{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.065 visninger | Oprettet:

APR Chiptuning, Hvorfor ? {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Jeg har en dejlig Golf 5 GTI Stage2 tunet med APR chip med skift af programmer i fartpiloten og bilen kører upåklageligt og det fungere rigtigt godt hele mit setup. Det meste er lavet af tidligere ejer bl.a APR CHIP.

Mit spørgsmål lyder så på. Hvorfor vælge APR chip? Jeg ved at bilen bare har fået lagt softwaren ind uden justering på rullefelt, hvilket i mine øre jo ikk lyder optimalt, da ingen biler er ens?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  APR Chiptuning, Hvorfor ?
  • #1   1. feb 2018 Vil tro man har valgt det fordi det billigere end st få kørt bilen ind. Ligesom mange køber dyre fælge og montere de billigste dæk eller køber den billigste gevind undervogn fordi den bare skal sænkes... Har aldrig hørt og APR men kan være det er som Landsberg filer. En fil der fungere godt generelt til motoren men som ikke er fin justeret til netop din motor

  • #2   1. feb 2018 APR koster en del mere end de gængse danske tunere, men fordelen ved APR er at de har erfaring fra rigtig rigtig rigtig mange biler, og derfor er filerne testet i hoved og røv. Endvidere så er det billigere hvis man opgradere stages fremfor en ny indkøring hver gang.

  • #3   1. feb 2018 90% af alle chiptuninger er std programmer/filer der bliver lagt ind, langt de fleste af de tuninger hvor rullefelt er inkluderet er kun for at få før og efter effekt.

  • #4   1. feb 2018 Bjørn den udmelding tror jeg du skal passe på med.

    For de der optimere biler som levebrød, de bruger sikkert rullefeltet til at måle diverse værdier, for at justere programmet ind, så det passer til hver enkel bil.


  • #5   1. feb 2018 Thomas F - Det er der rigtig mange der ikke gør... rigtig mange gør netop som Bjørn siger...

  • #6   1. feb 2018 #5
    Dem der gør det, det ser jeg ikke som det er deres levebrød.

    For folk der har den fremgangsmåde, ser det mere som hurtige penge, da det kræver ingen evne.

    Hvorimod dem der har det som deres levebrød, fx Landberg.
    Ham er jeg ret sikker på går ind og modificere hver fil til hver enkel bil, og grunden til at han gør det, er glade kunder kommer igen, og når folk skal have anbefalet et sted, så anbefaler man ham smiley

    Hvorimod amatøre der smider en fil ind, vil meget hurtigt få et ekstremt ringe ry, hvis deres optimerings filer simpelthen fucker bilen op.

    Så måske mange gør det, jeg har ingen idé, har i?

    Jeg ved blot dårlige erfaringer deles ekstremt hurtigt, så mon ikke amatøre de får konsekvensen at føle smiley


  • #7   2. feb 2018 At man lægger en standard tuningsfil ind er meget normalt og vil give meget tæt på ligeså godt resultat som en fintunet fil, så det er skam ikke forkert at gøre det og det vil ikke få bilen til at fucke up (medmindre man gør det forkert), de filer man køber kan købes af meget anerkendte og professionelle tunere smiley
    Det kræver dog stadig nogle evner, det er ikke bare liiige at skifte sådan en Eprom-fil uden computerevner og viden om hvad man roder i smiley

    Der hvor det kan give store problemer er hvis bilen er yderligere tunet, der skal der jo justeres ind ud fra de enkelte dele der er monteret på motoren smiley


  • #8   2. feb 2018 #7 ja det meget normalt praksis. Så der forskel på hvem der laver filerne. Nogle de skruer bare op for brændstof og tryk. Og detaliegraden af filen variere. At få finjustere er nødvendigvis noget man mærker men det giver mulighed for at få ønsket motor effekt. Eks vil nogle gerne havde en fil der giver bedre effekt i det normale driftområde da de tit køre med campingvogn.

  • #9   2. feb 2018 Personligt ville kun gå til dem der laver filen, da jeg har en overbevisning om, de er de dygtigste, siden folk vælger at købe filerne fra dem smiley

    At prisen også er derefter, er kun fair, pris og kvalitet hænger sammen i dette tilfælde for mig smiley


  • #10   5. feb 2018 #6 - "Hvorimod dem der har det som deres levebrød, fx Landberg.
    Ham er jeg ret sikker på går ind og modificere hver fil til hver enkel bil, " .... tænk igen smiley


  • #11   5. feb 2018 #10

    Belær mig, du ved tydeligvis noget jeg ikke gør.
    Jeg skriver blot ud fra antagelser om han gør det, da andre optimerings steder i danmark køber hans filer, så må han jo kunne et eller andet.

    Men jeg er åbenbart forkert i min udtagelse, så jeg lytte gerne. smiley


  • #12   5. feb 2018 Det er ikke altid nødvendig at fin justere en fil , hvis resultanten på rullefelt er ok hvorfor skal man pille i noget som virke ?
    Man flasher en fil som man VED er ok til DENNE bil og hvis resultanten og værdierne er ok så køre man med denne fil.
    Hvis andre optimerings steder købe hans filer betyder ikke at man fin justere hver eneste bil man få på rullefelt. Mange af dem som køre med Landberg filer har aldrig haft deres bil på rullefelt.


  • #13   5. feb 2018 #12
    Du har ret i at mange bare tager en fil fra deres leverandør og skriver ind i bilen. Job done.. Det ikke den bedste løsning, men jo filen er jo mindre betyder det. At nogle så tager deres job seriøst og finjustere filen til at passe til kundens ønsker og til den pågældende motor, det kun et plus...


  • #14   5. feb 2018 Jeg har den overbevisning om at hver enkel fil skal justeres til hvert enkelt køretøj, da ingen motor er ens.

    Og hvis man KUN kan finde ud af at smide en ny fil på, og ikke justere den ind, så burde man ikke gøre det i min optik, hvilket også er grunden til jeg aldrig ville køre min egen bil hen sådan et sted.

    Men du har stadig ikke sagt hvorfor min postulat omkring landberg er forkert.

    Fordi hvis man høre fra de forskellige mennesker der arbejder med optimering, Dynotrin, Fredslund, landberg osv, er jeg ret sikker på de vil fremhæve at ingen motor er ens, og hver enkel fil skal justeres til den specifikke model.


Kommentér på:
APR Chiptuning, Hvorfor ?

Annonce