{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sportluftfilter?
  • #1   22. jun 2018 Billigste fra Thansen, eller et K&N.

  • Mads Ø
    Mads Ø Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
    #2   22. jun 2018 Det fra thansen er det ikke bare noget billig lort?:)

  • #3   22. jun 2018 Tæt på det samme som dem du giver 650-750 for. lyden er tæt på den samme.
    Og hvis ikke det er en show bil, eller en stor bil der bruger 4" eller over, så ville jeg bare snuppe en simonsa eller razze eller sådan noget i den stil fra Thansen.


  • Mads Ø
    Mads Ø Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
    #4   22. jun 2018 Okay, tak for hjælpen

  • #5   22. jun 2018 jeg kører såmænd t-hansen på alle mine køretøjer og fungerer ganske upåklagelig..

  • #6   22. jun 2018 Du KAN tabe hk på det.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #8   22. jun 2018 itg

  • #9   22. jun 2018 #7
    nej det gir vel nærmere mere larm..


  • #11   22. jun 2018 #7
    Afhænger at bil og motor.
    På en gammel stødstangs motor vil man ofte ikke få en ret god lyd ud af det men på en lidt nyere motor få du frem hævet indsugnings lyden som kan lyde fantastisk ligesom folk der køre med karburatoren eller spjældhuse også få en markant højere lyd. Det er halvdelen af lyden ved en motor. Det kan blive for meget men det kan også give tilpas med lyd så man ikke behøver sportspotter eller komplet udstødning.. Kørte greenfilter og fjernede mellem potten på min Carina det gav den lidt afdæmpet sporty lyd men var stadig behagelig på lange ture.


  • #13   22. jun 2018 de fejler intet, bare lad være med at sæt den helt nede ved vejen, og hvis du kan så afskærm varmen fra turbo hvis du kan. så du godt kørende.
    Man kan bedst høre det når motoren får lidt gas med modstand, så giver den en Woooop lyd fra fronten. jeg har brugt dem på alle mine biler, har også haft K&n de bare dyre, og noget bedre kvalitet, de er så ikke tør filtre men ofte med olie.


  • #14   22. jun 2018 Gør det for lyd og looks, effekten vil være begrænset. Hvor meget du så vil ofre på det er helt op til dig

    https://youtu.be/xwNtjKT_1cA


  • #15   22. jun 2018 Simota filtrene fra Thansen er ganske ganske fine. I alle mulige andre lande er Simota anset for et fornuftigt tunings firma. Flow og filter test sætter det også i en ganske fin klasse.
    Se bla dette : en som har betalt for en uafhængig test, hvor simota Outperfomer i en flow test:
    https://forum.lowyat.net/topic/1818120/all

    Filter test af bil blad, Men det lidt pudsige er, at 3A racing og Simota faktisk er det samme filter, fra samme fabrik:
    https://forums.justcommodores.com.au/threads/pod-air-filter-tests-interesting.217032/

    Effekt at filter handler om 2 (eller 3) ting.

    Kan man sænke temp?
    5grader sænkning = 1% øget effekt ca. - det er indiskutabelt at der er 1% øget densitet ved atmosfærisk tryk / 5. 1% mere luft = 1% mere brændstof.

    Er standard indsugning restriktiv?
    Nogen indsugninger er restriktiv, enten i form af rørføring eller selve filteret.
    Man kan prøve at måle på en MAP sensor (gennem feks Torque app) om trykket falder under atmosfærisk tryk når man får nogle RPM på. I så falder sætter man sine stempler på unødigt vakuum spild arbejde, og ilt densiteten falder - ligesom densiteten stiger når man øger trykket ved hjælp af Turbo/Kompressor. Data på hvor meget det betyder kan jeg ikke lige huske på stående fod.
    Et (omend kedeligt) men interesant eksempel er Aygo trilingerne:
    https://www.verboom.net/projects/c1/20090826/index.html

    Motorstyring
    Rigtig mange biler med MAF sensor kræver en indkøring hvis man skifter ud til andet luft filter, da man ellers fucker AFR op.

    Jeg har Simota på min MR2, og havde K&N på min Aygo, da de kan fås i mange forskellige størrelser smiley
    Og til dit egentlige spørgsmål, de larmer alle sammen, så længe det er et åbent filter.


  • #16   22. jun 2018 Mads - Undersøg først hvor stor din indsugning er, og så køb filter og rør i samme størrelse.

    Køb evt rør fra Autoslange.dk, eller nogle af de mange andre DK tunings firmaer. Thansen's silikone slanger og rør, er ikke noget jeg ville købe, og så er de dyre ifht andre. Men filtrene er helt fine, og billige.


  • #18   22. jun 2018 #16
    Med mindre det er en populær bil så der ofte lavet færdige kits. Eks lyder en "Whale Penis" uffateligt godt på de ældre Civic's


  • #20   22. jun 2018 Easy4 - Din påstand er lort og lagkage, og uden en snert af faglig argumentation. Der er MASSER af biler der er restriktive i deres indsugning. Bevares, der er også massere der fungere fint på standard.
    En anden ting er at mange laver specifikke kits, der optimere flowet, og flow er nok den en af de største faktorer i feks en NA bil.

    hvis du spørger ind til reklamation hos K&N pga defekt MAF, så har ingen MAF sensore hidtil været defekt pga olien fra filteret. Når folk reklamere over defekt MAF pga filteret, så beder de om at få MAF sendt ind til undersøgelse og inspektion.


  • #22   22. jun 2018 Thansen sælger både deres eget mærke Raze og Simota filter.
    - Jeg har prøvet begge to på samme bil (Getz). Jeg må indrømme at Simota giver bedre lyd og jeg kan høre den suger mere luft ind end deres Raze filter. Som Johnny siger jeg har også valgt slanger fra autoslange.dk eller jeg fik dem faktisk af en kammerat smiley

    - Min bil blev rullet med Simota filter. Bilen har normalt 106hk og den blev målt til 107hk. Så jeg synes ikke bilen har mistet effekt, måske 1-2hk?

    - Ja i tænker sikkert hvorfor rulle en standard bil uden turbo eller noget som helst. Ren nysgerrighed smiley skulle se om den havde mistet effekt alle de år.

    Køb Simota filter og ikke spild dine penge til en Green eller K&N filter medmindre du finder dem lidt brugt og billigt på DBA osv?


  • #25   22. jun 2018 Easy4 - https://www.knfilters.com/MAF/massair.htm

  • #27   22. jun 2018 #17 Det er nogle gange et problem, men det er ikke filteret der er problemet. Problemet opstår når folk har vasket filter, og skal sprøjte nyt olie lag på, kommer dyssen for tæt på og den får for meget, i det de kun skal have et ultra tyndt lag, Det kan svine måleren til.

  • #29   26. jun 2018 Enjoy your unicorns:
    https://youtu.be/xwNtjKT_1cA?t=7m8s

    Det er model og miljø afhængigt om der er en effekt.


  • #30   21. apr 2022 Undskyld for lige at genoplive en gammel tråd men - er et Raze filter et tørfilter? Eller skal det smøres med olie? Der står intet på thansens hjemmeside om det.

Kommentér på:
Sportluftfilter?

Annonce