{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  1.9 tdi 105 bjb
  • #1   11. aug 2019 vis du vil op på 200 hk plus lidt. Så skal du opgradere turbo dyser intercooler,evt også monteret en 150hk indsugning og egr stopspjæld eleminator.Og din er begrænset pga dyser og turbo. plus vis din har partikelfilter så vis den skal tunes meget,er det nummer et det bliver kodet væk og fjernet også.

    https://www.qualitec.dk/vag-tdi-tuning

    plus begynder du at køre med de hk/nm/ så skal du også opgrader svinghjul kobling. da den orginale ikke kan holde til de hk.Så det bliver hurtig dyrt vis du skal have udskiftet alt det. og især vis du ikke kan selv.


  • #2   11. aug 2019 Hvad kan den klare af hk samt nm til std kobling? Jeg skruer selv

    jeg er lidt ude efter den billige løsning.


  • #3   11. aug 2019 Standard siger man Max 400 nm og Max 160 hk. Jeg kørte selv med standard dmf svinghjul og kobling på min tidliger passat tdi . Den var kørt ind til 158 hk og 400nm. Og kørte over 200.000 km i den.Men udskifter du dyser bare i din til evt 130hk/150hk. Så kan din godt lave ca 160 hk med den turbo du har på den, Men nok ikke meget mere.og de trækker nu fint med ca 160 hk og de ca 400 nm. min tidliger tdi var en atj motor 115/6 hk med standard 310 nm. Og den blev kørt ind til de 158/400nm. Den kunne så godt have fået lidt mere men det var fint da jeg ikke ville sætter stærker svinghjul kobling i den.

  • #4   11. aug 2019 Okay, så er det vel kun dyse spidser?

  • #5   11. aug 2019 Ja men vis de bare skal skiftes på de pd dyser. så skal du forbi evt Bosch og få dem monteret og testet,da de dyser er meget følsomme og køre med højt tryk. Og så det er ikke lige så nemt som at udskiftet dem som på de gamle 1.9 tdi 90 og 110 hk. plus vis de skal testet så koster det også en del penge så Det tit billiger at finde 4 brugte dyser. Men ja man kan da nøjes med at få udskiftet de dyse spidser på dem du har. og monteret du selv de dyse spidser. Og der er den mindste fejl. Så kan du brænde et stempel eller flere. vis ikke de bliver testet og det først.

  • #6   11. aug 2019 Jeg må se om jeg kan finde 4 brugte dyser smiley

  • #7   11. aug 2019 Er det 2.5 tdi dyser jeg skal have fat i? kender du nogen der har noget til salg?

  • #8   11. aug 2019 Du skal helst have enten dyser fra en 1.9 pd tdi 130hk eller 150hk. Og ja har men de er ikke tilsalg har selv 3 sæt til at lægge. Jeg gemmer til mine biler i fremtiden :-). Men du burde kunne finde et brugt sæt til mellem 1000/2000kr.

  • #9   11. aug 2019 satans smiley

  • #10   11. aug 2019 Der er også nogen der bruger dem fra en 2.0 pd tdi. Det har jeg så aldrig selv prøvet.
    https://www.dba.dk/motordele-vw-indsproejtnings/id-1055019309/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing

    men ellers Kan du jo prøvet at spøger evt Bosch hvad de skal have for at monteret nye dyse spidser.


  • #11   11. aug 2019 og det med dyser fra en 2.5 tdi pd. Det er der også noget der har gjort. Men det skal være en bestemt årgang af dem. for de passer i din så Det ikke fordi du ikke kan. men de skal være samme type model. Og så er det jo lige så nemt at finde dem fra en 1.9 pd tdi af.

Kommentér på:
1.9 tdi 105 bjb

Annonce