{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  en lille påmindelse til dem der får chip'et øsen
  • #1   7. okt Det er ikke just Breaking news.... men at det så for øvrigt mere er færdelsstyrelsen der er interesseret i info omkring chiptuning og knap så meget skat er noget helt andet.

Og stort set ingen chiptuning er lovlig, og stort set ingen har fået det registreret til syn.

• #2   7. okt Ja det er set før
    Men det er vel stadig forsikringen der skal kunne dokumentere det var på grund af chipningen det gik galt

• #3   7. okt Ikke om chip'en er skyld i ulykken. Fejlen ligger hos ejeren der ikke har oplyst sit forsikringsselskab om det. Tag. F.eks Alka, der dækker kasko slet ikke...

• #4   7. okt #3
    Fedt nok.
    Så kan folk stå med et kedeligt lån, på et køretøj, uden dækning.

• #5   7. okt Kedelig bil, kedeligt lån og en kedelig regning. Sur røv ??

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 48 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 5.682
    #6   7. okt Oplys gerne hvordan det kan opdages, at bilen er chippet.

• #7   7. okt Ja så vidt jeg ved er det ikke usynligt

• DisConFlubberated
    VIP

#8   7. okt Okay, så der følger et kæmpe selvmonterende lyserødt neonskilt med en chipning?

• #9   7. okt Sæt dig ind i hvad det er og udtale dig bagefter, okay?

• DisConFlubberated
    VIP

#10   7. okt Jeg har sat mig ind i det. Hvordan mener du at det ikke er usynligt?

• #11   7. okt Discon har heller ikke den vilde forstand på det men er ds motorstyring mm der bliver ændret så er vel bare at se om den er original software?
    Og når det bliver mere og mere populært skal forsikrings selskaberne nok lave det til normal kotyme at tjekke om bilen er chippet.

• #12   7. okt Det er vel ikke svære end at forsikringsselskabet får tjekket bilen/computeren....

• #14   8. okt en hirsch optimering på en saab er lovlig

• #15   8. okt #14 ja og nej.
    HIRSCH er muligt at få lovligt. Men får du kørt filen ind og ikke få det registreret i din registrerings aftest og oplyst forsikringen om den nu er Hirsch så det ikke lovligt. Det virkelig plat men hvis ikke papirarbejde er laver er det samme system enten ulovligt eller lovligt

• #16   8. okt Hvad med bare, at købe en ordentlig bil til at starte med? som ikke behøver chip.

• #17   8. okt #16
    Du kunne købe en Saab med Hirsch optimering Fra ny. Og der er andre grunde end Optimering man vælger at chippen. Eks EGR delete som ellers vil kvæle motoren løbende. Man få frigivet overskud og mange folk der køre en Passat 3b 1.8t eks henter 1-2km/l og få en bil der køre endnu bedre en standart... Og afgifterne på biler I Danmark gør at de færreste har et frit valg mellem en polo 1.5tsi eller 2.0tsi men hvis de kan komme tættere på fornemmelsen af en 2.0 for 4500kr istedet for 200.000kr så det penge "godt givet ud"
    Man kan jo havde den holding du har til det hele. Hvorfor købe et sænkingskit? Køb dog en bil der er lav nok i forvejen. Hvorfor dog købe anhænger træk. Køb en bil der er stor nok så du ikke behøver en trailer. Hvorfor folier din bil en anden farve. Hvorfor ikke bare købe en bil i den farve du vil havde. Hvorfor købe fælge der er 2-3" større end standart? Hvorfor ikke bare købe en bil med større fælge fra fabrikken?

• #18   8. okt Jeg snakker om det lovlige/ulovlige aspekt i det

• #19   8. okt selvom en 9-3 har kun 150 hk std så er den okay kvik.. men de 170 som hirsch optimering giver, skulle gøre økonomien bedre.. en 150hk model kører de 12-13 stykker.. men den bliver så også synet i forbindelse med optimeringen hvis man får saab til det.. det koster 9000

• #20   8. okt #17
    Ja, det er altsammen fint, med længere på literen.
    Imens, så fortsætter dem jeg kender i København, med at tørre sod af vinduerne og vindueskarmene alt for tit og male lidt oftere, end alle andre gør det. Også selvom at de er ikkerygere.

• #21   8. okt #20 er de utilfredse med deres leve vilkår så kan de jo bare flytte ud af byen.

• #22   8. okt Hvorfor skulle de det?
    Det svarer til at flytte ud af en by fordi at de unge laver hjulspin hver aften i flere timer.
    Det du siger er vel ikke anderledes end at folk der hårdt har brug for et nedriverarbejde, bare skal arbejde uden maske på, hvis mester bestemmer det, når det er asbest.
    De kan jo bare finde et andet job.

• #23   8. okt Det er ikke bilerne der er de store sod syndere,. Men køretøjer vivler snavset fra vejen op i luften.
    Men mod miljø hippierne kæmper man forgæves, de er ligesom feminister, veganer og alfabet sexuelle. Fuldstændig ulidelige at høre på

• #24   8. okt #23
    Det er varevogne og lastbiler, som er de værste.
    Jeg har så inderligt håbet alt for længe på, at vi får de samme euroregler, som i Tyskland.
    Dog bare med Euro 5 på personbiler, som minimum.
    Og en passende euro på varevogne, lastbiler og busser.
    Og så skal bøden være 100.000kr, samt konfiskering af køretøjet, indtil at bøden er betalt, hvis der er fusket med AdBlue på busser eller lastbiler.
    Og mindst 10.000 i bøde, hvis der er fusket på biler eller varevogne.
    Det er simpelt nok.
    Hvis motorstyringen ikke er original og motorstyringen ikke er anmeldt til skat og godkendt, så får man en bøde.
    Det skal så være nemt og billigt at få indlæst den nyeste originale fil på sin motorstyring. ( det skal det være, for ellers vil mange sidde i saksen.
    Og så skal motorstyringsudlæsning være oblikatorisk ved ALLE syn af alle køretøjer.
    Synsvirksomheden skal så gemmer en kopi af filen, til dokumentation.
    ( Det siger jeg uden at kende størrelsen på sådan en fil. Men jeg tænker at den ikke kan fylde ret meget, så den HDD plads, som de kræver kan ikke betyde ret meget. )

Det er kalrt at mange af partiklerne bliver hvirvlet op fra vejen, men der er også rigtig mange, som kommer fra alle køretøjerne, inkl. benzinbilerne, nu hvor at de allesammen har fået så højt et indsprøjtningstryk.

• DisConFlubberated
    VIP

#25   9. okt Hvis det ender sådan, så er der et par "tunings" firmaer der kommer til at dreje nøglen om.

• #26   9. okt Super forslag, i denne tid er der meget fokus på forurening fra biler og måske vi så ikke ser flere VW'er prutte blåt?

• #27   10. okt #25
    Sådan skulle det have været, allerede nu, hvis de gad følge op på de advarsler, som de har udsendt til chiptuningsvirksomhederne.

• DisConFlubberated
    VIP

#28   10. okt Der findes både de dygtige og så de dårlige tunere. De dygtige kan man stort set ikke se har ændret noget. De dårlige, tja de laver om på en masse unødvendigt i motorstyringen, så de næsten lige så godt kunne køre rundt ned det førnævnte lyserøde neonskilt på taget. Hvem der er dygtig og det modsatte, skal jeg lade være op til folk selv at bedømme. Men hvis jeg en dag skal have optimeret en bil, så ved jeg både hvor jeg skal henvende mig, og hvor jeg skal holde mig væk fra.

• #29   10. okt Ja der findes både gode og dårlige, men det ændrer ikke på pointen i tråden. Få det registreret og gjort lovligt. Ellers er det DIG der ender med håret i postkassen

• DisConFlubberated
    VIP

#30   11. okt Som sagt, jeg ejer ikke en bil der er chippet. Men hvis jeg skulle, så ville jeg gøre mit til at få det registreret de rigtige steder.

Kommentér på:
en lille påmindelse til dem der får chip'et øsen