{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.662 visninger | Oprettet:

"Custom"/hjemmelavet udstødning, nogen som kan hjælpe? {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Jeg har en BMW E46 Coupé som har hjemmelavet/custom udstødning fra manifold og bagud.
Den larmer for meget og ønsker derfor mellempotte(r) monteret. Problemet er at siden det hele er hjemmelavet kan jeg ikke bare svejse/montere en mellempotte og kalde det en dag.

Nogen som enten kender et firma, privatperson eller selv kan hjælpe mig med at få monteret mellempotte(r)?

Umiddelbart skal der bukkes 2 nye rør som skal bukke flere steder, og mellempotter skal efterfølgende fastsvejses eller monteres med flanger og pakninger. En autolift må næsten også være et must foruden at kunne arbejde med rørbukninger og svejseapparat. Behøves ikke være rustfri.

Og nej, jeg ønsker ikke at montere standard udstødning smiley

Håber nogen kan hjælpe, eller kender nogen som kan
EDIT: Skal være i midtjylland, sønderjylland eller fyn.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Custom"/hjemmelavet udstødning, nogen som kan hjælpe?
  • #1   17. jan 2019 man kan ikke bare lige bukke udstødning's rør, da det er tynd ægget(tynd godstykkelse)
    så det klapper sammen.

men man kan købe løse rør og bøjninger, som spændes sammen med klamse.

så kan du skær og tilpasse med evt lydpotter og samle det selv.

kræver kun noget til at skære rør og tilpasse det med.

• #2   17. jan 2019 https://www.qualitec.dk/simons-mellempotte

dem sætter du bare over røret og så en clamp i hver ende, ingen grund til at svejse smiley

• #3   17. jan 2019 Tak for jeres hurtige svar!

#1 - Troede man kunne bukke rør hvis man havde noget udstyr til det, varme og noget maskine evt.?
    Yes, kender metoden med at købe løse rør med bøjning, feks. 45 eller 90 grader. Med det antal buk/bøjninger der skal til tror jeg dog svejsning ville blive det bedste (og pæneste) resultat:

#2 - Jep, havde især kigget på Simons "DUO", da der er tale om dobbelt udstødning. Den er det bedste valg til potte jeg har kunne finde online (uden det koster en arm). Grunden til det ikke "bare" er at smide potte på og bruge clamps er fordi at både de nuværende dobbelt rør skal bøjes to gange til siden (S-form) og 1-2 gang op og ned (S-form). Grunden til rørene skal op og ned er at de pt. sidder for tæt på bilen (bund, kardanaksel og siderne i kardantunnel) til at kunne montere potte.

Det kan godt være man kan undgå at bukke rør selv, og bare købe flere bøjninger og svejse dem pænt sammen - Dette har jeg dog heller ikke selv kompetance selv. En som er flittig med svejseapparat, vinkelsliber og autolift er vidst det jeg har brug for(?)

• Torben L
    Torben L Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 2 Emner: 4 Svar: 86
    #4   29. jan 2019 En rørbukker til maks 2 tomme rør har Biltema til godt 800 kr. Men det er en lang proces og kræver svejsning nok også varme med Autogen

• #5   30. jan 2019 Tak for info Torben. Der er desværre tale om 2,5" rør.

Kommentér på:
"Custom"/hjemmelavet udstødning, nogen som kan hjælpe?

Annonce