{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

Peugeot 306 2.0 hdi mere effekt {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg står til at skulle have en peugeot 306 2.0 hdi her til april men jeg synes at den er lidt "død" i det, jeg har tænkt lidt i at få den chippet og måske smidt en intercooler i, men jeg har ikke den største erfaring i at arbejde med biler, jeg kender min vej rundt i et værksted og har masser af timer med mc og knallerter, men en bil er jo noget helt andet.
Jeg håber at i har nogle gode råd og forslag til hvad man kan gøre ved en sådan bil for at give den lidt mere moment og noet mere hk
Det er ikke 100 ekstra hk jeg leder efter men nærmere 20-30 stykker som en start så jeg håber i kan hjælpe en uerfaren ung gut med den første bil

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot 306 2.0 hdi mere effekt
  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
    #1   21. mar 2018 Hvis det bare er 20-30 heste, hvorfor så ikke bare en chiptuning?

• #2   21. mar 2018 Nu er det jo nok langt fra en ny bil og motor, så du burde starte med at give motoren en kærlig hånd inden du får noget chippet.

Men inden du har set dig om, så har du med intercooler, ny kobling og andre småting brugt 20000 på den bil og den er stadig kedelig..:)

• #3   21. mar 2018 få den chiptunet.... Min 306 2,0 HDI har 130HK med chiptuning og blændet EGR-ventil..... den vil gerne frem og vinker farvel til BMW og Mercedes smiley smiley

• T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

#4   21. mar 2018 Nu kan man jo også få langsomme BMW'er og Mercedeser smiley ;) smiley

• #5   21. mar 2018 Din 306´er med 130 HK kigger bare forbi.. Det kan godt være den vinker farvel til nogle BMW´er og Mercedes - men det er da første gang jeg har set en prale med 130 HK på den måde! haha.. Det go gas.

• T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

#6   21. mar 2018 Jeg tør nok også godt stille op med en Mercedes... smiley

• #7   22. mar 2018 Kim fra Dynotrim (tidl rittersport) har meget erfaring med tuning af lige netop den motor.

• #8   22. mar 2018 Intercooler og chip så den go for små 140 ish og den ændre virkelig karakter i hvordan den trækker. Vil du vidre en det så det højtrykspumpe. Map sensor. Rail trykssensor fra en BMW 30d motor og turbo'er bør også skiftet. Ville finde noget der i forvejen smed 160-180hk en 2.0-2.2 commenrail motor for ikke at få et latterligt lag
    Men koblingen er et svagt punkt og FMIC og chip er grænsen for hvad den kan håndtere længere tid af gangen

• #9   22. mar 2018 Hvis motoren er i god stand kan de med en god intercooler og en chip faktisk komme i nærheden af 150 hk smiley (og ja jeg har set eksempler herpå, til tvivlerne)
    og med 150 hk diesel i en 306 går den rigtig fint smiley

Det er en fed motor at tune på, har haft flere bekendte der har kørt med 1175-185 hk på dem, det er fandme sjovt smiley

• #10   22. mar 2018 Du kommer bare med dine 130 franske diesel heste. Så skal jeg nok vise dig mine baglygter ?? ikke fordi min bil er hurtig. meeen 130 HK aaaah det må da være en gammel 90hk 190'er mercedes du er kørt fra

• #11   22. mar 2018 havde 250hk i min gl 306 hdi . 140 hk får du med en god intercooler og en god chipning.
    160 hk kan der vrides ud af den med et godt udstødning , derefter skal du til at arbejde i større turbo , dyser og Ht pumpe.
    jeg har rør til montage af intercooler til salg . Et komplet kit ,men så der kommer en ind og udgang fra turbo og motor til at du kan sætte dine rør og slanger på fra intercooleren .
    https://www.facebook.com/marketplace/item/159747474597416

• #12   22. mar 2018 Ningo
    Jeg har set at du har været med i mange debat indlæg med 2.0 hdi'er og jeg er meget nærvøs for om bilen overhovedet kan holde til at man chopper den og smider en intercooler på uden at man skal opgradere det ene og det andet

• #13   22. mar 2018 min havde gået over 300000 km da jeg begyndte at tune på den , kørte med 2,4 bars ladetryk . det eneste jeg forstærkede var kobling og satte strammer ventil fjedre i. det er en af de stærkeste motor der findes , den er meget overdimensioneret inde i da det var en af de første commonrail motor.

Kommentér på:
Peugeot 306 2.0 hdi mere effekt

Annonce