{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.881 visninger | Oprettet:

chiptuning {{forumTopicSubject}}

Hej.


Jeg har en citroen ds4 som jeg gerne vil have tunet.

Er fra sjælland og har talt lidt med morepower, chiptuning.nu og palms auto.

De alle har sagt fra 115 hk til 140 hk men på nm er der lidt forskel.

De 2 af dem ligger til en pris til 2500-3000 og palms auto skal have 6400..

Har altid haft det sådan at pris og kvalitet hænger sammen.

Så nu spørger jeg jer kloge mennesker på biler. Gør jeg klogt i at ligge 6400 og få det ordenlige eller er de andre gode nok?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  chiptuning
  • #1   19. feb 2018 Ville vælge chiptuning.nu de er nok de bedste til alm biler herhjemme

  • #2   19. feb 2018 Men forstår bare ikke der er så stor forskel på pris? Og jeg vil gerne have at det er en ny fil der bliver lavet til min moter og ikke bare en fil de bruger på de samem modeller.

  • #3   19. feb 2018 Kolstrup Ringsted kan også være et bud. Han laver mig bekendt tingene selv og justere efter dine ønsker og har felt.

  • #5   19. feb 2018 Claus har du brugt chiptuning.nu?

  • #7   19. feb 2018 OK syntes bare det er vanvittigt der er så stor pris forskel:) Men ja der er mange der kender til chiptuning.nu

  • #10   19. feb 2018 Mit største forbehold for chiptuning.nu er at det ikke bliver passet ind til din bil men du bare får et godt standart program smidt i den med mindre du køre over til hovedsædet og få den på deres felt...

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #13   19. feb 2018 Sø-Propel, Kolstrup får filerne fra Stage3. smiley

  • #14   19. feb 2018 TS er du sikker på det?

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #15   19. feb 2018 Ja, det var da hvad jeg fik at vide af Brian deroppe, da han ikke selv rodede med almindelige filer.

  • #16   19. feb 2018 Hvis kolstrup får filer fra stage3 så det noget lort. Havde forståelsen af han selv lavede sine filer. Øv øv. Men det må Brian jo melde sig på banen sige om han gør...

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #17   19. feb 2018 Han kommer nok på banen på et tidspunkt smiley

  • #18   19. feb 2018 altså thomas fra chiptuning.nu siger at selvom det er her på sjælland er det et firma han samarbejder med og de har også rullefelt. Mit spørgsmål er hvorfor tager palms auto 6400 o chiptuning 3000? er det fordi at palms auto laver det helt specielt eller?

  • #20   19. feb 2018 Jeg fik engang chippet en bil hos Palms. Det var en godkendt chiptuning, så bilen kunne synes osv. Jeg ved ikke, om det stadigt er godkendte tuninger, de laver. Hvis det er tilfældet, er det derfor, prisen er som den er. Hvis ikke, så er det bare for dyrt, for det er ikke mit indtryk, at de er bedre end andre.

    Men du skal i hvert fald være opmærksom på, at det ikke vil være lovligt ved fx Landberg.

    Personligt er jeg færdig med ulovlige biler. Det er simpelthen ikke bøvlet - og især risikoen - værd.


  • #22   19. feb 2018 Hvad gør den ulovlig Bay? smiley

    For til min viden er det ikke ulovligt at forøge motor effekten.

    Grunden til de fleste optimeringer/chiptuninger er ulovlige, er fordi diesel bilerne får slået EGR ventilen fra. Hvilket resultere i flere NOx partikler bliver udledet, hvilket syns instanserne sikkert kommer til at teste på et tidspunkt.

    Men kan være jeg er forkert på den.


  • #24   19. feb 2018 Belær mig, ellers får jeg intet ud af du siger jeg er forkert på den smiley

  • #26   19. feb 2018 Så du er heller ikke helt sikker på reglerne ? smiley

  • #27   19. feb 2018 Jeg orker ikke at gå ind i en diskussion om, hvad der er lovligt og hvad der ikke er. Derfor siger jeg direkte henvendt til trådstarter: Der findes både lovlige og ulovlige chiptuninger. Langt de fleste er ulovlige, men det modsatte findes. Jeg har fuldt styr på stoffet, men du kan tro mig eller lade være smiley

  • #29   19. feb 2018 Det var ikke et forsøg på en diskussion, blot information.

    For hvad jeg kan finde på fstyr, så er chip lovlig, så lang tid støj og forurering ikke er forøget. Og bilens konstruktion kan holde til effektforøgelsen.

    Og til trådstarter, så ville jeg blot tage fat i de forskellige instanser, og høre om det er lovlig optimering de laver smiley


  • #30   19. feb 2018 #29
    Kort sagt er problemet, at stort set ingen udbydere af pågældende tuninger kan dokumentere, at støj og forurening overholdes. Det er ulovligt uden pågældende dokumentation - også selv om det rent faktisk overholdes.


  • #31   19. feb 2018 Trine du kan eventuelt kigge på Chiptuning Denmark (facebook) der er en masse der søger information om optimering, måake du kan finde en tråd der kan være dit spørgsmål behjælpelig.

  • #32   19. feb 2018 Ahh ja, det giver god mening. Tak Bay.

  • #34   19. feb 2018 Man skulle mene at en DB måler og en gas tester ville kunne klare jobbet med at bevise at den ikke forureneren mere. Men desvære skal du forbi et godkendt firma og det koster. Kunne evt være Teknologisk Institut.

    Så det er papir arbejdet og prisen for det der hindre at få det lovliggjort. Der efter er det den specifikke model der er godkendt. Så køre man Eks en polo 1.4TSI 125hk så gælder det kun den bil, Ibiza. Leon, Golf, octavia osv med samme motor er ikke godkendt.. Så det er det skønne danske beukrati der gør det ulovligt


  • #35   19. feb 2018 sø-propel.

    Du er igen forkert på den, som i mange andre tråde du gør dig klog på.

    Alle Landbergs filer laver han selv, og er baseret på udvikling af de biler han har haft inde med samme motor. Der bliver altid lavet mindre tilpasninger af de udviklede filer, da ingen biler er ens.

    140hk er nok konservativt sat, men hellere det end af love for meget.


  • #36   19. feb 2018 Det jeg ved om kolstrup, er at Brian køber filer. Morepower køber også deres, ligeså palms.

    Landberg har skam også forhandlere rundt om i landet, men det er Thomas i hjallerup som laver filerne ned til sidste koma.

    Hvis bilen ecu unes direkte i boot mode, koster det ekstra. Det er ikke alle tunere som slår bilen op når de giver tilbud. Der er mulighed for at 115hk motoren skal bootes.


  • #37   19. feb 2018 Hvis det er en af Landsbergs forhandlere er det ikke sikkert den bliver finjustere. Så få man bare en go fil oploaded. Køre man over til Landsberg selv så bliver den måske fine justeret. Hvis man betaler for det. Se hjemme siden 3000 uden måling. 3500 med måling.
    Saxet direkte fra Chiptuning.nu

    Ofte er det ikke nødvendigt at måle bilen på et rullefelt. Din bil er heller aldrig blevet målt på fabrikken, men har "blot" fået samme program i styreboksen som tusinde af tilsvarende biler. Når vi udvikler et nyt program til en ny motor bruger vi typisk 10-50 timer på at udvikle det "perfekte" program. Så har vi fundet alle relevante "maps" og ved hvor meget vi skal justere i programmet for at have den perfekte tuning. Dette program kan efterfølgende genbruges igen og igen og derfor vil kunderne få et perfekt resultat uden at få bilen målt på et rullefelt.

    Hvis bilen er speciel, f.eks. med anden turbo, større intercooler eller andre mekaniske ombygninger er det dog relevant at måle bilen igennem, enten på rullefeltet eller på vejen hvor vi kan "logge" data, altså aflæse aktuelt ladetryk, brændstofmængde osv.

    Vi udvikler altid bilerne til at køre perfekt på vejen, da det er der de bruges. Man kan ikke altid lave en 100 % præcis måling på rullefeltet, bl.a. p.g.a. mindre køleluft end på vejen og det vigtigste for os er hvordan bilerne kører på vejen, ikke om de giver 2hk mere på rullefeltet end andre firmaer lover
    .


  • #38   19. feb 2018 Nu snakker jeg med manden flere gange om ugen, og er også medlem af flere tunings fora.

    I praksis får du 100% samme tuning hos Landbergs forhandlere. Flere af dem har rullefelt, og alle en tester. Så der er rigelig mulighed for at lave datalogs, som Thomas laver tuning ud fra.

    Får styr på dine fakta.


  • #39   19. feb 2018 Det er taget fra hans egen hjemme side. Kan kun forholde mig til hvad der står. Da jeg aldrig har fået chippet mine biler... Og da Stage 3 er begyndt at lade gud og hver mand sælge deres filer kan det jo let tænkes Thomas gør det samme bare i til mere seriøse folk. Money talks

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #40   19. feb 2018 Tror langt flere fristes til at sælge Stage3's filer, da de er langt billigere i indkøb. smiley

  • #41   19. feb 2018 Men dyre i sidste ende

  • #42   19. feb 2018 Måske skulle du så trække chokkeren lidt ind så. Thomas er en seriøs tuner, og forære ikke sit arbejde væk. Hos stage3 kan enhver blive forhandler, og de er total håbløse alle sammen.

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #43   19. feb 2018 Kan du sagtens have ret i, Claus smiley

  • #44   19. feb 2018 Ja men nogle kender stage3 rygtet og Landsberg s omdømme og derfor vælger de at søge Landsberg hvis de er seriøse og ved lidt om emnet kunne jeg forstille mig.

    Det de færreste der gider opfinde den dybe tallerken,


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #45   19. feb 2018 Mange kunder er bare for godtroende og får nok aldrig spurgt hvor filerne kommer fra. Og tunerne er ofte heller ikke helt vilde efter at fortælle, at de får fra Stage3 smiley

  • #46   19. feb 2018 Hvorfor mon, men hvorfor så sælge for ham

  • #47   19. feb 2018 Det er enormt svært at gennemskue om det er et godt stykke arbejde der er lavet. Bilen kan køre fint, men det kan være noget hø der er lavet som giver problemee på sigt.

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #48   19. feb 2018 Tror folk gør det, fordi der er mere at tjene på dem

  • #49   19. feb 2018
    Både stage3 og wd tuning har pænt dårligt omdømme og økonomi. Deres regnskaber er offentligt.


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #51   19. feb 2018 Stage3 leverer ikke et særlig pænt regnskab nej, men det løber da rundt og går da ikke i minus smiley

  • #52   19. feb 2018 #49
    Dem der tilbyder en stage3 fil betaler jo ikke hele beløbet til leverandøren. Der er jo avance som er penge lige ned i foret til forhandleren. Det lette penge da de jo bare skal lære at oploade filen


  • #53   19. feb 2018 Klart stage3 har mange forhandlere. De vil gerne have nogen tuninger over disken. Mange af forhandlerne er virkelig nogle unge, og arme stakler som tror de sælger premium vare.

  • #54   19. feb 2018 Yep. Det er Landsberg mere seriøs.. Men det ændre ikke på deres tekst på hjemme siden. Det er fil de oploader og så det job Done. Som de også skriver er det noget andet hvis du har bygget om på motoren. Men tænker prisen så er en smule højere hvis de skal ud og logge og justere. Eks en golf med anden turbo. Intercooler plenumhus. Knaster osv... Der ved jeg da mine chefer logger hvert løb de køre og samler data og finjustere der fra men de køre DTA motor styring og har justeret i 15-20år på bilerne. (og brændt et par ting af
    smiley


  • #55   19. feb 2018 Landberg vil helst lave tuning på std hr. og fru dk biler. Det er ligegodt dem man tjener penge på. Han kan saktens lave opgraderede, men er ikke hans primære fokus.

    Jeg vil mene at Landberg, og kim fra dynotrim (rittersport) er de bedste til diesel i dk. Kim er ret skarp i vw pd maskiner, også opgraderede.. de spiller max i hans hænder.

    Alle tunere har begået deres fejl.


  • #56   19. feb 2018 Shit der stod meget der.. Så de fleste mener jeg skal vælge chiptuning.nu? Hvad med morepower nogle der kender dm?

    Så min bil vil ikke gå igennem syn efter tuning?


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #57   19. feb 2018 Jo den vil gå gennem syn, hvis du altså bare lader være med at fortælle synsmanden at den er chippet

  • #59   19. feb 2018 Morepower, same story. Chiptuning.nu, og deres forhandlere er et sikkert valg.

  • #61   19. feb 2018 Ikke hvad jeg ved, men de er ligeså piv ringe selvom de påstår de modsatte.

    profilbillede
  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    sep 2015

    Emner: 13 Svar: 28
    #62   27. feb 2018 jeg har lige fået min bora 1.9 TDI chippet hos Kolstrup, det program han brugte på sin PC, stod der stage 3 på, og hver gang han løb ind i problemer ringede han til den samme person som så sagde hvad han skulle gøre. så nej han laver ikke selv sine filer.

Kommentér på:
chiptuning

Annonce