{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.205 visninger | Oprettet:

Oliver E
Oliver E
Tilmeldt:
7. mar 2014
Følger: 4 Emner: 5 Svar: 7

Chiptuning af ny 208, hvor meget skal den have kørt? {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Jeg har erhvervet mig en Peugeot 208 2020 model. Den har en 100 hk benzin motor.

Jeg kunne godt tænke mig noget mere power. Er der et min. Den bør ha kørt før man laver en chiptuning af den?

Kender i til racechip.com? Er det godt?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chiptuning af ny 208, hvor meget skal den have kørt?
  • #1   24. mar 2020 Husk at chipning fjerner lige ALT garanti på bilen... Jeg ville vente til garantien alligevel er udløbet... Eller også havde jeg købt en bil med mere power til at starte med...

  • Oliver E
    Oliver E Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 4 Emner: 5 Svar: 7
    #2   24. mar 2020 Cody
    Problemet er bare at jeg ikke når at have bilen så længe


  • #3   24. mar 2020 Hvis du endelig vil chiptune, så find en som har rullefelt og der kan køres ind på dette

    Landberg er et godt bud

    Men igen, er de ekstra heste en mistet garanti værd. Forvent at med chiptuning vil din motorgaranti være helt væk, og alt andet garanti vil de garanteret også annullere med henvisning til chiptuning er foretaget


  • #4   24. mar 2020 #2 Hvis du ikke skal have den så længe, kan du ikke leve med det i den tid?
    Du kan jo ikke sælge den videre om eksempelvis et år og fortælle en køber der er garanti, når der ikke er garanti, uden at lave et afslag.
    Sælg den nu med det tab og promover den på der ikke er ventetid, og køb i stedet den bil du vil have

    Det andet kan jeg simpelthen ikke se nogen logisk sammenhæng i






  • #5   24. mar 2020 Og nej, Racechip er ikke godt.

  • #7   24. mar 2020 Racechip er bokstuning

    Bokstuning er aldrig godt.


  • #8   24. mar 2020 Du får sjælen noget ud af at chip en sug motor som det er i dette tilfælde. smiley så det hver forbi den begrænset i motorstyring. Så spild af penge

  • #9   24. mar 2020 Er du sikker på det er en suge motor? Den fås både med 75, 100 og 130 hestes den 1,2 motor smiley

  • #10   24. mar 2020 den fået kun som 75 og 100hk ifølge deres hjemme side. Ja det er kun ren sug

  • #11   24. mar 2020 75 hk modellen er sugemotor

    100 hk modellen er med turbo

    130 hk modellen er med turbo

    Så du kunne jo også spørge om Peugeot kan opgradere til 130 hk og bevare garantien, hvis ellers motor grundliggende er ens


  • #12   24. mar 2020 #8
    Det er en turbomotor.

    I princippet er det ligegyldigt, om man venter, til garantien udløber. Der er ingen garanti på den, når man tuner den, uanset om den er udløbet eller ej. Så efter tuning er man stillet på samme måde, hvad enten man gør det nu eller om 2 år.

    Jeg ved ikke, om pågældende motor kan tunes og holde til det. Den tidligere 110 hk kunne i hvert fald klemmes op på 145 hk, så mon ikke det er nogenlunde det samme med denne?


  • #14   24. mar 2020 Nej, hvis man vil agere umoralsk og skide på alle samfundsnormer, så kan man sagtens undgå, at garantien ryger. Også ved OBD tuning, for den sags skyld. Lidt det samme som at sige, at der ikke sker noget ved at køre 180 km/t på landevejen, hvis bare politiet ikke ser det.

  • #15   24. mar 2020 siger det bare som det er smiley . Og hade jeg en ny bil der stadig var under garantien/reklamation. Så ville jeg aldrig tune dem. Men da jeg har gamle biler så det lidt en anden sag.

  • #16   24. mar 2020 Det gør jeg også.

  • #17   25. mar 2020 Bare for at svare på TS spørgsmål, det er ikke nødvendigt at du skal køre x antal km før man optimer.
    Man mister garanti og det er ulovligt men det er du sikkert klar over allerede efter første 15 svar smiley
    Hold dig til Landeberg eller scantune de ved hvad de laver, bare min anbefaling.


  • #18   25. mar 2020 # 13 Freeway
    Der er IKKE sådan en rail på en benzinmotor som der er på en diesel og heller ikke samme type railtryk sensor som man blot lige kan snyde
    Hævning af trykket til dyser på en benzin motor giver ikke meget mere i ydelse hvis noget


  • #19   25. mar 2020 fejl tænke på diesel.

  • Holger B
    Holger B Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 4 Emner: 6 Svar: 24
    #20   2. apr 2020 Ud med alt unødig vægt. Såsom sæder mm.
    Hold den på standart hjul. Kør altid med rygvind. Og helst ned ad bakke.
    Ok bare lidt spas herfra. Rigtig god påske. Der er mange fede hurtige biler til salg i dk. Ny bil er altid spændende


  • Rune L
    Rune L Tilmeldt:
    mar 2020

    Følger: 11 Følgere: 10 Svar: 1
    #21   2. apr 2020 Chiptuning er en konstruktiv ændring...

    Ofte er der ændret på oliefilter dyser eller lign.

    Garanti på bilen er i spil, forsikringen lægger kun ud for dig, hvis der sker noget! Og skat kommer efter dig ifht afgift på bilen, samt grøn afgift...

    Bilen er sat op fra fabrikken, så den opfylde de optimale betingelser ifht økonomi forurening slidtage mm

    Bare drop chiptuning og så køb en anden bil, hvis du vil ha mere motorkraft...


    Worst case
    Afgift og grønafgift per efterkrav ifht eks modellen med 130hk
    Erstatning pr efterkrav fra forsikring ifht materiel og personskade
    Efterspil fra skat
    Øget straf for kørsel uden godkendelse af konstruktive ændringer....


  • #22   2. apr 2020 Rune L: Ændret på oliefilteret? Hvad mener du med det?

Kommentér på:
Chiptuning af ny 208, hvor meget skal den have kørt?

Annonce