Passsat 1,9 {{forumTopicSubject}}
Det er første gang at jeg skal rode mig ud i sådan noget. Har en passat 1,9 fra 08 med 105. Som har kørt 280.xxx km. Hvis den nu får en stage 1 og får 140 hk (nm kan jeg ikke huske) ville det være en god ide? Eller skal man droppe det og nøjes med dens orginale hk? Nu har jeg hørt forskellige meninger om det, hvor nogle mener at man overbelaster motoren? Og ødelægger bilen fuldt ud, så hellere køre bedstefar kørsel.. Men hvad med turbo, kobling, egr ventil
/ partikelfilter og gearkasse? Vil det tage skade? Vil helst undgå dyre omkostninger og ramme 500xxx km med den endnu uden motor skift.. Det skal lige siges at bilen kører til udlandet hvert sommer.. har intet kendskab til chiptuning og derfor ønsker råd????
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 1.096
sep 2015
Emner: 13 Svar: 28
Jeg havde selv en gammel TDI med 450000 som fik en chip, uheldigvis havde jeg en træt trækaksel som måtte lade livet efter den fik lidt flere Newtons at gøre godt med, men det var nok et spørgsmål om tid alligevel.
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 20 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 32
Den fik så en tur på rullefeldt hos Landberg og fik 150hk.
Det hjalp rigtig meget, og den kunne nu overhale.
Bare husk at kigge din turbo efter, den skal være "sund".
aug 2019
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
Men nu havde din også kørt mindre end min... fik du problemer med dyser, turbo og kobling efterfølgende? Og da du skulle sælge bilen, oplyste du at bilen var chippet?
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 20 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 32
Men det var det værd, det som at få en ny bil når man går de 45hk op.
Fik en anden til at sælge den videre, da jeg plusselig havde 4 biler stående så ved ikke om info om chip kom videre.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Der efter så skal du vælge en anerkendt leverandør. Eks Landberg eller Scantune. Alle de der perlestens tunere der bare oploader en fil fra en ukendt leverandør skal man holde sig fra.
Passsat 1,9