4.065 visninger
|
Oprettet:
APR Chiptuning, Hvorfor ? {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg har en dejlig Golf 5 GTI Stage2 tunet med APR chip med skift af programmer i fartpiloten og bilen kører upåklageligt og det fungere rigtigt godt hele mit setup. Det meste er lavet af tidligere ejer bl.a APR CHIP.
Mit spørgsmål lyder så på. Hvorfor vælge APR chip? Jeg ved at bilen bare har fået lagt softwaren ind uden justering på rullefelt, hvilket i mine øre jo ikk lyder optimalt, da ingen biler er ens?
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 41 Biler: 19 Emner: 170 Svar: 1.829
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.665
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 22 Svar: 396
For de der optimere biler som levebrød, de bruger sikkert rullefeltet til at måle diverse værdier, for at justere programmet ind, så det passer til hver enkel bil.
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 112 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.587
mar 2011
Dem der gør det, det ser jeg ikke som det er deres levebrød.
For folk der har den fremgangsmåde, ser det mere som hurtige penge, da det kræver ingen evne.
Hvorimod dem der har det som deres levebrød, fx Landberg.
Ham er jeg ret sikker på går ind og modificere hver fil til hver enkel bil, og grunden til at han gør det, er glade kunder kommer igen, og når folk skal have anbefalet et sted, så anbefaler man ham
Hvorimod amatøre der smider en fil ind, vil meget hurtigt få et ekstremt ringe ry, hvis deres optimerings filer simpelthen fucker bilen op.
Så måske mange gør det, jeg har ingen idé, har i?
Jeg ved blot dårlige erfaringer deles ekstremt hurtigt, så mon ikke amatøre de får konsekvensen at føle
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 112 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.587
Det kræver dog stadig nogle evner, det er ikke bare liiige at skifte sådan en Eprom-fil uden computerevner og viden om hvad man roder i
Der hvor det kan give store problemer er hvis bilen er yderligere tunet, der skal der jo justeres ind ud fra de enkelte dele der er monteret på motoren
okt 2010
mar 2011
At prisen også er derefter, er kun fair, pris og kvalitet hænger sammen i dette tilfælde for mig
jul 2003
Følger: 6 Følgere: 52 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 77
Ham er jeg ret sikker på går ind og modificere hver fil til hver enkel bil, " .... tænk igen
mar 2011
Belær mig, du ved tydeligvis noget jeg ikke gør.
Jeg skriver blot ud fra antagelser om han gør det, da andre optimerings steder i danmark køber hans filer, så må han jo kunne et eller andet.
Men jeg er åbenbart forkert i min udtagelse, så jeg lytte gerne.
jul 2003
Følger: 6 Følgere: 52 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 77
Man flasher en fil som man VED er ok til DENNE bil og hvis resultanten og værdierne er ok så køre man med denne fil.
Hvis andre optimerings steder købe hans filer betyder ikke at man fin justere hver eneste bil man få på rullefelt. Mange af dem som køre med Landberg filer har aldrig haft deres bil på rullefelt.
okt 2010
Du har ret i at mange bare tager en fil fra deres leverandør og skriver ind i bilen. Job done.. Det ikke den bedste løsning, men jo filen er jo mindre betyder det. At nogle så tager deres job seriøst og finjustere filen til at passe til kundens ønsker og til den pågældende motor, det kun et plus...
mar 2011
Og hvis man KUN kan finde ud af at smide en ny fil på, og ikke justere den ind, så burde man ikke gøre det i min optik, hvilket også er grunden til jeg aldrig ville køre min egen bil hen sådan et sted.
Men du har stadig ikke sagt hvorfor min postulat omkring landberg er forkert.
Fordi hvis man høre fra de forskellige mennesker der arbejder med optimering, Dynotrin, Fredslund, landberg osv, er jeg ret sikker på de vil fremhæve at ingen motor er ens, og hver enkel fil skal justeres til den specifikke model.
APR Chiptuning, Hvorfor ?