{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kan en T25 lade?
  • #1   27. nov 2006 1,8~2,0 bar i ca et par dage smiley

• #2   27. nov 2006 vil du svejse wastgaten til? for den flapre rimelig meget over 1,6 bar

• #3   27. nov 2006 nej det er fordi slangen er pillet af den, ergo burde den lade alt hvad den kunne, men den har ikke været over 0,6bar så tænkte den måske ikke kunne lade mere. Men må være huset som sidder skævt så aktuatoren ikke lukker helt tror jeg.

• #4   27. nov 2006 den burde kunne lade meget mere ja.... mener den standart på en 200sx køre med o.7 bar?

• #5   27. nov 2006 Det er din aktuator der holder igen... jeg har en fra en GT2860RS hvis det skulle være smiley den holder til 1,5 bar... men ellers så prøv at gør stangen mellem wastgaten og aktuatoren længere så burde den lade mere (mener der sidder gevindstykke på så du kan justere). Prøv med en halv omgang ad gangen. Så du ikke ender med en død turbo smiley Og så stop ved 1,1... mener 200SX laver fuelcut ved 0,8 bar men du kan jo prøve at køre den højere op smiley

• #6   27. nov 2006 Peder, hmm er du sikker? Så kan det vel også være fjedrene som er for slappe til den kan lukke, eller er det det du mener R19?

• #7   27. nov 2006 Den kan nok lade en 1.4-1.5bar hvis den er lidt frisk... Men de dør hurtigt de std turboer på 200sxerne!!! 80.000km plejer man at sige i nissankredse og på værkstederne den gang hvor bilerne var nye... Det er olietilførelsen der er dårlig til turboen... Så har turboen siddet på en 200sx er den nok ikke meget værd længere..

Desuden kan den lader heller ikke tåler meget mere end 0.9-1.0bar, og så står den også rimelig hurtigt af.

Hvis du bare tager slangen af actuatoren, kan turboen lave tryk alt efter hvor stram fjederen i actuatoren er... Hvis den er lidt slap vil wastegaten klapre og du vil ikke få max tryk... Så skal du hellere skrue på gevindstykket så du får strammet wastegaten helt til, så får du max ladetryk...

De turboer jeg har set skal gevindstykket skrues sammen for at få mere ladetryk... Ikke forlængelse!!! Det giver også sig selv når man står med det... Den skal ihvertfald strammes og have kortere vandring (=mindre åbning af wastegaten).

Men lige en anden ting... Hvorfor skal turboen pines på den måde??? og ´hvilken motor går det ud over??

• #8   27. nov 2006 Mener nu den suger vacuum ind til membramen for at kunne trække i armen da den jo er lukket når turboen står stille. Hvis man gør den længere skan den suge mere... men det er nok mig der husker galt smiley Men det giver sig selv. Man kan se det efter ½-1 omgang om det er rigtigt eller forkert det man har skruet.

• #9   27. nov 2006 Lasse, den er nyrenoveret og har kørt 8000km turboen.

Ved ikke hvad du mener med at pine den, jeg skal jo bare ha den op i tryk. Skal self. ikke lade max tryk, men 0,9bar.

• #10   27. nov 2006 De fleste turboer jeg har set er med trykstyret actuator.. Der findes også vacuumstyret ved jeg... Men har aldrig set en..

Anyways.. Den turbo der sidder på en 200sx er ihvertfald trykstyret... Der sidder en lille studs på udgangen på turboen "tryksiden" som går direkte på actuatoren. Hvis turboen har været renoveret skal du sikkert bare stramme fjederen op på actuatoren, er den for løs vil du ikke få fuldt ladetryk selvom du tager slangen til actuatoren af, som jeg fortalte tidligere...

Du skal skrue på gevind stykket fra actuatoren til wastegaten og gøre den kortere.. Så får du strammere fjeder og mindre åbning af wastegaten, ligemed mere tryk.

Held og lykke med projektet.. Men fortæl nu hvilken bil du leger med smiley

• #11   27. nov 2006 Jamen med en ordenlig actuator så den kan holde sig lukket er 1,7-1,9 bar i et par timer burde da være muligt på en BB enhed

• #12   27. nov 2006 Hehe... Tryk skal der til hva ortega smiley Mindre end 1.5 er for tøsedrenge smiley

Det er nu kommet frem at manden kun ønsker at lade med 0.9bar, hvilket også er langt mere fornuftigt smiley Så vi skal bare have fundet ud af hvorfor den ikke laver mere end de 0.6bar ved aftrukket actuator slange.

• #13   2. dec 2006 Hej,
    Hvis du går ret meget over 1 bar vil turbo´en blive så varm at du rent faktisk mister effekt ( fordi luften i bliver så varm ) ....har selvfølgelig meget med IC osv. at gøre - men det har jeg set mange gange.
    mvh

Kommentér på:
Hvad kan en T25 lade?

Annonce