{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift original motorboks ud med vems v3?
  • #1   29. jul 2019 Jeg kan bekræfte at du har en Swift Sport - nyd den som den er og køb en hurtigere bil når tid/alder/økonomi er til det.

    At smide en anden motorstyring i en standard Swift Sport fra 2012 giver ingen mening.


  • #2   29. jul 2019 Få et skriftligt tilbud om hvor mange hk og til hvilken pris, så kan du kigge på det et par dage og beslutte dig om du vil give så mange penge for så få hk.

  • #3   29. jul 2019 kun og skifte ecu, uden andre ændre er spild af penge.
    du få ikke noget vildt mærkbar ud af det på en N/A motor.

    det er mere hvis du ændre på ting, som har indflydelse på forbrændingen,
    så kan der give noget og skifte ecu


  • #4   30. jul 2019 Hvad forventer du da den styring skulle give af hk?

  • #5   30. jul 2019 Ja okay. Tak for svar alle sammen.
    Havde bare hørt at det måske kunne give noget mere af at sætte en uoriginal styring i frem for at chippe på den originale ?? Men det kan jeg godt hører kan være lige meget haha. Men det skal siges at kunne jeg hente bare 10 HK på det, ville det være helt fint for mig.


  • #6   30. jul 2019 10 hk for kr 10.000, det er en meget normal pris

  • #7   30. jul 2019 at optimere/chipper ens original eller en justerbare ecu. kommer lidt ud på det samme

    de fleste standard ecu'er, har alle samme program, som køre optimal på de fleste motor.

    men det ikke optimalt til den enkelte motor.
    derfor man kan få lidt flere hkmog bedre brændstoføkonomi, ved og juster lidt på det,

    bilfabrikanten laver jo sådan set et program som køre og overholder de krav der er til bilen.
    så lidt vil det giver og optimere.
    men nok ikke noget du mærker uden også at tune din motor
    der skal en del til, før man kan mærke en forskel.

    man kan nok måle forskel, men ikke meget


  • #8   30. jul 2019 Du modsiger dig selv lidt Dennis, programmerne er netop IKKE optimale, derfor vil et custom MAP få den enkelte motor til at køre bedre, og det er kun optimalt hvis man får det kørt ind på rullefelt, med delgas, roll on, roll off, acceleration op gennem gearene, fuld gas og det sker yderst sjældent på en bil, men rigtig tit på en mc.
    Mc opnår typisk mellem 0 og 10 hk, groft sagt, nogen opnår meget mere, MEN KØRBARHEDEN, den er i fokus for bikere, de kigger ikke bare på hk og Nm, og lader sig ikke nøjes med et MAP de har downloadet fra nettet, fordi det angiveligt skulle passe på ALLE Opel Astra 1.6 fra 2009-2014, NOT, så der synes jeg billister er meget ukritiske, eller måske bare uvidende.

    Kunne da godt tænke mig en tuner etc udtaler sig lidt om det, måske Henning dukker op og oplyser os?


  • #9   30. jul 2019 #8
    tror jeg formulere mig forkert.

    jeg mente det du skrev.


  • #10   30. jul 2019 OK
    En mc rulles over flere timer, måske en hel dag, før den er perfekt justeret ind.
    Der kan bruges en Power Commander som er en lille boks hvor man kan justere for hver 250 omdr, fra 0-13.500 omdr eller hvor højt op den nu gå.

    Se evt https://www.fvmotor.dk/


Kommentér på:
Skift original motorboks ud med vems v3?

Annonce