{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.584 visninger | Oprettet:

Volvo b230FK fuelcut {{forumTopicSubject}}

Hey BG

Har hævet trykket på min ellers standard volvo 940 med b230fk motor. Men allrede ved 0.8 laver den fuelcut, eller det iværtald det jeg gætter på. Det ligsom motoren sætter ud og det kommer et ordenligt ryk i bilen. Kan det virkeligt passe at jeg ikke kan hæve den mere end de 0.8bar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Volvo b230FK fuelcut
  • #1   17. sep 2019 Mener du Max kan have den til lidt over 0.7 bar. vis jeg husker rigtig det +20 år siden jeg sidst har skruet i de motorer. Men vil du højder op så få opgraderet dit brændstof system/større dyser og str pumpe. Og så få den chippet ind. Da jeg skruet på dem i sin tid. der kunne man købe købe opgradere dyser og pumpe i et sæt med vacumdåse/styring til turbo. og en chip man selv skulle sætte i styreBoxen der passet til det sæt. Og det gav 1.2 bar i tryk og det virket fint vi monteret så også str intercooler dengang altid.Men idag er det vel nummer et og få kørt den ind på rullefelt end at købe sådan en chip. Men dengang var der ikke så mange tuner som idag med rullefelt og det.

• #2   17. sep 2019 Jeg havede en 940 der først gjorde det ved 1,5 bar og kørte fint med 1 bar
    hvordan har du hævet trykket på den jeg købte en anden westegade klokke der var justerbar fra 0,4 til 1,7 bar

• #3   17. sep 2019 Var din så ikke en b230ft så ?

• #4   17. sep 2019 Men det også mange år siden jeg har skruet på dem så kan nemt huske forkert. kan bare huske der var en del forskel på om de var med højtryk eller lavtryk turbo. den ene af dem var ikke så nem at skrue op i tryk. Og så var der noget med hvad farve stik/Box styrBoxen hade. Men prøv da at spøger på de danske Volvo klubber. det ved de alt om der inde hvordan man gør hvad.
    https://www.danskvolvoklub.dk/

https://m.facebook.com/groups/633962146628263/?ref=group_header&view=grou

• #5   17. sep 2019 Jeg har hævet trykket med en manual boost controller, jeg sad og læste om det på nogle svenske sider og de kunne sagens ramme over 1bar uden fuel cut så forstår ikke helt.

• #7   17. sep 2019 Ja min var en lavtryks turbo og først sætte jeg bare to skiver i så westegade klokke blev strammer der gik den med ca 1 bar

Jeg har spurgt om tryk her inde det kan du prøve a læse og se om det vil hjælpe dig lidt der var nogle der kom med gode råd

• #8   17. sep 2019 Kan se du også er fra Sydsjælland og øer. Du skulle tilfældigivs ikke ligge inde med tunings dele til sådan en spand? smiley

• #9   17. sep 2019 Jeg har en manual boost controllere og ligge det er vist det tror også jeg har et vandkøle rør til turboen måske også nogle småting

• #10   17. sep 2019 mener også jeg har sådan en haensbog eller hvad de hedder har et sæt 20" fælge også der passer hvis man finder et sæt specers til

• #11   17. sep 2019 I min 940 med FK motor skiftede jeg aktuatoren da fjereden var for slap så med boost controller på. Forsøgte at nå 1 bar, men det var simpelthen for ustabilt så skiftede aktuatoren til en 1 bars udgave. Satte samtidig tændingschip i, så ved ikke om det var aktuatoren eller chippen der gjorde forskellen.

Hvis du har problemer syndes jeg du skal starte med at lave et service på motoren. Tændrør(husk rigtig elektrodeafstand), tændkabler, vacum slanger, samt kontrol af benzintryk og regulator.
    Har flere gange set problemer efter tuning, som i bund og grund slet ikke har noget med tuningen at gøre, men problemerne ses først når motoren bliver lidt mere presset.

Kommentér på:
Volvo b230FK fuelcut

Annonce