{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

HrMogensen
HrMogensen
Tilmeldt:
9. jul 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Tuning af Grande Punto nær KBH? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Overvejer at få tunet min bil. Sandsynligvis “bare” en OBD tuning der, såvidt jeg har forstået, laves ved tweake lidt med bilens programmering.
Den har standard 120hk. Virker ret frisk men tror ikke der har været tunet af tidligere ejer - har haft den i lidt over 2 år. Hvis jeg leger 0-100 så ligger den godt og vel hvad FIAT har opgivet.
Nu næsten 100.000km og serviceres.

Spørgsmålet er hvor jeg burde spørge?
Gerne ikke alt for langt fra Taastrup...

Hvis jeg googler er det hele tiden værksteder i Jylland der tilbyder - hjælp? smiley

Grande Punto T-Jet fra 2010 (årgang 2009).

Da jeg netop ikke tænker udskiftning af dele (måske pånær komplet udstødning), så regner jeg ikke med et stort antal +hk.
Kan se de jydske typisk reklamerer med 20-30hk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tuning af Grande Punto nær KBH?
  • HrMogensen
    HrMogensen Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #7   24. dec 2018 Før der stikker helt af...

    Jeg spørger mere efter HVOR eller HVEM nær Taastrup (storkbh) der kan anbefales. Jeg vil ikke køre til Jylland for en tuning - kan jo risikere at skulle retur hvis noget skal efterjusteres).


  • #9   24. dec 2018 Landberg (Chiptuning.nu) har forhandlere på Sjælland, hvis man ikke vil køre så langt.

  • HrMogensen
    HrMogensen Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #11   24. dec 2018 Nu fik jeg så kigget ordentligt på chiptuning.nu - efter tip fra Michael N.

    Ja der er sørme en forhandlerliste...
    Ifølge listen er det ikke alle der har rullefelt. Er det er must hvis det ikke bare er et program til alle T-Jet Puntoer der ryger på? Når bilen er af nyere dato (og ikke skal voldtunes) betyder rullefelt indkøring måske mindre?


  • #12   24. dec 2018 Jeg ville havde det fint med at få den programmeret uden felt. Det først hvis jeg gik amok med tuning det ville være nødvendigt..

    Den fil du har i bilen nu er jo heller ikke finjustere til din motor. Men er bare opladet til alle de fiater med den motor.


  • #13   24. dec 2018 Det er noget vi kan klare i Tåstrup (uden rullefelt) eller i Ringsted (med rullefelt)
    brian@kolstrup-tuning.dk


  • #14   24. dec 2018 Du sku gerne ramme 155hk / 300nm ca smiley med en chip

  • #15   24. dec 2018 Ville også sige Kolstrup, men nu er de jo nævnt af manden selv smiley
    Havde et godt ry i gamle dage, ved ikke idag.


  • HrMogensen
    HrMogensen Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #16   24. dec 2018 Såvidt jeg kan google mig til tror jeg også at ca 150 er sandsynligt og et større procentvis plus af moment.
    Jeg prøver at kontakte Kolstrup efter jul/nytår smiley


  • #17   24. dec 2018 Racetech i Ringsted har rullefelt, og er Landberg forhandler (chiptuning.nu). Han kan findes på facebook.


  • #18   24. dec 2018 Koldstrup bruger filer fra forskellige udbydere, navnlig stage3.. og dem ville jeg holde mig fra.

  • HrMogensen
    HrMogensen Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #19   24. dec 2018 Ringsted er også ganske tæt på!

    Jeg må sammenfatte de mange holdninger herinde og se ad...


  • #20   26. dec 2018 MAVR> Det er rigtigt at Kolstrup Tuning udelukkende har Master værktøjer og dermed selv kan vælge hvem der skal lave filer til os eller vi kan lave dem selv.
    Og vi bruger forskellige udbydere, alt efter hvilke biler det drejer sig om og hvilket ekspert område de har, da alle ikke kan være eksperter til alle biler mærker.
    Men Stage3 er MEGET lang tid siden vi har haft brugt til noget som helst, netop fordi de har et dårligt ry og det vil vi ikke kædes sammen med, da de ting vi levere skal være 100% i orden.
    Dette er også grunden til at vi kører bilerne på rullefelt og datalogger på mange forskellige værdier, for at være sikker på at det er en sikker og holdbar løsning vi laver.


  • HrMogensen
    HrMogensen Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #21   6. maj 2019 Efter lang tids alt muligt andet kom jeg tilbage i tuning tankerne og fik løst til at afprøve det.
    Valgte Kolstrup i Ringsted pga rullefelt. Var meget interesseret i en før-måling...

    Førmåling var 128 HK så det var jo en smule mere end Fiat lovede fra fabrikken så motoren fejlede ihvertfald ikke noget. De 206 Nm var rimeligt spot on.
    Efter lidt tid endte det på 142,5 HK en anelse tidligere end de gamle 128 slog ind - ikke prangende men helt ok og stadig LOVLIGT.
    Momentet fik derimod en god slat opad til 254 ved 2900 omdr/min imod tidligere 3650...

    Så motorvejskørsel er bare blevet SÅ meget bedre. Tænker aldrig på at hive ned i 4.gear for 5. det hiver bare den relativt lette bil derudad omkring de 3.000 hvor den ligger med 110km/t.

    Her små 2mdr senere virker alt stadig perfekt. Det gav lidt mere liv og kan udskyde køb af anden bil fordi den lige blev lidt sjovere...

    Samme km/l ved alm. pendling.

    Tak for input herfra! smiley


  • #22   6. maj 2019 Bare for lige at slå en ting fast. Din bil er ikke afprøvet ved godkendt prøveinstitut som det foreskrives, mht. støj, brændstofforbrug osv (findes ikke i dk) og er derfor ikke lovlig. Kommer du ud over 20% skal bilfabrikanten stille dokumentation for at bilen er konstrueret til det.

    Din bil er derfor ikke lovlig som du skriver.


  • HrMogensen
    HrMogensen Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #23   6. maj 2019 Der var jeg lige hurtig nok - korrekt!!

    Det jeg tænkte på var HK forøgelsen. Der er ikke + 50% heste som andre vidst har udsat lignende motorer for.
    Støjniveau er uændret og smider næppe mere gris ud end før - pånær hvis jeg selvfølgelig bruger de ekstra kræfter.


  • #24   6. maj 2019 Hvad kostede det hele så?

  • HrMogensen
    HrMogensen Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #25   12. maj 2019 3500,-

  • #26   12. maj 2019 Nok ikke helt godkendt, da an attest i udlandet kan koste 5000 euro.

Kommentér på:
Tuning af Grande Punto nær KBH?

Annonce