{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

Wet or dry NOS? {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal invistere i et NOS sytem som skal gi mig 30-40% oven i hatten.

Jeg har læst mig frem til at et WET system som også sørger for ekstra benz, ikke er nødvendigt hvis man ikke overdriver med dysestørrelsen osv? eller tager jeg fejl?

Hvad er jeres erfaringer. Er Dry NOS systems forældede? Dry NOS er nemlig billigere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Wet or dry NOS?
  • #1   5. nov 2006 Hmm jeg ville i det hele taget fraråde dig at sætte NOS på din bil da den højest sandsynligt ikke kan holde til det mere end 5-10 gange... men "våd NOS" er bedre end "tør"

• #2   5. nov 2006 Skodakongen, er det noget du ved noget om?

• #3   5. nov 2006 Kan jeg sætte et NOS-sæt(kit) på min standardmotor?
    JA! NOS fremstiller kits til alle typer af motorer. Det vigtigste er at vælge det rigtige kit. 4 cyl.motorer på mellem 1300 og 2000 ccm vil tillade 40-75 hk ekstra. 6 cyl.motorer vil tillade 50-100 ekstra hk og små V8-motorer på mellem 300 og 400 cui kan tåle ca. 150 hk. Big Block V8-motorer tåler mellem 125 - 200 ekstra hk. Disse retningslinier er for motorer, som er helt standard, altså uden nogen modifikationer af nogen art.

Vil nitroen have indflydelse på motorens stabilitet?
    Nøglen er at vælge det korrekte antal hestekræfter til det givne formål. Et sæt(kit), der har den rigtige kalibrering, betyder ikke nødvendigvis øget slitage. Når energien bliver frigjort i cylinderen, bliver belastningen på de dele, der skal omsætte energien, naturligvis også større. Hvis energien bliver større end delene er beregnet til at kunne tåle, øges slitagen. Dette forhold er det samme, uanset om effektforøgelsen er opnået ved konventionel trimning - øget kompression - vildere knast - turbo eller NOS.

Jer der kommer med indlæg. Er det noget i har erfaringer med?

• #4   5. nov 2006 Forresten lækker supra ronni!

Men ved du noget om nos.

• #5   5. nov 2006 glem det hvorfor tror du der er så mange NOS kit til salg??? det er fordi det er noget crap og du ødelægger din motor

det dur kun på de store V8 der er bygget til race

mvh jimmy

• #6   5. nov 2006 Har et halt nyt wet system tilsalg, der kan levere mellem 50-125 hk med de dyser, som følger med. Sættet er af mærket Edelbrock, jeg forlanger 5000 kr forsættet.

Hvis det har interesse kan jeg kontaktes på 22114694

Mvh Martin

• #7   5. nov 2006 i følge vmax ,tager det nogle tusinde km af din motors levetid,
    hver gang du bruger det

• #8   5. nov 2006 Hvis man ikke overdriver med størrelsen på dysen, er det ikke hårdere ved motoren end turbo eller så meget andet form for tuning.

• #9   5. nov 2006 Martin F, det er jeg også overbevist om.

Må desværre takke nej. Har fundet et sødt lille kit til mindre penge.

• #10   5. nov 2006 Mit wet System fungere fint.. men ja , det slider selvfølgelig ekstra på bilen li som ved alt anden tuning

• #11   5. nov 2006 Rasmus N

Det er helt i orden, hvilket sæt kigger du på og hvad prisklasse

• #12   5. nov 2006 Det er bedst at vælge et Wet system, din motor kan godt holde til det, hvis du som du selv siger begrænser tuningen til omkring 50hk.. Det burde os give det et kick:D

Hvis du vil sikre din motor lidt, så gør du det at du montere en "knap" under din speeder, så du kun fyre det af ved bundgas da du så sikrer at motoren også den vej får nok benzin og ikke brænder sammen!

Mvh Martin

• #13   5. nov 2006 Sys ikke jeg får helt svar på mit spørgsmål, men dog nogle goe indput.

Men men... er Dry shitty shit? er det dårligere for min riskoger selvom vi snakker en effektforøgelse på måske 25-30hk.

• #14   5. nov 2006 Martin F.. ved ikke hvad jeg kigger efter.

Men har fundet et kit som er lavet til små biler hvor dysen bliver tilpasset til min bil ved køb.

• #15   5. nov 2006 Du må helt bestemt ikke vælge dry system, da motoren simpelthen ikke vil få nok benzin idet gassen bliver sprøjtet ind.

• #16   5. nov 2006 Okay, det vil jeg taget til eftertanke.

WET koster desværre lidt mere.

• #17   5. nov 2006 Ja men de ekstra penge du bruger på et WET kit, det er mange penge sparet på en hel ny motor i mazda'en!

Hvis du skal have nos uden andre modifikationer, så er det altså wet..

Mvh Martin

• #18   12. nov 2006 Sjov at se hvordan folk sviner lattergas til.... Efter hvad jeg har læst mig til, så sænker lattergassen temperatur i motoren i en kortere tid, hvorefter motorens temperatur vil stige drastisk. Hvis man altid sørger for kun at burge dte i kortere tider(der skal vel også skiftes gear) burde det vel ikke have megen betydning på slidtage.

Jeg har netop bestilt et wet kit i tyskland, for det skal da bare prøves, og have regnet med 50hk dyser.

Kommentér på:
Wet or dry NOS?

Annonce