587 visninger
|
Oprettet:
Hvad kan en T25 lade? {{forumTopicSubject}}
Hvad er max den kan lade hvis den kører med wastegaten helt lukket? Det er en std. T2525 fra en 200sx.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
apr 2003
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 336 Svar: 1.711
apr 2003
Følger: 55 Følgere: 58 Biler: 7 Emner: 50 Svar: 3.308
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
apr 2003
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 336 Svar: 1.711
okt 2003
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 3 Emner: 97 Svar: 637
Desuden kan den lader heller ikke tåler meget mere end 0.9-1.0bar, og så står den også rimelig hurtigt af.
Hvis du bare tager slangen af actuatoren, kan turboen lave tryk alt efter hvor stram fjederen i actuatoren er... Hvis den er lidt slap vil wastegaten klapre og du vil ikke få max tryk... Så skal du hellere skrue på gevindstykket så du får strammet wastegaten helt til, så får du max ladetryk...
De turboer jeg har set skal gevindstykket skrues sammen for at få mere ladetryk... Ikke forlængelse!!! Det giver også sig selv når man står med det... Den skal ihvertfald strammes og have kortere vandring (=mindre åbning af wastegaten).
Men lige en anden ting... Hvorfor skal turboen pines på den måde??? og ´hvilken motor går det ud over??
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
apr 2003
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 336 Svar: 1.711
Ved ikke hvad du mener med at pine den, jeg skal jo bare ha den op i tryk. Skal self. ikke lade max tryk, men 0,9bar.
okt 2003
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 3 Emner: 97 Svar: 637
Anyways.. Den turbo der sidder på en 200sx er ihvertfald trykstyret... Der sidder en lille studs på udgangen på turboen "tryksiden" som går direkte på actuatoren. Hvis turboen har været renoveret skal du sikkert bare stramme fjederen op på actuatoren, er den for løs vil du ikke få fuldt ladetryk selvom du tager slangen til actuatoren af, som jeg fortalte tidligere...
Du skal skrue på gevind stykket fra actuatoren til wastegaten og gøre den kortere.. Så får du strammere fjeder og mindre åbning af wastegaten, ligemed mere tryk.
Held og lykke med projektet.. Men fortæl nu hvilken bil du leger med
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.031
okt 2003
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 3 Emner: 97 Svar: 637
Det er nu kommet frem at manden kun ønsker at lade med 0.9bar, hvilket også er langt mere fornuftigt
okt 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Svar: 87
Hvis du går ret meget over 1 bar vil turbo´en blive så varm at du rent faktisk mister effekt ( fordi luften i bliver så varm ) ....har selvfølgelig meget med IC osv. at gøre - men det har jeg set mange gange.
mvh
Hvad kan en T25 lade?