{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

C.cetin
C.cetin
Tilmeldt:
10. aug 2019
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7

Passsat 1,9 {{forumTopicSubject}}

Det er første gang at jeg skal rode mig ud i sådan noget. Har en passat 1,9 fra 08 med 105. Som har kørt 280.xxx km. Hvis den nu får en stage 1 og får 140 hk (nm kan jeg ikke huske) ville det være en god ide? Eller skal man droppe det og nøjes med dens orginale hk? Nu har jeg hørt forskellige meninger om det, hvor nogle mener at man overbelaster motoren? Og ødelægger bilen fuldt ud, så hellere køre bedstefar kørsel.. Men hvad med turbo, kobling, egr ventil
/ partikelfilter og gearkasse? Vil det tage skade? Vil helst undgå dyre omkostninger og ramme 500xxx km med den endnu uden motor skift.. Det skal lige siges at bilen kører til udlandet hvert sommer.. har intet kendskab til chiptuning og derfor ønsker råd????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passsat 1,9
  • #1   16. aug 2019 Du kender vist godt svaret...

  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    sep 2015

    Emner: 13 Svar: 28
    #2   16. aug 2019 Du skal tænke på at din motor ikke vil blive belasted mere end normalt når du bare kører almindelige kørsel på landevej eller motorvej, det er ved fuld gas og hårde acceleration at din drivlinje vil blive belasted mere end normalt.

    Jeg havde selv en gammel TDI med 450000 som fik en chip, uheldigvis havde jeg en træt trækaksel som måtte lade livet efter den fik lidt flere Newtons at gøre godt med, men det var nok et spørgsmål om tid alligevel.


  • #3   17. aug 2019 Havde også 3c 1.9 med 180.xxxkm og det var en fed dyt, men med de 105hk følte jeg mig tidt i vejen.
    Den fik så en tur på rullefeldt hos Landberg og fik 150hk.
    Det hjalp rigtig meget, og den kunne nu overhale.
    Bare husk at kigge din turbo efter, den skal være "sund".


  • C.cetin
    C.cetin Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #4   17. aug 2019 Martin det var lige det svar jeg havde ventet på! Tak
    Men nu havde din også kørt mindre end min... fik du problemer med dyser, turbo og kobling efterfølgende? Og da du skulle sælge bilen, oplyste du at bilen var chippet?


  • #5   17. aug 2019 Det ene spinel røg, men var lidt træt i forvejen.
    Men det var det værd, det som at få en ny bil når man går de 45hk op.
    Fik en anden til at sælge den videre, da jeg plusselig havde 4 biler stående smiley så ved ikke om info om chip kom videre.


  • #6   18. aug 2019 Find ud af din motor kode. Der er en af dem der virkelig er ringe af de 1.9'ere. Mener der er BLS.
    Der efter så skal du vælge en anerkendt leverandør. Eks Landberg eller Scantune. Alle de der perlestens tunere der bare oploader en fil fra en ukendt leverandør skal man holde sig fra.


Kommentér på:
Passsat 1,9

Annonce