{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.761 visninger | Oprettet:

JS79
JS79
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548

SQ5 Tuning - JD Engineering i Holland {{forumTopicSubject}}

Så har jeg lige været et smut hos JD Engineering i Holland, for at få de sidste detaljer på plads med min Audi SQ5 TDI, det endte med 440HK og 915NM, hvilket er hæderligt i den bil smiley

Jeg må sige at jeg kan VARMT anbefale JDE, de er super professionelle, deres værksted er clean så du kan lave mad i det og så er de bare mega kompetente og service mindede.

Har du en VAG, så smut forbi: http://www.jdengineering.nl/

Hvis du overnatter, så ligger der et rigtig fint hotel 10 min. derfra:
https://www.hotelpaasberg.nl/nl/
Jeg gav knap 500kr for en overnatning med morgenmad og det er rent, pænt og i orden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SQ5 Tuning - JD Engineering i Holland
  • #1   5. jun 2019 Hold kæft den må være hurtig!

• #2   5. jun 2019 Frederik L, alt er relativt.. det er en stor tung bil, men den er da blevet lidt kvikkere smiley

• #3   5. jun 2019 Så må man jo håbe at gearkassen holder til det i længden

• #4   5. jun 2019 Søren A, det er en momentconverter gearkasse, den sidder i langt stærkere biler også, den snupper nemt 1100nm!, så ingen problem smiley

• #5   5. jun 2019 Nu ved jeg ikke precis hvilke type der sidder i en SQ5 ud over det er en ZF8hpxx i de RS6 jeg kender er den en Hp90 der er angivet til max 900Nm for benzin og 1000nm for diesel, men tvivler så på det er den der ligger i en SQ5 fra 2015
    Men tvivler på det er noget der holder i længden..

• #8   5. jun 2019 Ja og vi køre jo alle rundt og presser vores motorer og gearkasser til maks fra start til slut

• #10   5. jun 2019 Prøv at den målt på en godt rullefelt i DK, JD er kendt for både at presse bilerne, men også for at have et optimistisk felt. Nok nærmere 400hk 850nm med dpf og uden andre mods. Turboerne begynder at kæmpe og lave for meget varme over 400hk. Chiptuning.nu har et helt nyt 4x4 felt fra Vtech i Hjallerup.

• #11   5. jun 2019 Søren A, det er netop HP90 1000nm der sidder i den bil og den kan du nemt belaste med 20% mere, altså 1200nm, men tak for din bekymring smiley

Martin P, ja det kan du godt sige, men jeg var bare meget begejstret for den positive oplevelse og jeg har efterhånden været hos en del tunere.. og intet ondt ord om dem, der er mange dygtige og nogen som man bare skal holde sig fra smiley

• #12   5. jun 2019 MAVR, det er du ikke den første der siger og netop derfor gør jeg også det, men JD kalibrerer politibiler, så deres felt må være underlagt en eller anden nøjagtighedskontrol...

Jeg blev også, i andet forum, gjort opmærksom på Landbergs nye felt, så det er med i min overvejelse, selvom jeg har kortere til f.eks. LABCar i Haderslev

• #13   5. jun 2019 #6 kender ganske godt omtalte gearkasse, men var ikke klar over om det var den der sidder i omtalte SQ5 og så må jeg ikke udtale mig ??
    Har haft 3 biler hvor der ligger en Hp90 i og den en døde før 90Tkm, så det var ikke ment som negativ input. Men har vel lov til at skrive at jeg tvivler på det holder i længden.

• #14   5. jun 2019 Vtech er bare en super felt.

• #15   5. jun 2019 Søren, hvad skete der med den HP90? Jeg har undersøgt stolpe op og stolpe ned på diverse internationale fora og ikke fundet en eneste der har skadet den gearkasse..

• #16   5. jun 2019 Der var gået noget i stykker inde i den, og skulle have en ny i.
    Det var en RS6 med 700Hk og omkring 900Nm og den holdt altså kun til lidt over 80Tkm men det er jo ikke ensbetydende med at det var tuning der forårsagede defekten ?
    Men bortset fra det så ville jeg da nok også optimer SQ5 hvis det var min, så det var ikke negativt ment da jeg skrev om det kunne holde i længden.

• #17   5. jun 2019 Den lyder spændende. Hvad kan den nu, kontra før, har du nogen idé om det? Altså præstationer selvfølgelig. ??

• #18   5. jun 2019 Allan, har ikke målt noget officielt med VGPS endnu, men bare den slår min brors Tesla 3, så er alt godt smiley

Satser på 0-100 tid på under 4,5s

• #19   5. jun 2019 Jesper
    Så kan jeg regne ud, at det er en model 3 LR, som vist hedder 4.8s til 100km/t. Men er sikker på, at den går helt fornuftigt.

• #20   5. jun 2019 De har fået en software upgrade, så den hedder (desværre) 4,4s i dag

• #21   5. jun 2019 Nå for pokker, nå ja så er det jo heldigt at vi er nogen, der stadig kan være med. Men det er godt nok hurtigt uanset hvad.

• #22   5. jun 2019 Allan P, jeg synes ikke at finde meget der er under 5 sek, med mindre det er super biler, hvad har du der er så hurtigt?

• #23   5. jun 2019 Jesper
    Vi snakker 4.0 hvis der gåes til den, og den er blå smiley

• #24   6. jun 2019 #23 der skal da være lavet en del ved den for at få 6,4 ned på 4

• #25   8. jun 2019 #22
    Min gamle RS5 var opgivet til 4.5 sek, men Motor Trend satte en 0-96 km/t (0-60 mph) tid på 3.9 sek. helt standard. Synes også der er ved at være en del biler der går under de 5 sek.

Den hurtigste jeg kørte sidste år var en ny BMW M5, den ligger omkring de 3 sek. Den hurtigste SUV jeg har kørt ligger også omkring de 3 sek. standard. Kørte også Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, og den er under 4 sek. En RS3 er vel også under 4 sek. Så det behøver ikke være superbiler, biler bliver bare hurtigere og hurtigere. Min kedelige Honda familiebil er opgivet til 5.7 sek.

Jeg var også ude og prøve en ny SQ5 sidste år, godt nok som benzin, og jeg synes at den kører ganske godt. SQ5 har den helt rigtige størrelse. Q7 er en færge ved siden af. Bare lidt en skam at de ikke har fået S-tronic gear, men det kan nok ikke holde til så meget moment, som de gammeldags aut. gearkasser.

• #26   11. jun 2019 En 435D laver 4,8 til 100. Ik meget super bil der, tværtimod en fin øko raket smiley

• #27   11. jun 2019 Hej Jesper, nu tror jeg jeg skal have sat en turbo på min gamle Supra.
    Så skal jeg nok vise dig og Henrik hvor hammeren hænger!

• #28   11. jun 2019 Heine, jeg tror du skal have 2 på smiley

• #29   11. jun 2019 Pas på hvis du finder en BMW M550d G30 på vejen, den har 4 møller og kan også tunes. Allerede std er den hurtigere end din.

• #30   12. jun 2019 Jesper, rullefelt der laver politi kontrol, får kun lavet kontrol af hastighed. Lab car service laver også politikontrol.

• Christoffer L
    Christoffer L Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Svar: 7
    #31   12. jun 2019 Jesper, hvor har du fundet info vedr den specifikke type af ZF 8HP gearkassen, som skulle være monteret? Tak for at dele dine erfaringer i øvrigt.

• #32   14. jan 2020 Super fedt! Har du evt en video af acceleration ??

Kommentér på:
SQ5 Tuning - JD Engineering i Holland

Annonce