{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.775 visninger | Oprettet:

Godkendelsespapire på Opel ascona A c20xe {{forumTopicSubject}}

Hej har en Opel ascona A fra 1976 med en C20xe motor i lagt den ydre 176HK og vil gerne have den synet og godkendt, er godt klar over at der skal betales afgift og alt med ufaregning og støj har en synsmand med indover det som er meget fligtig med at hjælpe, jeg skal dog have nogle godkendelses papirer fra Opel selv eller et prøvningslabaritoriom og det billigste er fra Opel men ved ikke hvem og hvordan jeg kan komme i kontakt med den rette person, har været inde hos en Opel forhandler/mekaniker som ikke kunne hjælpe mig, det med prøvningslabaritoriom er udelukket da de skal bruge en bil der tilsvare den jeg opbygger og de siger de tester den så hårdt at den ryger til skrot bagefter, nogle her inde der kan hjælpe mig?? Mvh René

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Godkendelsespapire på Opel ascona A c20xe
  • Rene G
    Rene G Tilmeldt:
    maj 2009

Følgere: 20 Emner: 18 Svar: 756
    #1   17. jun 2018 Boosted har lige lavet en fin artikel i nr. 53, hvor det beskrives ret så præcist hvad der skal til for at lavet en godkendelse på bla. motorskift, undervogn mm.

• #2   17. jun 2018 prøv da at skrive til ham her og høre hvor han fik de godkendelse fra til hans. Det så godt nok en Ascona b. men det må jo være næsten det samme .
    https://www.bilgalleri.dk/galleri/46489-opel_ascona_b_2_0_16v

• #3   17. jun 2018 En c20xe er godt nok en lækker motor, men sådan en gammel ascona a fortjener næsten en 2.4 cih motor.
    Den skal der så også noget godkendelse til.
    Der er ikke mange mere der roder med de gamle opelèr fedt projekt og held og lykke med det.

• #4   17. jun 2018 De køre nu godt de gamle Opeler. hade en ven der lagde en 2.0 16v turbo motor fra en 4×4 calibra. I en Opel Kadett c coupe,plus han ombygget den med nav og bremseskiver fra en manta 400er.den kørte kanon godt. Den var så også chippet og ændret til ca 300 hk men man skal passet på dem. da hans blev stjålet for ca 2 år siden. Det utrolig folk ikke kan lade ens ting være. og han fik ikke en krone for den. da den stod uden plader.da den stod opbevaret i en lade.

• #5   17. jun 2018 Tak freeway vil da lige prøve høre ham af, ja en 2.4cih ville også være lækkert men så skulle det være en 16v fra ascona i400 men de er bare ikke til at komme til for rimelig penge, er stor fan af 16v motor synes de fylder godt og så giver de også en fed lyd

• #6   17. jun 2018 Ja de lyder også godt og får også sådan en let Opel til at flytte sig smiley

• #8   18. jun 2018 Hei jan har skrevet en mail til ham for et halvt år siden han skrev tilbage han ville undersøge sagen, men har intet hørt siden

• #9   18. jun 2018 Du skal skrive til Opel Danmark og sige du gerne vil lægge den type motor i og hva de kræver i henhold til bremser og blabla og om de vil godkende det ? Skriver de ja med følgende bremser og ændringer skal du opfylde dette og kører til Synsmanden og vise ham dette , derefter betale afgift af dette smiley

• #10   18. jun 2018 Problemt er at jeg ved ikke hvem hos Opel Danmark jeg skal i kontakt med, mener du det er lige meget hvem jeg skriver til at jeg bare skal sende det til en tilfældig hos dem, kunne bare forstille mig jeg skulle have fat i den rigtige person

• #12   18. jun 2018 Ja det ville være en mulighed, må jeg lige have afprøvet

• #13   23. jun 2018 De sender jo mailen videre til den person de mener der har forstand på dette og dertil vil du få svar og evt Opkald med flere spørgsmål .. Opel danmark er faktisk utrolig hjælpesomme ved jeg hva angår ældre opel'er med konstruktive ændringer smiley

• #14   23. jun 2018 ved ikke om de regler er bleven ændret . men da en af mine venner for mange år siden købte sådan en gammel Opel og lagde sådan en 2.0let motor i. da det var gjort blev den synet i Tyskland. og så derefter kunne komme til told syn og blive betal afgift af her hjemme. da bilen var godkendt i et anden eu land. men det var lidt af en tur. Så håber da der er en letter måde nu.

• #15   23. jun 2018 Det nemmest hva angår seriøs tuning ( turbo Kompressor ) er at gøre det på din orginale motor så det faktisk simpelt som reglerne er nu på ældre biler .. ellers skal man igennem møllen som freeway beskriver den har jeg hørt mange folk gøre men det koster som sagt smiley

• #16   23. jun 2018 Ved de gamle regler ang syn i et andet EU land og der efter trække den til Danmark igen holder ikke mere, bilen er bygget med en 1.9S/N og 1.6S/N motor og de er ikke til at frem skaffe i en stand man ved kan blive kørene for rimelige penge, 2.0S/N motorerne må jeg stadig ikke ligge i da bilen ikke er tybegodkendt med den heller og nægter at ligge en 1.2S/N motor i og tuner den da jeg gerne vil køre med omkring 350hk når jeg skal køre 201m eller 402m så den bliver bygget med 2 programmer en med 180hk eller under og en anden med ca 350hk, jeg ved at Opel har udleveret papire med godkendelser på 180hk på dette karosseri før så man burde kunne få dem frem skaffet på den ene eller anden måde, ellers må pungen bare op af lommen og gå igen jo-tuning eller autoconsult de tager bare imellem 12.000kr og 40.000kr for det, og det kunne være lækkert at spare de penge

• #17   24. jun 2018 350 hk på en XE motor lyder os af meget uden trykladning smiley
    Men Igen hvis man tuner på sin orginale motor Feks det du siger 1,9 og smider turbo på så er det faktisk lovligt hvis opel giver dig de pågældende ting du skal opfylde altså evt bremser osv ..
    Har en Kammerat der er ved at gøre det med han Opel Kadett C 2,4 med turbo .. den må dog maks lave 150 hk med turboen monteret smiley

Men dette gælder kun på den motor som står i Regi attest .. og du må ikk skifte Krumtap topstykke eller blok men gerne porte toppen og blokken smiley

• #18   24. jun 2018 Ja okay den er født med en 1.6S men ved at de motor er svær at frem skaffe, men jeg vil heller ikke give op på den og ja den køre med turbo og C20LET stempler indtil videre, men jeg må bare prøve mig frem med Opel Danmark

• #19   24. jun 2018 tvivler på du får lov til det andet smiley

• #20   24. jun 2018 Jeg kan altid tage den gennem jo-tuning eller autoconsult vis jeg ikke kan frem skaffe papirerne fra Opel på at karosseriet er godkendt til 180Hk, den synsmand jeg har med ind over det siger vis jeg kommer med de papirer tage den ham ikke mere en 15minutters tid at godkende den

• #21   25. jun 2018 Det tager heller ik lang tid men hvis du vil have den godkendt med tryk så det jo LET du skal have godkendt og ikk XE ? man kan vel lige så godt gøre det ordentlig fra starten af hvis det er en turbomotor der er i ?

• #22   25. jun 2018 Jamen vis jeg kommer med nogle godkendelsepapire på at karosseriet er godkendt til 180Hk og der ligger en motor i der har lidt over 200hk også selv vis jeg kommer med et rulle atest på at den har 180hk kan jeg ikke få den synet og godkendt, men XE og LET motor er der kun forskel på knast og stempler

• #23   26. jun 2018 Ja os det jeg mener så det da klogere at spørge Opel omkring LET motore så det 204 hk den skal godkendes til altså bare standart LET motor ? ..
    Så kan du kører mere eller mindre rundt i fred altid uden Frygt ?
    så bare en Rulle attest på 204 hk og så have det som lavt program og så noget andet ved siden af det kan lade sig gøre så længe du opfylder kravene jo men du skal først have fat i Opel danmark så kan de jo hjælpe dig smiley

• #24   26. jun 2018 Ja jeg har sendt dem en mail, men jeg har bare set at andre med ascona A og Manta A med godkendelse på 180Hk ved ikke om Opel godkender med støre effekt nu hvor de andre kun har godkendelser på 180hk, men må prøver og se hvad de svare

• #25   29. jun 2018 Det er bare at prøve at spørge om det kan lade sig gøre og hvis svaret er ja hva der så skal til det er da rare at kunne kører i fred med en mølle på hvis det er det man vil smiley

• #26   30. jun 2018 Ja det det kunne være dejligt at få den godkendt med mølle, så er der også nemmere at lege med hestekræfterne men Opel har svaret mig at de vil undersøge sagen

• #27   30. jun 2018 Lækkert .. har nemlig en der har fået lov til at godkende en Kadett C 2,4 Med mølle på og det godkendt fra opel med maks 156 hk mener jeg det var smiley og det har han os rullefelts attest på :=)

• #28   9. jul 2018 Lige en opdatering, så har jeg fået godkendelse papirerne fra Opel Danmark på at bilen må have 180HK og 220NM. Alt for lækkert at den kan godkendes nu

• #30   11. jul 2018 sådam rene :)))

Kommentér på:
Godkendelsespapire på Opel ascona A c20xe

Annonce