1.203 visninger
|
Oprettet:
Bmw 330d f31 ryger ved tomgang {{forumTopicSubject}}
Hej min bmw 330d fra 2013 som er chippet. er begyndt at ryge når jjeg har kørt den varm
, men det er ikke når jeg fyre den af at den ryger.det er først når jeg slipper gassen og den begynder at falde i omdrejninger, så det kun ved tomgang kørsel og motor bremsen at den ryger blå/sort. Den er uden PDF.
Nogen har som har et forslag til hvad det kan skyldes.
Det er værest når den har været drift varm i noget tid. Og det stinker ud af røven på den (ved godt det er på grund af ingen partikelfiltre) men det lugter værd end det plejer
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.075
aug 2014
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 63
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 1.682
Kan også være din pcv ventil der ikke fungere ordenligt
aug 2014
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Det er en ventil der sørger for at overtryk fra cylinderen der kommer ned i krumtapshuset bliver lukket ud i indsugningen igen.
Hvis den ventil er stoppet til eller defekt kan overtryk i krumptapshuset presse olie tilbage i cylinderen som ved afbrænding afgiver røg.
aug 2014
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Det er så meningen at stempelringene skal holde trykket inde i cylinderen så det ikke fiser ned i krumtapshuset, men det er ikke en 100% tæt løsning (hvis det man lavede den 100% tæt ville der også være for meget friktion mellem stempel og cylinder).
Hvis trykket kan fise fra cylinder til krumtapshus under forbrænding kan trykket også fise den anden vej (f.eks. under indsugnings takten) og der kan komme olie med som i næste forbrændingscyklus giver røg.
Men hvis du ikke har det store kendskab til hvordan en motor fungere vil jeg nok anbefale dig at tage bilen til en mekaniker.
Bmw 330d f31 ryger ved tomgang