{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.972 visninger | Oprettet:

Chiptuning af Alfa Romeo Giulia 2,2 180hk diesel {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har fået mig en ny Alfa Romeo Giulia 2,2 180 hestes diesel, men jeg syntes lige den mangler det sidste skud. Er der nogen der har erfaringer med chip af sådan en og kan den 8 trins automatgearkasse holde til det? Den laves også i 210 hestes udgaven, så den kan jo godt klare lidt mere.
Hvordan med at spore den er chippet ved forhandleren. Jeg har hørt nogen sige at de aldrig ville kunne opdage det, passer det?

Mvh Jacob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chiptuning af Alfa Romeo Giulia 2,2 180hk diesel
  • #1   9. okt 2018 Det kan jo ses i motorstyringen, men de kigger kun hvis der er en grund til at kigge, eksempelvis garantisag og lignende smiley
    Vær obs på du kan miste din tuning ved service hvis de opdatere motorstyringen smiley


  • #2   9. okt 2018 Husk at få det godkendt og tjek op på om dit forsikringsselskab er ok med det
    Ellers kan det blive en meget dyr fornøjelse


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #3   10. okt 2018 Kasper - Det kommer an på hvem der laver optimeringen, samt man skal virkeligt vide hvad man skal kigge efter.

    Der findes dog tunere som bare slår en masse sikkerhed fra og så skruer op for brændstofmængde og ladetryk, groft sagt. Hvordan det gøres fysisk ved jeg ikke.
    Men ingen nævnt, ingen glemt.

    Den slags er nok nemme at opdage, de dygtige tuneres arbejde er nok noget sværere at se.


  • #4   10. okt 2018 Hvis man kender de originale parametre for f.eks. ladetryk kan det nemt ses ved en almindelig rutinetjek med computer til under kørsel smiley
    Men tror de færreste værksteder sladre, da de jo ikke vil miste en kunde smiley


  • #5   10. okt 2018 Værkstederne sladrer ikke, men hvordan mon de ser på garantireparationer på en tunet bil?

    Og lad os bare kalde en spade for en spade, en Alfa Romeo er ikke den mest driftssikre bil, sandsynligheden for at der vil komme noget der skal laves på garantien er større end på mange andre biler - hvis man skal tro de erfaringer ejere rapporterer.

    Det er en fantastisk bil, nyd den som den er, og bevar fabriksgarantien.


  • #6   10. okt 2018 Ja der kommer højst sandsynligt noget der skal laves på garantien på den, det gør der jo med alt Italiensk smiley
    Jeg ved ikke hvor meget de kigger efter ved service med computeren om den er eller ej.
    Men de mener selv at de ikke kan se om den er eller ej. Men det er jo også nemt at sige nu også når der sker noget, så bonger det ud,at de kan alligevel smiley


Kommentér på:
Chiptuning af Alfa Romeo Giulia 2,2 180hk diesel

Annonce