{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.095 visninger | Oprettet:

Lars  B
Lars B
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12

Toyota Sportsvan 2,2 TDI tuning {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg har lige købt min første bil en, sportsvan 2.2 TDI 90 HK fra 4/2000. Da jeg prøve kørte den hos forhandleren kørte jeg kun ca. 5 KM i den og syntes ik rigtig at der var noget træk i den. Er det fordi det er en diesel eller er det fordi at den først skal være rigtig varm før man kan mærke turbo trækket eller hvordan hænger det hele egentlig sammen. Spørgsmålet til 1 mil. er så.. Hvor meget kan man få ud af sårn en toyota når man chipper den og får luftfilter og udstødning skiftet... Og kan det passe at de 90 HK den har svarer til 130 HK på en benzin vogn... Håber i kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Toyota Sportsvan 2,2 TDI tuning
  • #1   9. aug 2004 synes du ikke den trækker??!? tror ellers den rykker helt fint sådan en diesel..

heste er heste.. om end det er diesel eller benzin..
    men diesel biler har et højere moment end benzin biler.. f.eks en benzin bil på 100 hk har måske et moment på 150 Nm.. en diesel på 100 Hk har vel et moment på omkring 200 - 250 Nm..

• Lars  B
    Lars B Tilmeldt:
    aug 2004

#2   9. aug 2004 jo jo selvføljelig trækker den, men synes bare ikke den trækker bedere eller mere end min fars Mazda 626 1,8 Benzin med 115 HK... Men det er jo noget med at diesel biler først skal være varme før de tager rigtig fat.. eller er det forkert?

• #3   9. aug 2004 det ved jeg så ikke.. alle motore skal vel være varme før de yder mest.. det kan godt være den ikke rykker hurtigere derudaf en mazda'en, men den skulle meget gerne have en DEL mere trækkraft.. :o)

• Lars  B
    Lars B Tilmeldt:
    aug 2004

#4   9. aug 2004 hmmm ok.. hva kan man så gøre for at få den til at yde så meget som muligt... altså chipning og sårn.. hva med en dump ventil gir' den andet end en "fed lyd"

• #5   9. aug 2004 ja en chip gør underværker på en diesel bil.. det ville være en rigtig god start. dumpventilen giver kun den lækre lyd.

• Lars  B
    Lars B Tilmeldt:
    aug 2004

#6   9. aug 2004 ok.. tak for det.. hvis der er nogle andre fede ting man kan gøre ved sårn en 2,2 'er så bare sig til... den skal bare være vild...

• #7   9. aug 2004 du kan gøre lige hvad du vil, bare tegnedrengen er i orden.. :o) men hvis du vil have en rigtig vild bil, er det så ikke en bedre ide at købe en benzin bil??

• Lars  B
    Lars B Tilmeldt:
    aug 2004

#8   10. aug 2004 Jo det ved jeg godt.... problemet er bare at jeg har et firma, og der skulle jeg gerne bruge en bil der havde rimelig med plads og stadig ikke se alt for klodset ud derfor faldt jeg for sportsvan'en. Derefter var spørgsmålet så om jeg skulle købe benzin eller diesel udgaven, og det blev klart diesel der vandt fordi den ikke var så dyr at køre i som benzinen. Derudover har jeg et mobil diskotek og en stor trailer som jeg skal have med såååå... det er grunden til diesel bilen.. men den kan da sagtens følge med mange benzin biler.. men det fedeste er jo at få som meget som muligt ud af motor mens den stadig ikke dør efter 2 km eller sluger 1 liter pr. km. .... håber i bedere forstår mig nu...

Kommentér på:
Toyota Sportsvan 2,2 TDI tuning

Annonce