{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.433 visninger | Oprettet:

Yil
Yil
Følger: 11 Emner: 5 Svar: 7

Downpibe / straightpibe {{forumTopicSubject}}

Hey derude smiley er ret grøn på området med biler, men har fanget mig en 320d e90 M47 motor
Jeg kunne godt tænke mig en lidt anden lyd og har læst at det kunne give nogle flere heste.
Hvad er forskellen på downpibe og straighpibe? Og skal der kun skiftes nede ved udstødningen eller er det et større projekt?
Ja jeg er noob, men skal starte et sted jo. Håber på lidt hjælp ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Downpibe / straightpibe
  • #1   3. maj 2018 Downpipe er en del af udstødningen. Straightpipe er rent rør uden lyddæmper eller andet.

• Yil
    Yil Tilmeldt:
    nov 2017

#2   3. maj 2018 Okay tak !
    Hvad vil du kunne foreslå? gør det andet end lyd ?

• #3   3. maj 2018 Straigtpipe lyder elendigt på en diesel.

• Yil
    Yil Tilmeldt:
    nov 2017

#4   3. maj 2018 Men jeg kan skifte downpibe for lidt mere ydelse og bedre lyd ?

• #5   3. maj 2018 Tvivler på downpibe giver meget lyd når alle dæmpere stadig sidder på bilen.

Evt. monter downpibe også rentrør ud til en bagpotte så den lige tager det værste af den skod lyd en straightpibe laver smiley

• #6   3. maj 2018 En diesel kommer aldrig til at have en fed lyd...

• #7   3. maj 2018 gør som Thomas siger. Så får du lyd ( selvom det i min verden ikke er god lyd ) og så få kørt den ind. Så kan du ihvertfald mærke stor foreskel smiley

• #8   3. maj 2018 #3 det lyder skidt på stort set alt.

TS
    Din BMW har næsten med garanti Diesel Partikel Filter som en del af Downpipen og vil derfor ikke sige noget væsentligt selvom du skiftet til et system uden lyddæmpere. Der ud over er det en diesel så du vil nok få den til at lyde som en velsmurt traktor. Brug hellere dine penge på noget andet og nyd bundyrækkey og brændstof økonomien. Har selv lige købt Diesel igen og der skal bruges lidt penge på at Dæmpe motor støjen da diesel i mine øre ikke lyder godt.

Dit partikelfilter kan iøvrigt sagtens følge med til mere effekt hvis du overvejer chip tuning da størrelses forskellen på en 20 og 35d ikke er ret stor

• #9   3. maj 2018 https://youtu.be/0pyk5xo7XAI
    Kan lade sig gøre at få god lyd i diesel, man skal bare gå en anden vej...

• Yil
    Yil Tilmeldt:
    nov 2017

#10   3. maj 2018 Mange tak for hjælpen alle sammen !

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #11   3. maj 2018 Straight pipe betyder bare at potterne er fjernet, og downpipe er et forrør der forbinder turbo med resten af udstødningen

• #14   3. maj 2018 Monterer du downpipe på en E90/91 fjerner du partikkel filteret, og det giver en ret fed lyd (nogen har en anden opfattelse af fed lyd - det ved jeg godt). Men at lave ren rør på en diesel (straightpipe) lyder ikke godt.

• Yil
    Yil Tilmeldt:
    nov 2017

#15   3. maj 2018 Okay mange tak ! Lige et spørgsmål mht til chip tuning. Hvis jeg får min e90 chippet kan det skade gearkassen, da den er automatisk ?
    Fordi jeg har sådan lyst til at få den chippet

• #16   4. maj 2018 Ja og nej. hvis det er en der ikke ved hvad han laver så ja så kan han dræbe din gearkasse.. og du vil selvfølgelig slide mere på den når den er chippet. Men hvis du bare køre " fornuftigt " og ikke hele tiden med speederen igennem gulvet, så kan det sagtens holde vil jeg mene. nu ved jeg ikke hvor stærk den gearkasse er, men få den moment begrænset når den bliver kørt ind hvis der er nogen tvivl om hvad den kan klare af NM. smiley

Kommentér på:
Downpibe / straightpibe

Annonce