{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tuning af Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125hk.
  • #1   29. apr 2020 Hvilken årgang?

Hvor mange hk ønsker du?

• #2   29. apr 2020 Årgang 2013 og tænker omkring 150-180 heste. Er det sikkert? Hører diverse steder at Ford har en dårlig gearkasse i forvejen, og det bestemt ikke gør det bedre at chiptune bilen?? Men det er selvfølgelig også bare noget jeg har hørt

• #3   29. apr 2020 Ib5 gearkassen er noget skrammel.

180 hk så skal du regne med at skifte turboen til en hybrid.

Optil 160 hk kan klares med en chiptuning., dog skader det ikke med større intercooler. Men så er risikoen større for at blive opdaget, da det ikke er lovligt, med mindre det hele er godkendt

• #4   29. apr 2020 Bagermesteren har ret. IB5 gearkassen kan ikke holde til mere end 170-180nm. Dog køre Focus Mk3 1.0 Ecoboost med B6 gearkasse, den er væsentlig bedre og mere smooth. Er dog ikke 100% sikker på om den passer lige over på din Fiesta, men 95% sikker:-) Ved dog at gearkassen i 140hk modellen er forbedret en anelse, men stadig ikke nok til de Nm en vil få ifbm en chiptuning. Men En Fiesta som din og dennes motor er en fryd at køre i, så lidt arbejde for at få det hele til at gå op i en højere enhed, er i min verden det værd. Motoren kan godt chippes til 160hk, men det er også turboens grænse ifht unødigt slid og belastning. Lejerne i turboen kan ikke holde til det.
    Men hvis du vil gå lidt mere i dybden og få mere info, så kan pumaspeed i England anbefales. De ved i den grad hvad de laver og tuner Ecoboost motorer i ét væk.

• #6   30. apr 2020 Har også hørt, den skulle være skrald Dsv. Er det muligt at få monteret en 6-trins gearkasse i min Ford mon? Og er det pengene/besværet værd?

• #7   30. apr 2020 Skrald og skrald..

Min kammi har fået sin '13 1.0 125 hk optimeret til 149,x mener jeg det er, inkl. anden Milltek udstødning.
    Han har ikke oplevet problemer (endnu?)
    Tænker stadig, at det kommer lige an på om du er lyskryds-smart-i-en-fart eller behersker dig lidt, i stedet for slip kobling og speeder i bund.

• #8   30. apr 2020 Gearkassen ryger hvis ikke olien skiftes.
    Den skal ikke skiftes i følge serviceforskrifterne.

Det sker også på biler der bliver kørt pænt og ikke er optimeret.

Så gearkassen er noget skrammel

• #9   30. apr 2020 Jeg skal nok berette når hans gearkasse brækker sig så smiley

• #10   30. apr 2020 Min gearkasse røg ved 200000 km.
    Olien var tyk som tjære, 5 gearet var tæt på at være smadret.
    Syncromesseringene var ødelagte.

Det starter med at bilen for svært ved at gå i gear, så kommer problemerne mellem 1&2 gear.

• #11   30. apr 2020 Ud fra hvad jeg kan finde frem til, så har IB5 gearkassen og den nyere IB6 gearkasse ikke helt de samme ophæng og beslag. Det kan dog sagtens lade sig gøre. Der findes faktisk et konverteringskit fra pumaspeed til præcis dette formål. Det koster lidt, men jeg synes faktisk det er pengene værd. Men det er bare mig:-) Hvis du chiptuner den og får omkring 250nm, så tror jeg bestemt ikke olieskift vil redde gearkassen. Hvis du vil beholde bilen, så ville jeg skifte gearkasse på trods af kostprisen på konverteringen.

• #12   1. maj 2020 Det er syncromeshringene mellem 1. og 2. gear der er problemet. Men de er kun under belastning i selve gearskiftet. Det er 100% måden du skifter gear på der afgøre om de holder eller ej, Ikke om den har 170 eller 250 nm. Hvis du flår den ind og ud af gear, fordi du vil først ud af lyskrydset hver gang, så vil gearkassen dø, som konsekvens af at syncromeshringene ikke kan holde

• #13   1. maj 2020 Min blev aldrig kørt hårdt. Alligevel gav den op.
    Bilen blev brugt som pendlerbil, altid kørt pænt.

Jeg var af samme overbevisning som dig, lige indtil det skete på min egen ved 200000 km, for inde i fiestagruppen på FB kan man se at mange oplever samme problemer. Uanset hvor hårdt bilen er kørt

• #14   2. maj 2020 Jeg er også selv medlem inde på fiesta gruppen.
    Men det ændre stadig ikke ved fakta om at syncromeshringe kun belastes i øjeblikket hvor man skifter gear. Derfor er bilens effekt underordnet.

Vi kan dog nemt blive enige om at syncromeshringene er for dårlige til bare at kunne holde i det lange løb.

• #15   2. maj 2020 Men vi kan være enige om, at det ville være ulovligt, hvis jeg fik monteret hybrid turbo og intercooler samt chiptunet?

• #16   2. maj 2020 Ja.

• #17   3. maj 2020 Hybrid turbo, større udstødning og intercooler er ulovligt ja. Med mindre du betaler afgiften af skidtet. Men der er jo ingen der opdager at de ting er monteret. Og det pågældende firma du ville få til at tune(indkøring) bilen, kan levere et flashdrive med både original motorprogram og tuningsprogrammer. Og de kan lave et program som er syningsvenligt. Så kan du ifbm syn bare uploade et passende program, så opdager de det aldrig. Er hvad jeg har gjort op til flere gange.
    Og hvis man er i gang med opgradering af hardware af den kaliber, så havde jeg valgt at opgradere gearkassen også. Om du bruger montune eller pumaspeed, så tænker jeg at med et ret stort køb, så kan der aftales en god pris. God fornøjelse:-)

• #18   3. maj 2020 Nu kan man ikke bare betale afgift af skidtet.

Al tuning skal være godkendt og så skal man forbi synshallen, men er delene ikke godkendte, så får man det aldrig godkendt i synshallen.

Kommentér på:
Tuning af Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125hk.

Annonce