{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  AUDI S6 C7 600+ HK
  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #1   2. aug 2020 Var jeg dig havde jeg oprettet emnet på et Audi forum.
    Tror ikke der sidder mange "eksperter" i denne model herinde smiley


  • #2   2. aug 2020 Det vil nok være væsentligt billigere at holde den lige i underkanten af 600 hk (580-590'ish). Så kan du klare dig med stage 2 og indkøring på 100 oktan. Det ser ud til, du skal have nyt turbo-setup for at komme over.

    Ovenstående er, hvad jeg har læst mig til. Jeg har desværre ikke personlige erfaringer med så fin en bil smiley


  • #3   2. aug 2020 Hvis din S6 er en 450Hk så kommer du jo tæt på bare med en chip optimering som gerne skulle give ca. 550Hk 750Nm og med den rigtige udstødning kan den vel også komme lidt over det

  • #4   3. aug 2020 Jeg ville se på APR. Da jeg havde RS5'eren var jeg medlem af en Audi klub, hvor flere medlemmer kørte med APR tuning.

    Det skulle fungere rigtigt godt, jeg har dog ikke selv erfaringer med APR. Da min var en sugemotor ville en APR chip kun øge effekten med 8HK. Det er sgu lidt ligegyldigt så smiley

    https://www.goapr.com/products/ecu_upgrade_40tfsi_s6s7.html


  • Bay
    Bay Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Svar: 4
    #6   3. aug 2020 Hos APR er de tilsyneladende enige i, at der skal nye turboer til, hvis man skal over 600 hk. Det kan så klares med RS turboer og en indkøring til højoktan, ser det ud til. De er så nok heller ikke billige.

  • #7   3. aug 2020 Det ser ud til APR tager ca. 13.000 kr. for software'en. Man skal så finde en forhandler der kan installere det, og hvad ellers der følger med (indkøring gætter jeg på). Men så har man også ~200HK mere at arbejde med.

  • #8   3. aug 2020 Der skal en del hardware til ud over den software. Så der skal nok smides mindst en 20'er - måske nok mere, hvis det skal være det bedste - efter stumper, alene stage 2, hvor man stadigt ikke kommer over 600.

  • #9   3. aug 2020 Åh ja, kan godt se at Stage 2 kræver race DP og 200HK kræver race fuel.

    Men selv i underkanten af 600HK for måske 30K monteret er vel heller ikke meget på en bil der vel koster langt over 1 mio. kr.


  • #10   3. aug 2020 Skal der monteres Turbo fra RS6 så må det blive dyrt, da knægten ramte en Hund kostede det bla. en forlygte og den kostede så vidt jeg husker over 20.000kr sikkert + moms så tænker hvad mon Turboerne koster smiley

  • #11   3. aug 2020 Jeg synes heller ikke, det er galt, hvis man så kan nøjes med 580 hk. Men de sidste 20-40 hk bliver dyre, hvis der skal et RS turbosæt på - som Søren også skriver smiley

  • #12   3. aug 2020 Og så er spørgsmålet om hvor længe gearkassen holder smiley ved i hvert fald det hurtig kan blive dyrt men det betyder jo heller ikke noget hvis man har penge nok smiley
    Men så havde jeg nok købt en RS 6 eller 7 i stedet for.
    Den sidste vi havde hos scantune fik 721Hk bare med optimering, efter Miltek opgradering så havde den omkring 740Hk


  • #13   4. aug 2020 Gå ind på “Audi snak” på fb og find Dawid han er Audi guru og har vist 700Hk eller skal vist til at lave videre på hans S6 C7, men han har vist også RS Turboer på

Kommentér på:
AUDI S6 C7 600+ HK

Annonce