{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

1.9 tdi turbo {{forumTopicSubject}}

hej jeg har en 1.9 tdi 110 HK PD motor og ville høre om jeg ville få noget ud af at montere en turbo fra en 130 eller 150 hk og om det skulle køres ind efter montereing,, og hvor meget ville det give mig ? vil nemlig gerne have den op på de 150-160 hk ca, og hvad med kobling samt dyser kan de klare det ? ( har enkelt masse svinghjul )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1.9 tdi turbo
  • #1   26. dec 2018 PD er ikke lavet i 110hk. Hva bil er det?

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #2   26. dec 2018 Enhver ændring i motor opsætning, som skift af turbo, skal altid køres ind på ny.

  • #3   26. dec 2018 TS: du blander flere ting sammen ..
    Få styr på motorkode/ samt effekt/ dele inden du går videre


  • #4   26. dec 2018 Men som der bliver sagt 1.9 pd tdi er ikke lavet i 110 hk så der har du nok læst forkert ang hk. Men ellers er det en pd motor du har.så kør forbi en Der kan chippe den for det kan nemt give de 150/160hk ude skift af turbo.og med 150/160 hk har jeg ikke haft noget problem med at den originale kobling ikke kan holde. Det først over 160hk og 400nm man skal til at udskiftet den til en stærkere model.

  • #5   26. dec 2018 Det er en audi a6 1.9 tdi 110 hk motorkode avg fra år 2000,, og var ellers sikker på det var en PD motor ??

  • #6   26. dec 2018 Ja det er så ikke en pd det så den (gamle type) 1.9 tdi med alm diesel R pumpen. Men den kan nu stadig godt chippes til over 140 hk

  • #7   26. dec 2018 Freeway - det kommer vel an på om det er en 101hk eller en 130hk han chipper - 101hk smutter i koblingen hvis du giver den klø bare med 145hk smiley koblingen er noget svagere i den 5 gears model men en kevlar koblingen er så også noget billigere end til 6gears. En 101hk får 145-150hk ved alm OBD
    130hk får 170-180hk
    150hk får 190-200hk
    Og 115hk får ca 150hk


  • #8   26. dec 2018 Tjek evt min gamle G4 1,9 som smed en del HK smiley

  • #9   26. dec 2018 Det sjovt den sidste jeg hade var chippet til knap 160 hk 400nm det var en pd 1.9 tdi atj født med 115 hk. Den kørte med 5 gears gearkassen og standart kobling der til. og kørte knap 200.000 km i den. og det gled aldrig. købte så en 3bg her først på året en 101 hk lagde ny motor i den og ny standard kobling til 5 gear også den fik så 130 hk dyser og turbo på. den er så bliver rullet til 164 hk og også 400nm. og har heller ikke problemer med koblingen i den. Men ja alle kan brænde en kobling af vis ikke de kan finde ud af at slippe den og filer for meget.

  • #10   26. dec 2018 Freeway
    Fik du den rullet ved WD Tuning? smiley

    115hk er også en 6 gears ikke? smiley


  • #11   26. dec 2018 nej får kun mine lavet ved Landberg

  • #12   26. dec 2018 nej en 115 hk tdi behøver ikke være en 6 gears. de laves også med 5 gear. lige som nogen 130 hk tdi også kun kom med 5 gear.

  • #13   26. dec 2018 Yderst sjældenhed i 5 gears - specielt i 130 hestes.
    5 gears er skrald hvis du vil køre standard kobling og have HK.
    Du må køre som en bedstemor siden din ikke smuttede smiley


  • #14   26. dec 2018 Den får det den skal have så køre ikke som en bedstefar og den køre også tit med tralier har ingen problemer. og nej de er ikke sjælden de 5 gears i dem. Det passat 3b og 3bg jeg skriver om.

  • #15   26. dec 2018 Det lyder godt nok imponerende - Har haft en 101hk 5gears(hvilket burde være samme gk og kobling) den smuttede sgu i koblingen ved 146hk og min gamle nabo havde også en bare med en anden turbo som så smed 155hk og den gled også i koblingen

  • #16   26. dec 2018 Men tilbage til hr Audi a6 som skal have noget tuuuun. Jeg er ret sikker på at det er nemt at få fat i en FMIC der passer til den og så smid et andet luftfilter i og fjern alle forhindringer i udstødningsrøret(rent rør) og så få den chippet med standard turbo så har du også 160hk+

  • #17   26. dec 2018 nu har jeg jo også sat en ny kobling i dem begge inden de blev ændret og chippet. så de har jo kørt med nye koblinger begge biler inden de fik de hk. Men som sagt har ingen bøvl haft ved de Max 400nm. Det noget andet vis det er over det så vil jeg også anbefale en stærker kobling.

  • #18   26. dec 2018 tag min Peugeot 307 den tager koblinger og dmf svinghjul allerede ved 140 hk og små 300 nm den er møg svagt lavet. så den var jeg nød til at sætte smf svinghjul i og str kobling. så den er ikke bygget til at kunne holde til noget anden end de standard 109 hk den har.

  • #19   26. dec 2018 men ja til ham der har siden her inden.koble egr fra og lav rent rør fra turbo og bag ud vis ellers du vil høre på larmen.Jeg har kun downpipe på min. Det vil sige rent rør fra turbo til midter potte uden kat på. og rens indsugning for sod da de kan være halvt lukket og så få den chippe. da det er en 110 hk så har den en ok vnt1549 turbo på og dyser str til at den kan få en ok hk. hade selv en 35i passat for mange år siden med den gamle type tdi motor i. Den kørt nu fint mener den hade ca 145 hk efter den blev chippet. og den var ikke presset. Men ellers kan du finde en str turbo der passer på din evt en fra en 130 hk en vnt1749v eller en 150hk vnt1749vb og så udskift dyse spidser til nogen der er str. Det nemt at gøre på de dyser. og evt laver diesel pumpen om til en med 11mm i stedet for en standard 10 mm pumpe.
    http://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=2207
    men vil du tune den så meget så skal der ny kobling til evt også svinghjul kommer lidt an på om det er dmf du køre med. for så skal du over i du smf svinghjul. og bedre kobling og stærkerer trykplade.


  • #20   29. dec 2018 Tusind tak ser ud til jeg fik alt det info jeg hade brug for smiley så er det jo bare at komme i gang smiley

Kommentér på:
1.9 tdi turbo

Annonce