{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.236 visninger | Oprettet:

kompressor eller turbo {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der kan sige mig hvad for skælven er på en kompressor og en turbo. 1) hvordan virker de/den 2) hvad gir den bedste aksleration 3) hvad for en gir den bedste topfart 4) hvad skal man putte i en morter for at den kan folde til en turbo eller en kompressor 5) hvilken vil du råde mig til at købe kompressor eller turbo 6) hvad gir flest hk ????????????????? på forhån tak. smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kompressor eller turbo
  • Gaba .
    Gaba . Tilmeldt:
    mar 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 91
    #1   20. jun 2004 1) har Jesper svaret på. 2) Turbo giver bedste acc. 3) Det er hip som hap. 4) Regn med 30.000 med mindre du kan en masse selv. 5) Jeg vil råde dig til turbo. 6) Afhængigt af ladetrykket

  • Gaba .
    Gaba . Tilmeldt:
    mar 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 91
    #2   20. jun 2004 Det er ikke korrekt. Du kan sagtens lave en turbobil, der lader max tryk hele vejen fra 1500 omdr. til begrænseren

    Forskellen er den måde den drives på. Se Jespers indlæg


  • #3   20. jun 2004 jeg vil give allan ret. kompressor levere ved lave omdrejninger, og turbo ved højere omdrejninger

  • Gaba .
    Gaba . Tilmeldt:
    mar 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 91
    #4   20. jun 2004 Jamen, det er ikke rigtig!!

  • #5   20. jun 2004 ikke hvis det er en lille turbo, så trækker den hurtigt, du kan også indsætte noget der hedder launch control, som skulle fjerne den før nævnte turbo tøven.



  • Gaba .
    Gaba . Tilmeldt:
    mar 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 91
    #6   20. jun 2004 Hallo drenge, jeg synes I skulle læse lidt bedre på lektien. Det er en udbredt fejltagelse at en kompressor giver bedre acc. Det er ikke altid tilfædet. Det kommer an på trimmet på turboen! Fordelen ved kompressor er at man undgør turbotøven, både ved start og i mellem acc. Dog er man nået så langt med teknologien, at dette problem næsten er afhjulpet

  • #7   21. jun 2004 Kompressor: Kompressoren drives direkte af en rem fra motorens krumtap, og ligesom med en turbo opnår man en højere indsugningsluft og dermed en større ydelse. fordelen ved den direkte dreven kompressor er en hurtig reaktion på speederbevægelsen, mens en turbo først giver det ønskede tryk, når skovlhjulene er varmet op af en større mængde udstødningsgas.
    ulempen er at man ved det samme ladetryk får man ikke helt så stor en effekt som i en turbo.

    Turbo: en turbo er en kombination af en turbine og en kompressor. turbinens og kompressorens skovlhjul sidder på samme aksel og turbinen drives af motorens udstødnings gas. kompressor delen trykker indsugningsluften sammen, og man kan derved få mere luft ind i motoren, hvilket forbedre ydelsen, groft sagt kan man sige at hvis man opnår et overtryk på en bar i indsugningen, svarende til et absolut tryk på 2 bar, vil motorydelsen fordobles.

    Info: Årets biler......


  • #8   21. jun 2004 tak, og det værste er at spørgsmålet kommer igen om en uge, men så må jeg lige lave copy - paste findten.

  • #9   21. jun 2004 En fordel ved kompressor, er at der ikke ar samme krav til olie smøring (tryk).
    Efter hård kørsel, skal en turbo have mulighed for at køle ned, ellers kan den tage skade.
    Kompressoren stopper sammen med motoren (pga den er remdrevet).
    Ladeluften fra kompressoren er (ved samme ladetryk, IC osv.) koldere end turboens, da turboen overfører varme fra udstødningsgasserne til indsugningsluften.
    Kompressoren koster dog effekt at drive, det gør turboen faktisk ikke..
    En kompressor reagere sammen med motoren, turbo skal lige op i fart først (turbo tøven), det er dog blevet meget bedre med tiden (BB turboer osv).
    Turbo har et vist arbejds område (omdr), og hvor den arbejder, det bestemmer man jo så med størrelse/trim.
    Skal en turbo give helt fra bunden, vil den ikke give i toppen, og omvendt.
    Derfor biturbo princippet, en til det lave og en til det høje.
    Kompressoren klare hele arbejds området og har ikke samme krav til smøring, en betydlig fordel.
    Kompressore er så en del dyre end turboer og har større krav til montering pga. remtrækket (fås dog også el drevet).


  • #10   21. jun 2004 En fordel ved kompressor, er at der ikke ar samme krav til olie smøring (tryk).
    Efter hård kørsel, skal en turbo have mulighed for at køle ned, ellers kan den tage skade.
    Kompressoren stopper sammen med motoren (pga den er remdrevet).
    Ladeluften fra kompressoren er (ved samme ladetryk, IC osv.) koldere end turboens, da turboen overfører varme fra udstødningsgasserne til indsugningsluften.
    Kompressoren koster dog effekt at drive, det gør turboen faktisk ikke..
    En kompressor reagere sammen med motoren, turbo skal lige op i fart først (turbo tøven), det er dog blevet meget bedre med tiden (BB turboer osv).
    Turbo har et vist arbejds område (omdr), og hvor den arbejder, det bestemmer man jo så med størrelse/trim.
    Skal en turbo give helt fra bunden, vil den ikke give i toppen, og omvendt.
    Derfor biturbo princippet, en til det lave og en til det høje.
    Kompressoren klare hele arbejds området og har ikke samme krav til smøring, en betydlig fordel.
    Kompressore er så en del dyre end turboer og har større krav til montering pga. remtrækket (fås dog også el drevet).


  • #11   21. jun 2004 Unskyld dobbelt inslæg.


  • Gaba .
    Gaba . Tilmeldt:
    mar 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 91
    #12   21. jun 2004 Godt sagt Mikkel. Du har læst på lektien:o)

  • #13   21. jun 2004 hvad koste en turbo og en kompressorer, med montering. alså pris vær for sig.

  • #14   21. jun 2004 alså med det hele

  • Gaba .
    Gaba . Tilmeldt:
    mar 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 91
    #15   21. jun 2004 Puha, så er det en billig løsning. Turbo er et område, hvor man ikke bør spare, da udgiften i sidste ende bare løber op, hvis det ikke er lavet ordentligt

  • #16   21. jun 2004 hvad med en kompressorer, hvad koster det???

  • #17   22. jun 2004 ok mange tak for svarne

Kommentér på:
kompressor eller turbo

Annonce