{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo 240 TURBO??
  • #1   9. dec 2018 ved der er flere der har gjort det. ved at dreje mener det er 1.7 mm af stempler og monteret en turbo og manifold fra en 2.3 turbo af. Og flytter dyser og det med over. Og lige ved Volvo 240 der mener jeg det er lovlig at montere turbo på den så lang tid du beholder blok og top stempler indsugning fra den originale motor af. Og bare drejer stemplet lidt af.
    https://skat.dk/SKAT.aspx?oid=1947435
    vis du ruller længere ned i teksten ved skat. så kan du se hvordan du gør det lovligt. vis du vil have at den skal være det .

    Du kan evt også købe en motor og så gå og byg den om til turbo så når du har alt og den er færdig så læg den i.
    https://www.dba.dk/motor-volvo-volvo-b230f-m/id-1039847768/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing


  • #2   9. dec 2018 og det bliver nok rigtig svært at finde en 240 turbo motor/dele. så kig efter de dele til fra en 740/940 turbo mener jeg de hedder. de køre med samme type 2.3 turbo motor .
    https://www.guloggratis.dk/biler/personbiler/volvo/940/annonce/42450453-volvo940turbo


  • #3   10. dec 2018 Det kunne være sjovt og smide sådan en motor i men Ville bare gerne have synet den med turbo motor, motoren den har 205 heste det link du har sendt..
    Det ville jo være lidt et problem da det er over de 20%


  • #4   10. dec 2018 Du må ikke lægge en 2.3t motoren i. Men prøv da at undersøge det med om det ikke stadig er lovlig at bygge din motor om til turbo der lægger i din. da Volvo 240 model er godkendt turbo. sådan var det i hvert fald før hen i tiden. vis man bygget det om som skat skrev.

  • #5   10. dec 2018 her er en beskrivelse af skat. hvor det er lovligt selv om motoren går fra 100 til 140 som er en del mere end 20%.. din 2.3 har 123 hk standart ikke. så vis den ville få omkring 170 hk med turbo er det da også en fin start lovligt.

  • #6   10. dec 2018 .nu det så en 245 men den tilladelse fulgte med op af hele 240 modellen. for kender da flere for 20 år siden der ombygget de Volvo 240 med turbo. også der kunne synes uden det kostet afgift. Men vis du skriver til Volvo så må de kunne finde nogen godkendelser til det til dig.

    profilbillede
  • #7   10. dec 2018 Nej den har kun 115 HK 20% af 115 er 23 så den må kun have 138 HK lovligt.
    Men tro jeg vil se om jeg ikke kan fo fat i sådan en motor og så bygge min om, men i stedet for at tage 1,7 af stemplene burde man jo bare og kunne tage stemplerne og topstykke ligger over i da det jo er samme motor, også skal jeg jo nok lige finde ud hvordan og hvor ledes med indspøjtning for på sådan en 2,3 turbog har garanteret elektronisk indspøjtning


  • #8   10. dec 2018 Jeg forstår ikke at der står det betragtes som afgiftfri tunning for 40 HK det er 40 procent
    Og er det ikke kun 20 procent man må øge med?


  • #9   10. dec 2018 http://www.volvo240.dk/main.asp?f=4&id=3883&ForumID=4
    her står der lidt om noget ligne men det er bare en b230f han har gjordt det med og det er en elektronisk indspørjtning min er med kaburater men han skriver godt nok det er muligt på andre b230 motor bare mere bøvlet


  • Ram A
    Ram A Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 52 Følgere: 50 Svar: 16
    #10   10. dec 2018 Du skal tænke på at en b230k ikke er ligesom de andre rødblokke, da den har forbrændingskammer i stemplet.
    Hvis man drejer stemplerne, så vil man kunne risikere at man brænder hul i stemplet.
    Man kunne tage et topstykke fra en af de andre, og montere den på b230K bunden, så vil man have 6.5:1 i statisk kompression, og kan dermed skrue godt op for ladetrykket smiley


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #11   10. dec 2018 20% reglen gælder kun ved motorskifte.

  • #12   10. dec 2018 sådan jeg forstår de regler på de gamle 240 Volvo så lang tid du beholder blok og toppen plus stempler kromtap. Og så drejer lidt af stempler det er nu kun meget lidt der skal af. og flytter de dyser over fra en 2.3 turbo af plus intercooler og turbo/manifold/rør. Så det lovligt. Men vis du begynder at skiftet stempler topstykke blok og videre. så det ikke lovligt længere. Og så vis det bliver opdaget så kommer der en afgift plus en bøde. Og ja den 20% regl er ikke helt gælden lige for Volvo 240. da Volvo har lavet de turbo model. der køre med samme bremser karrosseri så de siger god for de 40+ hk. Og du kan få en type godkendelse af Volvo på det. prøv at kontakte Volvo og høre hvad de siger. sådan var det i hvert fald før i tiden. Og vis man ikke kan dreje af stempler. kan man vel købe en tykker stål pakning til at sænke kompression med.

  • #13   10. dec 2018 Ja okay
    Læste også man ellers kunne montere 2 topstykke pakninger istedet ellers
    men prøver lig at skrive til Volvo og få fat i deres info så kan man sætte sig lidt mer ind i det


  • Ram A
    Ram A Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 52 Følgere: 50 Svar: 16
    #14   11. dec 2018 Volvo kan kun tilbyde dig papir på original volvo turbo kit (AT kit) til karburator motorer.
    Man kan sagtens montere det på, syne bilen med det, og derefter montere indsprøjtning på.. Så er man godt kørende.


  • #15   11. dec 2018 Hvad jeg læser må man bore de huller til dyser i en indsugningen og sætte dyse i og ændre den så det virker. Så det burde man kunne kommen uden om lovligt.

Kommentér på:
Volvo 240 TURBO??

Annonce