshandel

  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #3   30. jan 2018 #1 Hvis jeg bestiller det fra Mountune, og for det sat i på et udannet værktsted, beholder jeg min bil garanti, da de har et samarbejde med ford, De laver kun upgrade kit, til Fiesta, Focus og Mustang.

    Har sprugt Ford ad på deres facebook side hvor de gav mig dette svar.


  • #4   30. jan 2018 Så syntes jeg du skal springe ud i det. Det havde jeg gjort ihvertfald hvis garantien ikke frafaldte

  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #5   30. jan 2018 #4 Men så kommer problemet, De eneste udannet værksteder som der er, findes kun i England smiley

    Og jeg ved ikke om de opdager om en alm dygtigt værksted føre har sat det i?


  • #6   30. jan 2018 Der ville jeg ikke løbe nogle chancer - vent til sommer og så gør en tur ud af det hvis du skal til England. Det er ikke sikkert at der sker noget ved at du gør det i Danmark men det er så bare træls hvis der gør smiley

  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #7   30. jan 2018 #6 Hmm, ja det må jeg nok hellere smiley

    Du kan se deres svar på dette billedet.

    God service må man sige, gid der bare var nogle i Danmark.


    profilbillede
  • #8   30. jan 2018 Haha ja det er ihvertfald kort og simpelt hahah


  • #9   30. jan 2018 jo kan de nemt opdage, da du ikke får papir. eller noget på, at der er lavet ved dem. plus at de skal nok, skrive i dine papir eller lign.. tag og kør til england, og hold 1-2 dages køre ferie.. er ikke værd at tage det sats

  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #10   30. jan 2018 OKay smiley

    Hvordan er regler vdr alm chip tuinge? er det noget man bare lige kan pille af hvis bilen skal til syn eller den skal ind til ford.



  • #11   30. jan 2018 Det er kun MP kittet der kan godkendes. MR kittet kan give problemer mht godkendelse


    As an MR upgrade, your warranty may be affected as it does not benefit from the same warranty provision that the MP upgrades provide.


  • #12   30. jan 2018 165 hk på en 1,0 motor smiley det er sku dømt til at gå galt smiley

  • #13   30. jan 2018 Der er lavet over 200 hk på den 1.0 motor, og den motor lever da endnu

  • #14   30. jan 2018 det er sku vildt det kan holde, de er da også kun 3cyl ikke de der ecobooster? smiley

  • #15   30. jan 2018 Jo

  • #16   30. jan 2018 Kan godt være det kit er godkendt i England samt af Ford..
    Men hvad siger de danske myndigheder mon til det..


  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #18   30. jan 2018 #16 Godt sprøgmål. Ford Danmark på Facebook siger dog så længe det er lavet på en af Mountune udannet værksteder, så er det i orden. Mountune Har et samarbejde med Ford.

    Overvejer jeg stærkt en tur til England og få sådan et kit sat i, når de kommer med deres nye MK8 kit.

    Ville nok være et bedre valg end en alm chip tun? dog self en del dyre!. Ville det give et lingede restutalt? men sikkert mere usundt for motoren?


  • #19   30. jan 2018 Ford Performance er ikke Mountune

    Du kan sagtens få lavet en chiptuning herhjemme som du selv kan fjerne til syn osv. Utune hos chipning.nu findes der bla.


  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #20   30. jan 2018 #19 Er rettet.

    Men de har stadig et samarbejde.


  • #21   30. jan 2018 Ja der er et sammearbejde. Der er vidst ikke mountune godkendte værksteder i DK.

    Men en dansk tuner kan lave samme hk/nm som mountune kan,


  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #22   30. jan 2018 #21 Jeg har snakkede med Thomas Landberg og 4 andre, de kan ikke på den nye model endnu pga låst motorstyring.

    Men de regner med de snart kan..

    Så indtil videre er løsningen vel kun det MK8 kit fra Mountune..

    Hvis du kender et sted som kan, må du meget gerne linke deres side smiley


  • #23   30. jan 2018 Men det MK8 kit er heller ikke klar endnu.

    Men hvorfor har du så travlt med at få den chippet.?


  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #24   30. jan 2018 #23 Har hellere ikke travlt, er bare meget nysgerrige hvad den kunne få, og hvad der kan lade sig gøre med en 1.0 Ecoboost / 6 Gear.

  • #25   30. jan 2018 Hvor længe tror du en 1.0 liters motor holder til at køre med 165 heste ?

  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #26   31. jan 2018 #25 Nu presser du den jo ikke 100% hver eneste dag eller nogle siden.

    Så skulle ikke være noget problem, hvis man køre rigtigt.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #27   31. jan 2018 165 hk og tidligere nævnt over 200 hk er meget for sådan en lille motor. Det var ikke noget jeg ville teste holdbarhed på hvis det var mig. Jeg havde hellere købt en motor ydelsesmæssigt større model.

  • #28   31. jan 2018 Men bare fordi Ford DK siger ok for det, gør det ikke lovligt..
    Ligesom med en chip fra DK..

    Jeg tror ikke du får det godkendt til et dansk syn..


  • #29   31. jan 2018 Discon

    Tror ikke man skal være så bange for mange hk på de små motorer.
    Ford kommer med en 1.5 3cyllinder på 200 hk inden sommer. Mon ikke div tunere vil hive 250-300 hk ud af den 1.5'er


  • #30   31. jan 2018 prøv at ring til scantune, den er i deres program men det ser ikke ud til det er alverden den får ud af en chip, men de kunne jo have skrevet fejl på siden.

  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #31   31. jan 2018 #27 Kan du ikke, det er problemet.

    Der kommer først en 1.5 Eco boost 200Hk til den "rigtig" st senere på året smiley

    #30 Jeg har snakkede med lidt forskelige i dag, og det er rigtig nok der står 145 ved de fleste, dog et godt bump i NM, det er hvad de lover at det midst bliver, De har selv skrevet de har tunet nogle til 155/160, det er forskelligt fra bil til bil.


  • #32   31. jan 2018 #31 tror du skal regne med det du har fået at vide fra 145-160Hk (men er det ikke også rigeligt til en 1,0L ?)

  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #33   31. jan 2018 #32 Han sagde nogle havde ramt 155 smiley men var forskellige fra bil til bil igen. Han ville dog intet love.

    Landberg sagde jeg skulle skrive om 1/2 måender når de har fået styr og testede det rigtigt, versionen fra sidste år kunne 165hk med chip turn.

    Ellers vendt på det Mountune Kit, det er midst 165.

    Men venter nok de 2 måneder for at se hvad folk finder ud af.

    Eneste jeg er ude efter er en bedre 0-100 tid.


  • #34   31. jan 2018 altså for 15hk ekstra, så det nok nemmere. bare at nøjes, med 140hk. tror ikke du rigtigt, går hen og mærker det alligevel... havde der ikke været garanti på osv.. så det ikk var så bøvlet, var ideen nok meget god... men virker som meget bøvl, for nærmest ingenting.

  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #35   31. jan 2018 #34 Hvis det det kit som kommer fra Mountune ryger den ned på 7.2Sek "0-100" fra 9Sek stock. det er rimlig meget må man sige.

    Hvis vi snakker en forbedring så den kommer under 8 sek, vil jeg gerne, men hvis det bare er 8.5 osv, synes jeg ikke det er det værd også smiley så enig, det skal gi noget.


  • #36   31. jan 2018 Men vil du smide 13000-14000kr for de ekstra hk kontra en chip?

  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #37   1. feb 2018 #36 Kommer helt an på hvad Chippen kan gøre ved 0-100 tiden.

    Må se når de forskellige kan begynde og tune.


  • #38   1. feb 2018 ja er en del hehe.. men så det jo, op til dig selv. om du syntes det er prisen værd:-) godt man selv har, mk6 st150. std 0-100 7.9 sek hehe

  • #39   3. feb 2018 Få nu en Peugeot med en støre motor altså hvorfor købe en bil med 1. Død hvis du er til hurtige biler

  • #40   6. feb 2018 #12 Mercedes sælger en bil med tre års garanti, der har har en 2-liters med 381 hk... Kan du selv regne litereffekten ud? smiley

  • #41   6. feb 2018 Peugeot er vejen frem

  • #42   6. feb 2018 Jeg har forhørt mig på et værksted i Tyskland, her anbefaler de ikke man chiptuner bilen. Da de fra producentens side næsten har fået det maksimale ud af bilen i og med at det er en 1.0 motor som sidder i smiley

  • #44   7. feb 2018 Hvis du ændre din mortor fra standard specs. Vil din motor garanti være væk. Det samme gælder drivlinen som trækaksler og gearkassen.

    Vent til garantien er ovre.


  • #45   7. feb 2018 Tror lige som det giver sig selv

  • #46   7. feb 2018 Besked fra en bruger herinde:

    "Hej Martin
    Det skal jeg nok prøve at huske - tror dog ikke det bliver aktuelt
    Har skrevet sammen med en englænder der har hevet 210 HK ud af hans og den har gået over 100.000 - når bare man behandler den ordentligt kan den sagtens holde. Det er vigtigt at huske på at den er designet til en meget høj literydelse, så man må ikke sammenligne det med at voldtune en 50 HK's motor til 175 HK. Der ville lejer og alt andet være voldsomt underdimensioneret - det er de ikke på ecobæstet

    Glemte lige at sige, at det også handler om at vælge den rette tuning. Jeg ville passe på med blot at vælge en tilfældig OBD-tuner som kan hive en masse heste ud af din bil. Sørg for at det er nogen som har testet det i virkeligheden og ikke bare skruer på tilfældige knapper... Det er vigtigt at bilen også er til at køre under normale forhold. Jeg valgte Superchips Bluefin, fordi der ligger 100'vis af testtimer bag deres map - både på rullefelt og på landevejen. Deres håndholdte terminal gør at du til hver en tid kan afinstallere tuningen igen fx. i forbindelse med service eller syn. Og de lover ikke enorme besparelser på brændstoffet, for det er nonsens. Hvis du hiver flere HK ud af din bil, vil den og så bruge mere brændstof, hvis du udnytter dem!!! Og hvis ikke, bør du for alvor være på vagt, for hvis den ikke får brændstof nok ender du med nedsmeltede ventiler og stempler. Det er bedre at den får for meget end omvendt
    "


  • Michael W
    Michael W Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 3 Svar: 6
    #47   7. feb 2018 Alle de små 1.0 R3 motorer er ubalancerede, så jeg ville ikke turde det..

  • #48   8. feb 2018 Utroligt så kloge folk er, som slet ikke kender noget til det. ??

    Du kan trygt stole på, at hvis Mountune laver et kit til den, så er det også gennemtestet. Der er en grund til at de er dyrere end andre tunings mærker.

    Sidst jeg tjekkede var der et Mountune godkendt værksted i Tyskland. Så man behøver ikke køre helt til england for at få det monteret "rigtigt".


  • #49   8. feb 2018 http://www.racemax.de/mountune_performance_ford_tuning.html

    http://www.fordmeguin.de/

    De her ser vel ud til at kunne gøre jobbet ...


  • #50   11. feb 2018 Til emnestarter: Jeg kan forstå at du går meget op i accelerationstider i sekunder, ja endda helt ned i tiendedele af sekunder. Og fred være med det. Jeg synes også det er sjovt. Men i den forbindelse synes jeg måske lige du skal være opmærksom på, at 60 mph. ikke er lig med 100 km/t :-). Der skal du lige lægge et par miles per hour mere til, og det kan jo godt betyde et extra gearskifte i nogle tilfælde, og derfor måske også helt op til ca. 1/2 sek. ekstra for at få en realistisk 0-100 km/t tid. Alt sammen noget som måske udvander det gode tilbud en smule. Jeg mener, 14000 kr. er måske lige rigeligt at give hvis det reelt kan gøres for det halve af en tuner her i DK. Jeg tror at mange af kræfterne kommer fra opgradering af motorstyringen, og ikke fra nogle slanger fra et stort firma.

  • Kasper D
    Kasper D Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #51   22. jun 2018 Jeg har lige skrevet med Mountune omkring MR165 til min Fieste MK7 og der bibeholder jeg ikke Ford garanti. Så jeg er bange for du heller kan til MK8.
    Det ser dog ud til at jeg kan få monteret alle rør og luftfilter på værkstedet i England inkl. montering til ca 7500 uden at chippe og beholder garantien. Hvad jeg har kunne læse mig til giver det 10-15 hk


Kommentér på:
Chiptun af 2018 Ford Fiesta ST LINE 1.0 Eco boost 140 HK

Annonce