1.871 visninger
|
Oprettet:
Tuning af bil, Jylland/Fyn {{forumTopicSubject}}
Hej gutter.
Jeg står og skal have pillet lidt ved min golf 5 GT 140hk.
Jeg tænkte på om nogen herinde har erfaring fra tunings stederne rundt omkring?
Hvem har seriøst styr på pisset og kan anbefales på det kraftigste??
Tak på forhånd!! ??
Nicklas.
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.947
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 1.092
sep 2019
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
Søren M. Altid godt at få en nyopdateret liste, måske nogle nye, måske nogle der ik har svaret før osv ik? Sys de fleste forum indlæg er halv gamle.. har du ik et godt bud på et sted?
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.947
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.867
Dynotrim.dk
Hold dig fra
Stage3.dk
Wd-tuning.dk
Tuneup.dk
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 1.092
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
Er tuning mest almindeligt på diesel? Har du noget der beviser den påstand??
Chiptuning egner sig bedst til biler med tryk, da der her er mest effekt og hente ved denne form for tuning. Tidligere var det mest almindeligt at diesel var med tryk og benzin var sug
I dag er langt de fleste normale biler jo med downsize motorer og i stedet for sug med tryk, så i dag er det langt flere biler der kan hive effekt ved en chiptuning
Snakker vi mere omfattende tuning vil jeg mene det er klart mest udbredt på benzin motorer
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Den bil der henter mest i % er mig bekendt end 60hk UP! Den gå fra 60 til 90hk. Og det er uden tryk og på Plæneklipper brændstof (benzin)
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
Og en Ford med deres ecoboost går fra 100Hk til 150Hk (samme %) men der er den store forskel at det er også er fra bunden
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.644
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 26 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
Den ekstra effekt på en up kan ikke bruges til en pind. 1 er at den ekstra effekt indtræder over 5300rpm uanset hvordan den tunes, og 2 det er en øko bil som næppe kommer over 5000rpm ret tit. 90 hk er med vind i ryggen på palms felt.
sep 2019
Bagermesteren . Tak for dit svar, har du mulighed for at uddybe en linje eller 2, angående alle 5 du nævner? Jeg har haft stage3 i tankerne, men vil da slippe den tanke meget hurtigt, hvis det ikke er stedet de håndterer ens bil ordentligt.
Søren A. Scantune har jeg også haft i røret, de tuner dog ik biler, der har mere end 10år på bagen
Michael N. Det er en alm tuning af en std motor uden ændringer på noget
dec 2006
Fra nettet:
WD tuning
Vil lige dele min stage3 historie/oplevelse med jer, som jeg for nyligt havde hos WD tuning.
Jeg har lige haft min bil inde forbi dem her torsdag fredag sidste uge, for at trimmet min fil mere til efter ny catback og for at få fjernet nogen små hak/hug bilen laver i 2. gear ved ca 1800-2300 omdrejninger.
Uheldigvis for WD har de ikke opdaget at der sidder et dashcam i min bil, hvorefter jeg lørdag trækker SD kortet ud af den og kigger filerne igennem med nogen rimelig store overraskelser..
0630 torsdag kører de bilen ind fra gaden -3 grader direkte ind på værkstedet, hvorefter de sætter bilen i frigear og fyrer omdrejningerne helt top i 2 minutter med en iskold motor, fordi de får stiv pipe over lyden som kommer fra udstødningen TOTALT UNØDVENDIGT. Virker næsten som om de prøver at smadre turboen, i håb om at kunne få mere omsætning i butikken eller måske det en 18 årig dreng som har mindreværdskomplekser..
Der er også flere videoer hvor bilen bliver prøvekørt midt inde i byen, hvor køreren rammer hastigheder på 180 km/t i en 70 zone og en 60 zone.
Der er også en video hvor bilen bliver kørt på rullebånd og der kommer 2 fyre ind i lokalet, hvorefter bilen bliver fyret unødvendigt igen op i maks omdrejninger for at spille smart overfor de 2 fyre..
Mange videoer hvor de bagtaler og snakker rigtig grimt om deres kunder.
Men en generel uprofessionel og amatør agtig behandling af kundernes biler som bliver kørt i som var de stjålne.
Jeg sender så alle disse videoer direkte ind til WD og klager, hvorefter han lover at ringe tilbage dagen efter.. WD ringer ikke tilbage så jeg sender en lille sviner igen hvorefter han svarer:
Hejsa
Beklager, jeg tiden er rendt fra mig idag. Jeg har sat en påmindelse til imorgen formiddag, så giver jeg dig et kald.
Jeg tror vi har misforstået hinanden mht. justeringen der skulle laves. Nykkeriet var vi med på, men af en eller anden årsag har jeg troet at der var kommet andet udstødning på for at der kunne laves lidt højere topeffekt. Derfor har vi haft bilen på rullefeltet, testkørt på vejen under fuld belastning osv.
Jeg har haft en god snak med ham der har testkørt din bil. Og det har vi ordnet internt her.
Umiddelbart har den været driftvarm hvergang dette har været sket.
Men beklager hvis du har den modsatte opfattelse.
Jeg har desværre ikke vidst at der var dashcam i din bil. Normalt når dette er tilstede, beder vi kunderne slå det fra inden den bliver overladt til os.
Vi har i dette tilfælde ikke givet samtykke til, at der må laves optagelser af samtaler, personale, kunder, kunders biler eller hvad der ellers foregår på værkstedet.
Dette er brud mod persondataloven og er ret alvorligt.
Som skrevet, ringer jeg imorgen formiddag.
Mvh Rune
En generel forfærdelig dårlig bortforklaring, hvor han bare prøver at beskytte sit navn og hans medarbejdere..
Han ringer dog dagen efter igen og undskylder over telefonen
Og nej jeg overdriver ikke, har alt på video
De kunne heller ikke fjerne de små hak/hug bilen giver, men jeg kunne køre bilen ind til dem igen og få kigget på den igen uden regning NEJ TAK
Desuden kan man ikke få pengene tilbage, da WD stopper med at svare
WD De giver den bare gas og slår alt overvågning fra på bilen, og så behandler de ikke kundernes biler ordenligt.
Tuneup får deres filer fra Stage3 og laver intet selv.
sep 2019
Har du selv brugt chiptuning.nu eller dynotrim.dk? Eller har du bare hørt godt om dem?
dec 2006
sep 2019
Tuning af bil, Jylland/Fyn