{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Kenny B
Kenny B
Tilmeldt:
3. mar 2018
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 34

For stort kompressorhus {{forumTopicSubject}}

Hej. jeg er ved at montere større turbo og sager på min Golf IV GTI, og er løbet ind i det problem at kompressor siden på turboen kun liiige kan være der, og jeg tror ikke at der er plads nok til at køre med den, da der selvfølgelig lige skal være plads til at den kan give sig da den jo vibrere og sådan.

mit spørgsmål er så om man eventuelt kan banke lidt på karossen, på det blå stykke som kan ses på billedet (det er toppen af turboen som går på karossen). lige pt vil jeg mene der er en halv til en hel cm plads mellem indsugningssiden og karosse, men ved ik om det eventuelt vil kunne lade sig gøre at banke det lidt ind så der er en 4-5 cm fri? så jeg er sikker på den ikke går på

på forhånd tak


Kommentarer på:  For stort kompressorhus
  • #1   8. nov 2018 Du kan godt banke det ind af. bare lige tjek først at blæser kassen inden i bilen ikke sidder helt oppe af brand væggen. så det evt knækker når du gør det. men har set mange andre køre med de str turbo på den type bil. uden de gik på selv om der kun var meget lidt plads. prøv evt at få en til at koble lidt ud men bremsen bliver Holdt og i gear. så du kan se hvor meget motoren kan give sig først. så kan du se om det er nødvendig.

  • #2   8. nov 2018 din motorstyring sidder lige der du har tænkt dig at banke, så ville nok lige pille den af inden den går til smiley

  • Kenny B
    Kenny B Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 34
    #3   8. nov 2018 Tak for svarene - Mads S, der er da lige et stykke op til den?, men jo tror du har ret i at det nok vil være bedst at tage den ud for en sikkerheds skyld:)

  • #4   8. nov 2018 ja det er der selvfølgelig smiley hvis det var mig havde jeg nok modificeret brandvægen med noget nyt plade, så der bliver rigeligt med plads smiley

  • #5   8. nov 2018 At skulle banke en plade 3 1/2 til 4 1/2 centimeter ind er altså rigtig meget smiley Jeg vil mene du ikke slipper uden om at skære plade ud, flytte det ind og svejse det til igen.
    Det vil da også ruste i vildskab på bagsiden hvis du banker så dyb en bule i plade.


  • Kenny B
    Kenny B Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 34
    #6   9. nov 2018 Hmm jaa kan godt ske du har ret, det er selvfølgelig nooget plads der skal bankes/skæres ud:)

  • #7   12. nov 2018 Kan du ikke plan slipe din mannifold på begge sider og turbo flangen og på den måde give en cm mere plads og så de hårdeste motor ophæng du kan finde så motor ikke flyver rundt og så undgå at ødelægge bilen.

  • Kenny B
    Kenny B Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 34
    #8   12. nov 2018 Hmm jo var selvfølgelig også en mulighed.. har godt tænkt på at prøve at få planet manifold men har ik tænkt på det med bøsninger smiley

  • #9   13. nov 2018 evt få planet den flade mod toppen i en lille vinkel, så turbo'en vippes væk fra torpedo pladen,
    flere små justeringer, kan måske gøre man ikke skal ødelægge karosseriet.

    men så skal man huske og se om der er andre ting der skal ændres, for at alt passer sammen


Kommentér på:
For stort kompressorhus

Annonce