{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Bmw! 328-330-528-540 turbo projekt?? {{forumTopicSubject}}

Søger erfaringer omkring de overståede motorer går med tanken om at finde en motor og smide en turbo osv på et lille hygge projekt til når man har lidt mønt og fritid hvad for en skal man vælge i forhold til bedste ydelse, holdbarhed, brændstoføkonomi, prismæssigt i reparation osv osv ved godt at der er en del forskel på 528 og 540 allerede fra start men syntes bare man ser mange flere tunede 2,8 motorer og derfor tænker jeg om det er fordi de bedre eller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw! 328-330-528-540 turbo projekt??
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   9. aug 2018 Der er nok 2 store ting der taler imod v8 turbo..
    1 at der skal 2 turboer til, og mere rør, og derved mere besværligt (Koster jo også noget mere end enkelt)
    2 så god er pladsen heller ikke i v8 modellerne, så er nok lettere at få pladsen i en række 6ér smiley


  • #2   9. aug 2018 Du kan jo evt også finde en n54 motor

    Med BMW performance kit får den lige lidt mere end standard

    Ellers kan du gå efter 500 HK som skulle være muligt på standard indmad

    Er pengene store så kan du sikkert også lave en 600 HK eller mere. Men vil helt sikkert kræve en del ombygning


  • #3   9. aug 2018 Havde ikke lige tænkt på det med pladsen og 2 turbo er i en v8 var kun nået til den lækre lyd?? hvad kan en 328 motor holde til uden man skifter andet en top pakning??

  • #4   9. aug 2018 Med hensyn til den anden motor tænker jeg det måske blir bøvlet af få de tilpasset en e46/E39 som jeg helst vil have??

  • #5   9. aug 2018 N54 kan godt tilpasses til en e46 smiley

    Ellers så køb en e46 og et turbo kit og smid på. Der er mange rundt omkring på nettet

    Regn med jo højere ydeevne jo større chance for noget går til. Der vil være større slid på hele drivlinjen, og der vil altid være et svagt led som skal forstærkes

    Derudover er der nogle udfordring hvis den skal synes


  • #6   9. aug 2018 Hørte på et tidspunkt at 0,8 bar på en 2,8 motor ikke var noget problem og 1,2 hvis man satte anden toppakning på??? Ved ikke hvad det gir at effekt men lidt får man vel ud af 1,2 bar også det ikke den største operation at skifte toppakning kontra nye stempler osv

  • #7   9. aug 2018 Der står lidt om det her

    https://www.qualitec.dk/bmw-tuning-guide-til-tuning-af-bmw-m50-motor

    Kender intet til firmaet eller deres ry og rygte.


  • #8   9. aug 2018 Per erfaring blandt venners historik vil jeg altid anbefale kompressor løsninger på en M5X motor.. Kender ikke mange lykkelige turbohistorier fordi det ofte tager overhånd, men kender samtidig ikke rigtig nogle negative kompressor løsninger udover en decideret fejlmontering af luft til indsugning..

    Men vælger du turbo, og det alligevel er et hyggeprojekt uden deadline, så havde jeg da ofret de penge på toppakning og andre smådele som dyser osv.


  • #9   9. aug 2018 v8 turbo kan godt lade sig gøre i en E46, en kammerat der har bygget denne.. smiley men der er ikke meget plads smiley

    profilbillede
  • #10   17. aug 2018 Har det meste hjemme til tuning af bmw 6cyl motor. Har lavet en e46 328i med lille turbo og 340hk ved under 0,5 i tryk uden at ændre noget og kørt ind her hjemme på org styrring så jeg vil bare sige kom igang. Det er mega sjovt smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #11   17. aug 2018 Martin
    Smed du bare turboen på, og kørte?

    Ikke nye dyser eller andet?


  • #12   18. aug 2018 Jo self nye dysser og tændrør og indkøring.

Kommentér på:
Bmw! 328-330-528-540 turbo projekt??

Annonce