{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.027 visninger | Oprettet:

golf iv gti 1.8t gearkasse 02j {{forumTopicSubject}}

Hejsa, har en golf iv fra 98 motor agu 1.8t optimeret lidt så den yder 280hk og 350nm

Vil hører om nogen har erfaringer med gearkasser og opgradering på dem.

Min gearkasse der sidder på hedder ECW

jeg har en nede i kælderen til en 1.9tdi med koden EKU. Har hørt nogen sige at de skulle holde til mere.

Har ødelagt et par standard gearkasser på min nemlig?? Men hvis man satte sådan en på, hvordan vil den så kører? Ved den den har en helt anden gearing osv, men ville lige høre om nogle har erfaringer med dem.

Har også overvejet at smide en 6 trins gearkasse istedet måske, de skulle også være meget holdbare og dejligt nok med det 6'gear udover det.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  golf iv gti 1.8t gearkasse 02j
  • #1   15. jan 2019 Ja sådan en tdi gearkasse er stærker men du skal vide den er også noget højere gearet. så du skal have en del hk for at få den til at blive lige så kvik som den er med din gamle lavere gearet gearkassen. Da den er højere gearet i alle gear vis du forstår. Har selv sat en tdi gearkasse på en golf gti engang. Og den var alt for højt gearet til den dengang men den var også standard den motor.

  • #2   15. jan 2019 Ja okay, hvor meget ydet din motor? Var den standard eller hvad du optimeret den med noget? Hvordan kørte den efter du satte den på

  • #3   15. jan 2019 er nu ret sikker på de faktisk bare er anderleds gearet andet er de ikke.. det der typisk dør på dem er differentialet.. få fat i en gearkasse der virker og få lagt et spær i evt lsd fra peleque så skal den nok holde til det

  • #4   15. jan 2019 Smid 6 trins på, helt klart. Blev tilbudt en med ny racerkobling, trækaskler og alt der skulle bruges. Den kostede 5500. Men der er lidt arbejde i det smiley Men så har du også stærkere trækaksler smiley

  • #5   15. jan 2019 ja okay, det tror jeg det må blive så

  • #6   15. jan 2019 Helt klart min anbefaling smiley
    Jeg skulle dog ikke bruge den da jeg kun skal kører med k04 turbo, så jeg smed g60 svinghjul i og vr6 kobling smiley


  • #7   16. jan 2019 Men du kan da spørge ham her kan se han har monteret en diesel gearkasse. Så kan du høre hvordan gearingen er på hans. Og ja en diesel gearkasse er bygget stærkere. da de er bygget til flere nm end en benzin er. Men de er også højt gearet til forhold en benzin gearkasse. Den jeg sætte på for mange år side var noget sløv i 5 gear pga af den høje gearing den hade. Men den var også helt standard i motoren det er din jo ikke .
    https://www.bilgalleri.dk/vw-golf-iv-1_8-gti/id-2228467


  • #8   16. jan 2019 Diesel modellen skulle også køre med kraftigere trækaksler hvilket er et plus. Du mister lidt respons, og skal arbejde mere med gearene, heldigvis trækker den motor i et bredt spektra og det giver end fordel. Med mindre du har skiftet til end kæmpe turbo med meget tøven, så burde den trække godt fra 3000 til 6000 uden problemer og det gør det sjovt med en tung gearing. Har kun kørt en Passat med tdi gearkasse og en Chippet motor der fungerede fint, den var ikke super hurtig på 60ft. Men du kunne skifte gear uden den lavede spind og træk længere i hvert gear.

Kommentér på:
golf iv gti 1.8t gearkasse 02j

Annonce