{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DPF delete syn
  • #1   27. maj 2020 Den forurener ikke for meget med DPF delete MEN er filtret ikke fysisk tilstede kan bilen ikke synes.

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #2   27. maj 2020 Hvis du har købt en bil med dpf delete skal du jo selvfølgelig have monteret dpf igen så hvorfor ikke gøre det inden syn ?
    Alt andet ville da være ulogisk.


  • #3   27. maj 2020 Pisse ligemeget om der er DPF delete, hvis det er gjort prof, og man bare har åbnet filteret og tømt indholdet. Hvis den fysisk ikke kan ses, så går den naturligvis ikke igennem syn.

  • #4   27. maj 2020 2 øl og en plovmand i handskerummet så går det nok alt sammen smiley

  • #5   27. maj 2020 Kender nu ikke synsfolk der går i folks handskerum.

  • #6   27. maj 2020 Det må man ikke da bilen er typegodkendt med en aktiv DPF...
    Du bliver busted 100 procent...


  • #7   27. maj 2020 Jens H: Den bliver ikke busted hvis filteret visuelt er der men uden indhold!


  • #8   27. maj 2020 det er stor sandsynlighed for den går igennem hvis det er lavet ordentligt.

  • #9   27. maj 2020 Jeg syntes 100% filteret skal være til stede og være aktivt men svaret på hans spørgsmål er: Den går fint igennem uden indhold i filteret men hvor "skallen" stadig er til stede(forudsat at bilen kører som den skal)
    Den bliver ikke synet med et rent rør uden DPF, HVIS han visuelt kan se DPF mangler.
    En motor der går som den skal forurener ikke for meget ved DPF delete.


  • #10   27. maj 2020 Mit originale filter med alle forbindelser sidder stadig i dog uden indholdet i. jeg har også fået den chippet om så den køre som om det stadig er der, så i det tilfælde har jeg en lille chance for den går igennem?

  • #11   27. maj 2020 jeg vil ikke hver bekymret. men muligheden vil altid hver der ang bliver opdaget

  • #12   27. maj 2020 Sebastian G: Som skrevet tidligere er der 99% chance for at den går igennem.
    Hvis den ikke går som den skal og ryger som et gammelt lokomotiv så gør den ikke


  • #13   27. maj 2020 Er afgangs røret helt blank ? Hvis ik så forurener den

  • #14   27. maj 2020 Det er ikke blankt. det har det aldrig været, selv da den havde dpf var den ikke blank

  • #15   27. maj 2020 prøv at kør den til syn og se hvad der sker

  • #16   27. maj 2020 Om afgangsrøret er blankt eller ej giver INGEN indikation på om den forurener for meget!
    Det giver en indikation på om man har et virksomt partikelfilter eller ej.


  • #17   27. maj 2020 1 filter (hus med eller uden indhold) skal være der
    2. Sværtning skal bare være på max det tal, som din bil er typegodkendt med

    At det er mere usundt for miljø, og dine børn, osv, er op til ens egen moral.
    Lidt ligesom med egr delete, alle de farlige Nox


  • #19   27. maj 2020 #16 hvis afgangs røret er blank så måler du ingen forurening på en diesel bil med DPF.

  • #20   27. maj 2020 #17, DPF fjerner faktisk mere nox end EGR gør.

  • #21   27. maj 2020 Man måler ingen sod partikler, det er det dpf sørger for.
    Den kan nemt leve op til forureningskravet selvom den har en kulsort afgang!


  • #22   28. maj 2020 #20. Enig, når der er en nox trap intregreret men en bil uden dpf, der nedbringer egr kraftigt nox, men det en hel anden snak

  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 81
    #23   2. jun 2020 Har du undersøgt, hvad det koster at blive taget uden partikel filter?



  • #24   2. jun 2020 Nope

  • #25   2. jun 2020 Har hørt..... at man kan stryge lige igennem syn med en pivtom kat... vil tro at det er det samme med DPF..

  • #26   2. jun 2020 Hvis de måler på din KAT kan du nok ikke.

  • LilleA
    LilleA Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 9 Følgere: 1 Svar: 13
    #27   2. jun 2020 Synsmanden tager bare sin lille skruetrækker og slår på den. Så ved han om der mangler noget.

    Men så er der også det moralske i det.


  • LilleA
    LilleA Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 9 Følgere: 1 Svar: 13
    #28   2. jun 2020 Synsmanden tager bare sin lille skruetrækker og slår på den. Så ved han om der mangler noget.

    Men så er der også det moralske i det.


  • paul s
    paul s Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 28
    #29   2. jun 2020 Tjah, hvis sælger har fjernet DPF opfylder handlen ikke lovkrav om, at bilen skal overholde reglerne...

  • Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    sep 2018

    Følger: 2 Emner: 5 Svar: 27
    #30   2. jun 2020 Har lige fået synet min, hvor DPF'et er fjernet (indholdet fjernet). DPF lampen lyser op ved start, som den skal, men ellers er alt programmeret ud af ECU'en.

    Og ja, det er sikkert moralsk forkasteligt, men min bil har fået skiftet motor sidste år, fordi producenten har lavet en hovsa løsning, mht. DPF'et. Dem der skiftede motoren, anbefalede at fjerne DPF'et, for at undgå at stå i samme situation igen.
    Jeg ved faktisk ikke om synsmanden målet udstødningen. Jeg så ikke han gjorde, men han kan godt have listet en probe ind bag i (no pun intended), da han rodede med bilen udenfor.


  • Claus N
    Claus N Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 6 Svar: 4
    #31   2. jun 2020 Svar - Ja hvis du er heldig.

    Hypotetisk råd - du kører til tyskland og ryger i kontrol og tro mig (taler af erfaring) de finder ud af det -
    Jeg selv har kørt Ukraine i mere end 15 år - ca 1 ture per år - 10 år med en Passat 1.9 TDI på egen blanding af diesel og solsikke/raps olie - De sidste "godt" 6 år har jeg kørt benzin VW Vento 2.0 hvor hele udstødnings system er flået af - påsat bananmagnifol og 2.5 tommer med en Kat fra diesel Passat og en rustfast 2.5 mellempotte samt sportspotte som afgang, som er helt lysegrå ved kørsel.
    Bilen er synet 2 gange med dette udstyr.
    I vinter halvår køres med alm. luftfilter - i sommertid med K-filter.
    Bilen har været på rullefelt og sage 132 hp, mod standart 116 hp - står til 11.4 pr liter på attest, men ruller gerne 15/16 km og mange gange med oktan 100. - dertil kommer, at der i maj 2019 blev efterspændt en Variant 1300 trailer vejet ned til 1200 - men optimist som jeg, er der 1300 kg træpiller med hjem på vær tur til nu - Trailer er tysk Tempo 100 godkendt - og mod øst glider den nemt og "næsten" gratis med op til ca 140 km pga min tagboks, som kun må tage 130 km - mod vest glider vi hjem med 80 til 120 km og et samlet vogntog på ca 3000 kg.
    Har været ude i test af, at skulle have så meget luft, igennem udstødning, med så lidt modstand som muligt og blev stoppet i tyskland uden Kat påmonteret - Min påstand er, at jeg "kun" slap pga af det var en benzin - på autobanen OG at jeg lovet aldrig aldrig mere lovet at kører uden Kat mere - Og ja, er blevet stoppet for check om alt var efter reglerne, for de husker dig i tysk system.

    God sommer på vejen.


  • Claus N
    Claus N Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 6 Svar: 4
    #32   2. jun 2020 Jeg selv har kørt Ukraine i mere end 15 år - ca 1 ture per måned per år - 2019 blev det til 10 ture.

  • Kim R
    Kim R Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Svar: 1
    #33   6. jun 2020 Godt nok bor jeg i Spanien men syn foregår jo på samme måde.
    Jeg har helt fjernet mit dpf og fået det slettet i ecu....bilen er mappet til ca 270 hk. Før jeg fik filen slettet havde jeg lidt bøvl med hvid røg men gik stadig gennem målingen til syn.
    A4 2006 3.0tdi quatro cabrio


  • #34   6. jun 2020 Nej et DPF reducere ikke NoX. Det fanger sodpartikler. Intet andet. Med mindre der er en coating på filtret der kan skabe en reaktion. Eks har vi lært test med et kombi filter med DPF og SCR. Det var muligt at få til at virke med et hæderligt resultat men havde nogle ulemper vi ikke var helt så fan af...
    En diesel bil mens oil catch tank. EGR eftee DPF og SCR system efter EGR out puttet ville give en motor der ikke snasket indsugningen til da det kun vil være luft og olie tåge fra en turbo.



  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 81
    #35   16. mar 2022 Tja, egoister er sgu ligeglade med om deres børn og børnebørn dør i en ung alder, fordi deres fædre har ødelagt ozonlaget og har forpestet luften med partikler.

  • #36   16. mar 2022 Min bil kom fint igennem syn uden DPF og EGR. Så jeg oser bare videre, men en ren motor

Kommentér på:
DPF delete syn

Annonce