{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hartge
  • #1   1. jun 2018 har du prøvet at skrive til bmw Danmark. De må jo kunne se om der er en der er godkendt med den motor du har i din.eller skal have i. og så må de jo kunne sige hvad der skal laves for den kan blive godkendt sådan.

  • #2   2. jun 2018 BMW Danmark er ikke til meget hjælp mere... de henvises bare til TÜV

    @Michael: Det klart nemmeste, efter den nye regler, er at finde en typegodkendelse på en tilsvarende model med den ønskede motor man gerne vil have i bilen og derefter fremvises ens bil med ændringer svarende til det nævnte typegodkendelse - det er til mit kendskab det nemmeste og billigste måde at gøre


  • #3   2. jun 2018 Muligvis et idiot spørgsmål, men hvor ville man finde de typegodkendelser ?

  • #4   2. jun 2018 JEG ER IGENNEM DET !!!

    Jeg er selv igang med min E30 pt om at få det godkendt og fy for helvede et cirkus fra bmw side ..

    Det egentlig ret simpelt pt med ældre biler og turbo ...
    Du må gerne montere turbo på din orginale motor ( INGEN udskiftning af krumtap blok eller topstykke ) alt andet må der monteres andet af eller portes top osv ..
    Du må tune på din normale std motor altså os turbo .. dog skal du have afvide fra bilproducenten hvad der skal til for du må og hvad maks effekt må være for de vil være med på den - og her er der ingen i bmw der kan tage stilling til sådan noget åbenbart smiley

    Ellers er det du får de papir fra evt bmw og du laver så de krav de stiller til bremser undervogn og størrelse turbo og maks effekt , du får det så lavet og triller til din synsmand og han tjekker alt igennem og hvis du er uheldig kan du ryge igennem et sikkerhedstjek på et institut hvor de ruller den osv ( PS Du skal os have en rulleattest med på hk ) og når alt er tjekket igennem af synsmanden bum bum skriver han i papir godkendt med turbo ! FÆRDIG BUM !! har endda tjekket det op med min lokale synsmand som siger det gangske simpelt og nemt , dog er bmw ikk nemme og hjælpsomme er blevet kastet til forhandler derefter tilbage til bmw danmark hvorefter tilbage til ny forhandler og fra der til schmeidmann og tilbage til bmw danmark og til TUV i Sverige og nu derfra til Tyskland hvor det ligger nu smiley hahah er selv meget igang


  • #5   2. jun 2018 #3 - gennem BMW (de er dog ikke lige samarbejdevillige altid ;))
    Man kan dog henvende sig til det tyske TÜV og får langt bedre hjælp, det kræver dog at man bor i nærheden eller i Tyskland. Dette er jeg også selv igang med pt. så jeg kan få min ombygning godkendt når jeg engang kommer hjem til DK igen - De folk jeg har snakket med er meget hjælpsomme hernede (TÜV Sud) og de har mulighed for at slå godkendelserne op for den enkelte model og sammenholde det med ens egen bil - og er ens bil lavet med en større motor, jeps klein problem hernede i hvertfald

    #4 - Hehe, har du prøvet at skrive til BMW AG (.de)?


  • #6   2. jun 2018 jeg har overvejet at skrive til BMW tyskland og spørge om de vil hjælpe mig da jeg ikk kan få noget af bmw danmark - problemet er bare om de vil godkende den i danmark smiley så er lidt ved at gi op på den og så bare kører i den gamle 6 benet standart da den alligevel kun er sommerracer - skal dog lige være færdig med den først smiley haha

  • #7   2. jun 2018 Som jeg ser (måske er det forkert) BMW er BMW og kravene de stiler til en ombygning vil være de samme, lever du op til kravene - Ja så burde du få en godkendelse i hus af en dansk synshal også

  • #8   2. jun 2018 Michael - Hvilken Hartge-motor drejer det sig om?

  • #9   2. jun 2018 Det er en H 2,8

  • #10   2. jun 2018 Ah okay, havde ellers en godkendelse på H 27 liggende i gemmerne, men det hjælper nok ikke...

  • #11   2. jun 2018 er lidt i tvivl der står H 26 på toppen men 2,7 på blokken

  • #12   2. jun 2018 Det er det der står

    profilbillede
  • #13   2. jun 2018 Har du et billede af stemplet på blokken? findes der en motorcode der? Der burde stå noget ala MB16E eller MB18E
    Umiddelbart er den en H26-hartge, baseret på en 325i, udfra nummeret der



  • #14   2. jun 2018 skal nok kigge.men har lige tabt den lange plastik skrue til gas kablet ned i motor rummet og kan ikke finde den

  • #15   2. jun 2018 Hvordan mht at ligge en ETA blok med 325 top, stor knast, alt det klassiske man gjorde dengang i en 320i? Det må man vel heller ikke, man skal jo have anden tap og stempler ikke? Eller er det mere lige til mht at få det godkendt? Alt det der med at fuske med blok numre og file gider jeg ikke, det skal være lovligt.

  • #16   4. jun 2018 Jeg siger igen ..
    Du må IKKE lave effekt over 20% hvis du skifter motorblok , topstykke eller krumtap , så gælder den 20% regel vi alle kender ..
    Derimod hvis du tuner på en bil som feks er indregiseret som 320 så kan du tune på den motor stortset lovligt ( selvfølgelig med begrænset effekt ) så på med en mølle og bang til synshallen det går . Men BMW er altså ikk ret nemme og samarbejdsvillige her til at finde ud af sådanne ting de kaster bare en videre og videre .. Der er der andre bilmærker som er meget meget nemmere at arbejde med hvor du får svar på det direkte på mail


  • #17   4. jun 2018 Krelle
    Det kræver bare lige at tuningen kan godkendes som konstruktiv ændring, og det er langtfra alle tuningsdele som kan godkendes


  • #18   4. jun 2018 Altså Den kan du os slippe udenom faktisk - Har været i kontakt med synsmænd , skat jamen alt .. Men Det eneste jeg mangler er BMW som er for sløve og usamarbejdsvillige ..
    på så gamle biler som evt e30 som jeg ejer der er det faktisk overraskende nemt .. alle dele behøves ikk være godkendte ( utrolig nok )
    Dog igen skal bilproducenten sætte en maks effekt på og hva der tilhører af sikkerheds krav dertil ( bremser undervogn osv ) og når alt dette er lavet skal man fremstille med en rulle attest hvor man kan se HK og synsmanden skal kunne se diverse sikkerheds ting er iorden .. Altså du behøves ikk godkendte dele ifølge skat og synsmænd på så gamle biler .. det langt nemmere at godkende så gamle biler med trykladende ting


  • #19   4. jun 2018 Så der er gode chancer for at det kan lade sig gøre med den hartge motor. Det havde bare været nemmere hvis konen ikke havde revet bunden af alpina motoren

Kommentér på:
Hartge

Annonce