1.619 visninger
|
Oprettet:
Omega 690 gearolie {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der nogen der ved om man kan købe Omega 690 gearolie i DK?
https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=YEnI7mr2fxY
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
Utroligt det stadig er muligt og sælge sådan en gang fis, men folk ved nok ikke bedre
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Svar: 106
Køb det IKKE og brug det SLET IKKE !!!!
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
aug 2020
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
….. Men det var da en fin reklame du fik gjort for det …. Hvad koster det pr. liter hos dig ?
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.667
RVS skriver i deres reklame “ RVS gendanner og renoverer din motor og alle behandlede sliddele til oprindelige tolerence”
Nemlig ja, nedslidte dele bliver som nye....
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
Har selv brugt det ved flere lejligheder (men alle på nær 1 har været forbyggende på motor og gearkasser som har været 100% ok)
Min gamle Ford 4000 fra 1968 (diesel traktor) har altid haft svært ved at starte når temp. er som nu om formiddagen, efter en behandling for et par år siden har jeg ikke haft dette problem.
Nedsættelse af gear støj fra en vestas vindmølle til det halve..
Massevis af beretninger om væsentligt forbedring af kompression...
Ja "mirakel midlet" som du kalder det, virker altså. om det så virker så godt som sælger beskriver skal jeg ikke udtale mig om...
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
Har selv prøvet at opnå en km længere på literen med belladd.
Eneste der er med nogen af “mirakel” midlerne er deres pris, Omega som der linkes til, koster 1200 norske for en liter. Eller ca 830 dkk.
Det er i mine øjne tyveri ved højlys dag
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
Teflon baserede produkter kan sikkert være godt i manuelle gearkasser, men til motor er det efter min mening tosset at bruge det.
RVS lægger / opbygger et lag der hvor sliddet er og derved genopbygger slidt mekanik.
Omega produktet kender jeg intet til, men forstår da ganske udmærket folks skepsis da langt de fleste produkter ingen virkning har eller er et billigt produkt pakket dyrt ind som de fleste brændstof tilsætninger er.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
Du erstatter jo ikke olien, men tilsætter RVS til olien.
Og selvom er RSV er med tüv så dækker den vidst kun brændstof besparelsen på de 5%
Og igen så er alle mirakel midlerne kun en hjælp, tvivler på at en defekt motor bliver som ny, ligemeget hvad man blander i olien.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
Du kan ikke rede en defekt motor med RVS, men en slidt motor bliver bedre, der findes mange kompressions målinger der ude som viser effekten, nedsættelse af støj i en gearkasse på vindmølle = mindre vibrationer o.s.v. hvis en behandling giver en brændstof besparelse på omkring 5% så kan den kun stamme fra mindre friktion samt bedre kompression = længere levetid.
Min egen Ford 4000 er et godt eksempel den starter langt letter i koldt vejr end tidliger = bedre kompression.
Effekten forsvinder ikke efter olieskift da det opbygger et keramisk lag som jeg skrev hvor sliddet er og ikke andre steder da det kræver høj varme for at opbygge det.
Er ikke ekspert, men det er noget i den stil.
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.667
5% brændstof besparelse, mon dog, så havde alle bilfabrikanterne brugt det for længst...
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
Det er du selvfølge i din ret til at mene det hele er fusk, men jeg er så af en anden opfattelse der ud over er ingen bilfabrikant interesseret i deres biler holder længere end nødvendigt, jeg kan finde flere eksempler på at bilfabrikanter anbefaler et eller slet ingen vedligehold og producenten af "delen" skriver noget helt andet
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
Jeg har meget mine tvivl omkring mange af disse overhal motoren under drift additiver.
I eksemplet med gearkassen på vindmøllen, det er ikke super svært og tilsætte noget mere EP additiv, som gør olien mere modstandsdygtig overfor trykket fra lejerullerne.
Der var i manger en fyr der rejste rundt på div markeder, og lavede test med castrol olie, hvor hans olie eller additiv self var overlegen.
Lige indtil Castrol opdagede det, et enkelt brev fra en advokat og han stoppede.
I dit eksempel med egen traktor, selvom du påstår RSV ikke indeholder teflon, så indholder det helt sikkert grafit, og at din motor er lettere og starte, så er spørgsmålet skiftede du olie inden RSV blev tilsat?
Eller andre ting skiftet i forbindelse med at den ikke ville starte?
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.667
Og jo de er også inteseret i at deres biler holder især hvis det kan gøres ved vidunder på dåse......
Hvis det var så godt og fantastisk var det for øvrigt også en del andre brancher der kunne spare enorme summer ved at bruge det.
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 596 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.520
Swedol har jeg brugt i mange år, på mine egne biler og andre som havde brug for det, det virker fint, lavere støj fra ventilmekanismen, højere kompression. Jeg bruger det forebyggende, men har også brugt det i andres og egne biler med stort olieforbrug, lav kompression og ventilstøj.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
Skulle mene at RVS består af ferrosilikat, noget der vist blev opdaget i Rusland for mange år siden, noget med at borehoveder holdt meget længere når man borede visse steder eller noget i den stil.
Nu er det jo RVS der var kommet i gearkassen på vindmøllen..
#15 tosset at hælde teflon i en motor, og så må du heller ændre "alle" til de fleste, for det er faktisk ikke tilfældet med RVS.
mar 2010
Følger: 12 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 14
På forhånd tak
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 596 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.520
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
Mon ikke du kunne have opnået det samme ved et simpelt olieskift.
Men tro flytter jo som bekendt altid bjerge.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
Ellers kan du vel købe det ved forhandleren i linket fra YouTube
https://sbildeler.no/search?q=omega%20690%205l
Der jo nok ikke nogen der vil ligge navn til det i dk.
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 596 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.520
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
mar 2010
Følger: 12 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 14
Puha, sikke en omgang. Har kontakt til the UK
Plusser og minusser og en masse meninger, uden nogen form for dokumentation. Husk vi taler om gearolie i denne tråd!
Det sjove er jo at det er den gearolie Nikolas Kiesa viste frem i en Formel1 udsendelse.
Så det er nok noget genopfundet svindel og virker ikke en skid.
Findes der dokumentation for at Omega 690 er skadeligt, så kom med det
Hilsen Torben
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 596 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.520
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
Kan godt se fordelen i Teflon bare ikke i en forbrændingsmotor.
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 596 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.520
Kr 180 til noget der ikke virkede, eller 10.000 til en motorrenovering, ja gæt selv.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
Nu er der vidst absolut ingen forbrændingsmotorer som ligger og roder med 200 grader på div overflader af blok/stempler osv.
Og hvis man vil betale flere tusinde kroner for en liter gearolie, fordi man tror det er så super godt, så skal man næste have lov til det.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
Og ja om man vil det ene eller andet er fuldstændig op til en selv.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
Nu kan du jo læse og forstå hvad jeg skriver.
Ved du selv hvad der ville ske hvis hvis varmeovergangstallet var for højt og grænselaget mellem forbrændingsgasserne og f.eks cylinder væggen var væk?
Forkoksning af hele fucking motoren samt revnede cylinder vægge.
Men det ved du Self alt om lyder det til?
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 596 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.520
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
Smøreolie har en selvantændelses temperatur på ca 250 grader, hvad tror du der vil ske med smørefilmen på din cylindervæg hvis den er 300 grader?
Tror du selv stempelringe og cylinder ville holde ret mange km hvis olien blev brændt væk hele tiden?
Tror du din stempel toppe af alu ville holde ret længe med en forbrændingstemperatur på 1400 grader, når alu smelter ved 660 grader?
Der er måske visse forhold i en motor som kræver en smule mere viden end du selv har.
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 596 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.520
Omega 690 gearolie