1.115 visninger
|
Oprettet:
Wet or dry NOS? {{forumTopicSubject}}
Jeg står og skal invistere i et NOS sytem som skal gi mig 30-40% oven i hatten.
Jeg har læst mig frem til at et WET system som også sørger for ekstra benz, ikke er nødvendigt hvis man ikke overdriver med dysestørrelsen osv? eller tager jeg fejl?
Hvad er jeres erfaringer. Er Dry NOS systems forældede? Dry NOS er nemlig billigere.
jun 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 11 Emner: 165 Svar: 1.833
aug 2005
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 82 Svar: 190
aug 2005
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 82 Svar: 190
JA! NOS fremstiller kits til alle typer af motorer. Det vigtigste er at vælge det rigtige kit. 4 cyl.motorer på mellem 1300 og 2000 ccm vil tillade 40-75 hk ekstra. 6 cyl.motorer vil tillade 50-100 ekstra hk og små V8-motorer på mellem 300 og 400 cui kan tåle ca. 150 hk. Big Block V8-motorer tåler mellem 125 - 200 ekstra hk. Disse retningslinier er for motorer, som er helt standard, altså uden nogen modifikationer af nogen art.
Vil nitroen have indflydelse på motorens stabilitet?
Nøglen er at vælge det korrekte antal hestekræfter til det givne formål. Et sæt(kit), der har den rigtige kalibrering, betyder ikke nødvendigvis øget slitage. Når energien bliver frigjort i cylinderen, bliver belastningen på de dele, der skal omsætte energien, naturligvis også større. Hvis energien bliver større end delene er beregnet til at kunne tåle, øges slitagen. Dette forhold er det samme, uanset om effektforøgelsen er opnået ved konventionel trimning - øget kompression - vildere knast - turbo eller NOS.
Jer der kommer med indlæg. Er det noget i har erfaringer med?
aug 2005
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 82 Svar: 190
Men ved du noget om nos.
apr 2006
Følger: 196 Følgere: 184 Biler: 6 Emner: 84 Svar: 1.633
det dur kun på de store V8 der er bygget til race
mvh jimmy
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Svar: 45
Hvis det har interesse kan jeg kontaktes på 22114694
Mvh Martin
jun 2003
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 212 Svar: 1.964
hver gang du bruger det
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Svar: 45
aug 2005
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 82 Svar: 190
Må desværre takke nej. Har fundet et sødt lille kit til mindre penge.
aug 2004
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 3 Svar: 542
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Svar: 45
Det er helt i orden, hvilket sæt kigger du på og hvad prisklasse
aug 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 47 Svar: 483
Hvis du vil sikre din motor lidt, så gør du det at du montere en "knap" under din speeder, så du kun fyre det af ved bundgas da du så sikrer at motoren også den vej får nok benzin og ikke brænder sammen!
Mvh Martin
aug 2005
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 82 Svar: 190
Men men... er Dry shitty shit? er det dårligere for min riskoger selvom vi snakker en effektforøgelse på måske 25-30hk.
aug 2005
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 82 Svar: 190
Men har fundet et kit som er lavet til små biler hvor dysen bliver tilpasset til min bil ved køb.
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Svar: 45
aug 2005
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 82 Svar: 190
WET koster desværre lidt mere.
aug 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 47 Svar: 483
Hvis du skal have nos uden andre modifikationer, så er det altså wet..
Mvh Martin
apr 2003
Følger: 23 Følgere: 24 Biler: 12 Emner: 39 Svar: 619
Jeg har netop bestilt et wet kit i tyskland, for det skal da bare prøves, og have regnet med 50hk dyser.
Wet or dry NOS?