{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.620 visninger | Oprettet:

Chip tuning {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg overvejer at give min VW Passat 2,0 TDi 140heste en chiptuning. Jeg har snakket med en professionel der kan udføre arbejdet for mig og han siger at bilen kan komme op på ca. 200 heste (selvom jeg har fundet flere steder på nettet, der siger den kun får 186heste) ved en power-tuning (den tuning jeg selv er mest interreseret i) Jeg har dog nogle spørgsmål, som han ikke kan give mig præcise svar på og derfor håber jeg nogen her, der har chippet deres biler, hvis VW Passat vil det jo være perfekt, kan give mig nogle svar på mine spørgsmål.

Info om min bil:
- VW Passat 2,0 TDi 140 heste fra år 2006
- Kørt 265.000
- Ingen fejl på nuværende tidspunkt på bilen

Mine spørgsmål:
- Kan man mærke en væsentlig forskel på bilens ydeevne efter en power-tuning, eller giver det ikke så meget?
- Er det farligt for bilen med en power-tuning, eller bør jeg tage en normal eller ligefrem øko tuning?
- Hvor mange heste får min bil efter en power-tuning? 186 eller 200?

Glæder mig til at høre fra nogle erfarende folk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chip tuning
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #1   24. jan 2019 hvor mange heste er lidt uvist det kommer an på hvordan hans felt er kalibreret mange tunere vil gerne have glade kunder og trimmer deres felt til at vise flere hk end den yder
    der er altid risiko ved tuning du skriver også under på at tuner er uden ansvar
    du vil sikkert kunne mærke forskel men bilen vil forurene mere end standard så det er helt op til din samvittighed



  • #3   24. jan 2019 Hvis ikke man har noget at bruge det til er det efter min mening tosset at gøre det, køb hellere nogen bedre dæk, bremser eller undervogn.

  • #4   24. jan 2019 Har en passat fuldstændig magen til
    samme motor og årgang
    den er chippet til 175,5 hk og trækker med 410 nm stage 1 økonomi chippet og har kørt med det i 7 måneder uden problemer
    nok den hurtigste 103kw
    og den trækker helt vildt skønt
    men hvordan din vil reagere kan ingen garantere for smiley men helt bestemt vores bedste valg vi kører tit med trailere og hest
    mvh


  • IG Auto
    IG Auto Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 2 Svar: 23
    #6   24. jan 2019 Helt enig, power-tuning på bil med 265000 km er som 24V til 12V pære, vil gå, men ikke for længe.

  • #7   24. jan 2019 Jeg har lavet mange 300.000+ Km gamle lortespande, som holder fint til. Jeg har så og lave flere biler med under 50.000 Km der ikke har holdt til det.
    Det er så bare sjællen, det er bilen i sig selv der er problemet.

    Lige for tiden har vi en kunde med en Seat Leon 1.9 TDI 2005, med 240.000 Km. Der køre med 1.7 Bar og 230 Hp.
    Vi har så et ret stor vædemål kørende, om hvor mange Km den holder.

    Hele pointen er så her, det er idioten bag rattet der afgør levetiden.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #8   24. jan 2019 7
    kommer jo an på om tuneren har givet den så meget at den raller
    det handler jo ikke bare om at programmere men også bruge sit øre og sunde fornuft ikke alle tunere har den med


  • #9   24. jan 2019 den jeg har blev chippet ved 399 ,,, km og har kørt 468 ,,, km nu
    kørsel foregår normalt ingen race eller noget
    og den går 2 km mere pr liter
    ud fra mit synspunkt handler det også om hvor strid du er mod den
    køre du med lappen i kælderen ja så holder den kortere tid og med løbende skader på motoren

    men kører du behersket og normalt og passer den med service og alt det så ændre det ikke noget mht om den lider mere uden den er chippet eller om den er


  • #10   25. jan 2019 140 pd motor får aldrig i nærheden af 200hk, 175 er passende.

  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    sep 2015

    Emner: 13 Svar: 28
    #11   25. jan 2019 #5 jeg købte en 1.9 tdi 90 HK, som havde gået 465000, den skulle chippes så den kom på felt og blev målt til 95 HK. lidt har felt nok at sige, men den kører altså godt, så jeg er ikke i tvivl op med at den ikke har mistet ret mange HK.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #12   25. jan 2019 11 du tror vel ikke at din bil har 95 hk
    som tidliger skrevet mange tunere har et for posiktivt rullefelt ford det giver glade kunder


  • #13   25. jan 2019 Rene L:

    De fleste vag biler yder mere ab werk. Men jo mange sælger glædeligt elastik i metermål.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #14   25. jan 2019 13 er det noget du kan dokumentere
    hvad man høre folk tale om de har fået målt giver jeg intet for


  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    sep 2015

    Emner: 13 Svar: 28
    #15   25. jan 2019 hvis du går ind på chiptuning.nu og kigger på eksempler fra rullefelt under VW er der flere af dem som har flere eller tæt på de samme HK som de er opgivet til

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #16   25. jan 2019 15 jamen for faen hvem siger deres grej måler rigtig folk vil sgu kneppes undskyld mit fransk
    jeg giver intet for tuneres grej


  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    sep 2015

    Emner: 13 Svar: 28
    #17   25. jan 2019 altså hvis en af de mest anerkendte chiptunere ikke er bevis nok, så ved jeg ikke hvad er. men det bekræfter stadig min på stand

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #18   25. jan 2019 eftersom de lever af at udføre ulovlige ting på biler kan jeg ikke se de skulle være et seriøst firma

  • #19   25. jan 2019 Da jeg rullede min røde gøjt der manglede den 7hk og 14nm efter 400.000km. Og ja 140hk tdi har været kendt for at smide 145-155hk fra fabrikken
    Det kan godt være en tuner som eks Chiptuning.nu "kun" få den op på 175-185hk men det vigtigste er jo om effekten er lavet korrekt. Har kørt en Golf 4 tdi gti med 150hk Chippet til 190. Den var fuldstændig ubrugelig. Dens effekt passede ikke til gearingen så ved hvert gearskift havde den tøven. Prøvede også end Chippet 130hk kort tid efter og den var meget "vildere" da effekten virkelig kunne bruges og samtidig kunne den køres som end normal bil. Masser bundtræk og glidende effekt levering


  • #21   26. jan 2019 Der er helt ydeligvis max en i den her tråd som har hørt om Teknologisk Institut, de tager rundt og kalibrerer rullefelter, husker også Klemanns felt målte ret nøjagtigt.

  • #22   26. jan 2019 Haha forummet blev hurtig til en diskussion, blandt flere af jer og få af jer formåede endelig at svar på mine spørgsmål. Tak til jer der prøvede at besvar min spørgsmål.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #23   26. jan 2019 22 det er jo bil galle så det sker tit smiley

  • #24   26. jan 2019 #TS
    Ville ikke være betænkelig ved at bruge end anerkendt tuner som eks landberg(chiptuning.nu). Fredslund eller Scantune. Ville ikke køb en eller anden box og smide på eller bruge nogle af alle de mange "tuner" der er blevet Stage3 forhandlere. Vælg med omhu. Om din motor kan klare det? Måske med din motor er det meget enten eller. Nogle køre upåklageligt andre sprøjter fra hinanden selvom der ikke er pillet ved dem.


    #20
    Det blandt andet fordi det er møj besværligt at få kalibrerer et felt helt nøjagtigt. På mit job har vi et felt vi bruger til racerbilerne. Det måler ret gennemsnitligt over ens med Sturup, knutstorp og Padborg. Har flere venner der har haft 2.0tdi og flere på VAG forumer siger at deres biler gerne viser over 140 fra fabrikken. Men effekt er på sin vis ligemeget hvis ikke effekt kurven ikke er brugbar.


  • #25   27. jan 2019 da vi vores blev chippet ved 399 km lavede den standart 161 hk på rulle felt

  • Anders D
    Anders D Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 18
    #26   29. jan 2019 Ulovligt og ligegyldigt på et i forvejen forurenende svineøre....

  • Peder Ø
    Peder Ø Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #27   30. jan 2019 Jeg tillader mig at spørge om det er tilrådeligt at chiptune en Fiat ducator 2,8 , 127 hk, årg 2002, 5 gear, lille autocamper 6 m vægt ca 3 ton, det skal selfølgelig ikke være det helt vilde, men måske en øko tuning, og kan det være et problem ved syn/forsikring m.m. eller er den for gl. med hensyn til teknik, PS.den har " Commonrail system", jeg synes den mangler lidt flere kræfter i 5 gear og der er et stort spring ned til 4 gear.
    på forhånd tak. PederPagh


  • Peder Ø
    Peder Ø Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #28   30. jan 2019 Hov jeg glemte km tal 130,000 km

  • #29   30. jan 2019 Hvis det er en turbodiesel er der sikkert noget at hente, ring til Landberg eller en anden seriøs tuner, ikke Stage 3.

    152 hk og 370 Nm, forøget fra 300, det er noget der rykker.

    http://www.chiptuning-direct.dk/dk/fiat/ducato.html


  • #30   30. jan 2019 Allan:

    Det du linker til er ikke Landberg, men en anden udbyder (bokstuning).

    www.chiptuning.nu er adressen til Landberg.

    Realistisk effekt er nærmere 160hk 380 nm uden at presse den.


  • #31   30. jan 2019 Jeg har ikke skrevet at jeg linker til Landberg nogen steder!

    https://www.hessteknik.dk/chiptuninginfo/


  • #32   30. jan 2019 Fatter ikke nogen udbyder “øko chip”. Det er bare en fesen chiptuning, og en alm tuning går lige langt økonomi mæssigt.

  • #33   30. jan 2019 Hmm, Hess Teknik skriver noget andet i det link jeg lagde op sidst.

  • #34   30. jan 2019 Ved såmen en del om tuning. Øko er blot et salgs trick.

  • #35   30. jan 2019 Hvis der er 4 trin, så er det mindste vel øko?

    Da chip tuning kom frem havde en af mine kollegaer chip i en stor dieselbil, den kørte længere på literen og med mere effekt, chippen blev anbefalet af forhandleren, Nissan Primera diesel fra 90erne.


  • #36   30. jan 2019 Der er sket meget siden da. Har aldrig været vild meget stage skalaen, det ikke en officiel skala.. I min verden er det blot at lave den effekt tuneren vil stå inde for. Man kan så få sat andre dele på, og så få den kørt ind igen. Min køre også længere, selvom den er tunet max ift std stumper.

  • Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 18 Emner: 5 Svar: 98
    #38   31. jan 2019 Hmm - så kom jeg gennem div. indlæg og kan vist konstatere at:

    Da der (åbenbart) ingen beviselige fakta er for div. tuningscentre - herunder rullefelter/ytringer for lovet yderligere effekt, er alle ude på vorherres mark!. Man kan kun gætte/vurdere reelle/aktuelle forhandleres ytringer/tal for div. forbedringer via al den virak/gætteri, der så skrives på nettet.

    Selv hvis folk har fået tunet dytten, og efterfølgende mærker tydelig forskel, er der faktisk ingen fakta, der understøtter før og efter ydelsen - eller?

    Det er det "sorte marked" hvor alle konkurrerer mod alle, og alt efter hvor gode udbyderne er til, at markedsføre sig selv, vil de også få flest kunder i fælden - eller? smiley

    Kunden er absolut nederst i fødekæden indenfor dette felt smiley


  • #39   31. jan 2019 Bett`mig:

    Tydeligt at se at du absolut intet ved om tuning.


  • #40   31. jan 2019 Powertuning er det ikke kun Stage3 der tilbyder det?
    Stage3 er ikke det bedste sted at få optimeret biler.
    Hold jer væk fra det sted!


  • Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 18 Emner: 5 Svar: 98
    #41   31. jan 2019 #39 - Du har fuldstændig ret - og DET skriver jeg jo selv smiley

    Hvad jeg skriver om er - at der ingen ordentlige regler - eller fakta findes for disse chiptuningsværksteders oplysninger overfor kunderne - hvilket jo er skrevet/oplyst via øvrige tråddeltagere både her i tråden samt i andre tråde - hvorfor man kun kan konkludere, at ingen rent faktisk ved, hvad man går ind til - når man som kunde - går ind til det smiley

    Viden om selve det at chiptune, har så intet med faktaproblemet at gøre, men dèt at ingen kan vide sig sikre på, at de oplysninger de får, fra div. firmaer rent faktisk er rigtige, må vel siges, at være en stor del af essensen i tråden - ikke sandt?


  • #42   31. jan 2019 Rullefelt med udskrift er det tætteste du kommer på effektens størrelse.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #43   31. jan 2019 har bare så svært ved at forstå at man vil tune på en gammel olie brænder
    jeg kan godt lide en bil med kræfter der virkelig kan lægge fra land men det skal dælme ikke være en olie brænder
    ja der findes nogen med stort potentiale men det er ikke en helt alm familie bil som bilen omtalt denne tråd


  • #44   1. feb 2019 #43
    Det ligemget hvad det er for en bil. Overvejer selv at få Chippet Golfen fra 101 til 130hknog 240 til 310nm det er ligeså meget kurven og gas response der gør en bil sjov at køre i. Min firma vito ville kunne gå fra 110hl til 170hk og fra 270nm til 400nm ved en chip og det ville virkelig være lækkert.. På nogle motore henter du måske ikke så mange hk men du ændre må motorens karakter og så kan måske hente en masse effekt i hele omdrejnings skala'en uden at få mere end 3 peak heste


  • #45   1. feb 2019 Chiptuning ER ulovligt! HUSK DET! Bliver det opdaget ved et evt. syn, bliver den straks "Dumpet".

  • #46   1. feb 2019 Chip og vær glad..

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #47   1. feb 2019 44 har du så travlt når du er på arbejde og når du skal ned og handle jeg kan forstå tuning når vi taler om biler med potentiale og som kommer forbi en bane en gang i mellem men at tune div familie biler og andre læskure osv hm er overflødigt og spild af penge
    er på ingen måde hellig har selv en scirocco med 183 suge heste den lyder godt siger de unge jeg syns den larmer som ind i h så når jeg giver den på munden er der ørepropper kraniet
    men hver mand sit cirkus nogens str and andres


  • #48   1. feb 2019 #47: Du har ret, en bil skal IKKE larme men bare kunne køre optimalt. Det er jo kun "Brian'er" som tuner deres legetøj.

  • #49   1. feb 2019 #47 den bil man bruger til dagligt må da også godt være lækker at køre i om den har 60 eller 600hk er ligemeget. Det jo også spild af penge at købe spoilere, fælge, subwoffer osv. Men det gør folk også med glæde fordi det er sjovt. Det jo også pointless at grov tune en transit men der er folk der syntes det er fedt at hive gulvet ud og smide en kæmpe motor i den. Eller at smide 200.000kr efter et køkken nå man kan klare sig med et køkken til 30.000kr. Eller købe et 75"tv nå det 60" man har I forvejen ikke fejler noget. Der er så meget der er dumt. Og ja en larmende bil er ikke sjovt. Personligt syntes jeg folk med fri udblæsning er idioter om det er på deres gamle amerikaner eller på deres Civic ændre ikke mit syn på det, de biler ville oftere lyde bedre med en dæmper eller 2. Men det selvføligt spild af penge følge din logik at købe en go lyddæmper til 1200kr nå den stump rør der skal skæres af måske kun koster 50kr

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #50   1. feb 2019 49
    pas nu på med at dømme mg du kender mig ikke
    på min scirocco er der simons 2,5 udstødning på med 2 gennemstrømnings potter på
    i mit læskur Octavia er der helt almindelig af det hele
    alt standard ja med undtagelse af chaufføren han er helt uden for pædagogisk rækkevidde smiley


  • #51   1. feb 2019 #50 jeg dømmer ikke dig. Men den logik du ligger for dagen med at det spild a Penge at chippe sit læskur. For alt er jo basat set spild af penge smiley

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #52   1. feb 2019 51
    det er nok fordi jeg ser den slags biler som en a til b bil hvor det vigtige må være at komme sikkert frem
    ved godt det ikke er alle der har den indstilling det ser vi jo i trafikken hver dag hvor folk tror at vejen er deres private F1 bane


  • #53   1. feb 2019 #51

    Hvad er det dog for, en gang plader du kommer med ???
    Du mener altså, hvis bilen er tunet. Så er det ensbetydeene, med det køre med bundgas hele tiden ??

    Min 550 Hk bil (Som er tunet), køre jeg noget mere behersket i. End jeg gør vi vores 100 Hk Opel Astra


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #54   1. feb 2019 har du været ude i trafikken fornyelig
    mange køre som de har stjålet lortet
    men hvorfor tune en bil for at køre stille og roligt
    jeg har selv en tunet sommer bil og når jeg køre i den udnytter jeg dens potentiale
    de steder der er mulighed for det


  • #55   2. feb 2019 Hvordan andre køre kan jeg ikke svare på, og ja jeg er ude i trafikken daglig.

    Nu bliver rigtig mange biler, mere kørbar efter en tuning. Og typisk skal de ikke så høj op i Rpm, for at opnå den samme acc som før en tuning.


  • #56   2. feb 2019 Del gerne jeres gode og dårlige erfaringer her:

    https://m.facebook.com/groups/1985187251787319?ref=share


Kommentér på:
Chip tuning

Annonce