{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Omega 690 gearolie
  • #1   15. okt Mon der nogen der vil ligge navn til sådan en gang "snakeoil" i dk.

    Utroligt det stadig er muligt og sælge sådan en gang fis, men folk ved nok ikke bedre smiley


  • perunimog
    perunimog Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 98
    #2   15. okt Det er genopfundet svindel fra 1970'erne.Med netop den demonstration blev vi lokket til at købe og bruge det i vore støberimaskiner. Da vi ved næste eftersyn adskilte maskinerne var der udbredte rusttæringer,som ellers aldrig havde set før.
    Køb det IKKE og brug det SLET IKKE !!!!


  • #3   15. okt Hvis du vil gøre noget så kik nærmer på https://www.weboil.dk/shop/3-rvs-technologyreg/


  • #4   15. okt #1
    ….. Men det var da en fin reklame du fik gjort for det …. Hvad koster det pr. liter hos dig ? smiley


  • #5   16. okt I bedstefald har mirakel midler som RVS og Omega what ever ingen effekt overhovedet i værste fald laver de evt skader værre.
    RVS skriver i deres reklame “ RVS gendanner og renoverer din motor og alle behandlede sliddele til oprindelige tolerence”
    Nemlig ja, nedslidte dele bliver som nye....


  • #6   16. okt Nu er RVS jo mig bekendt det eneste produkt der faktisk er testet hos det annerkendte TÜV (har aldrig set et andet produkt der kunne fremvise tilsvarende dokumentation)
    Har selv brugt det ved flere lejligheder (men alle på nær 1 har været forbyggende på motor og gearkasser som har været 100% ok)
    Min gamle Ford 4000 fra 1968 (diesel traktor) har altid haft svært ved at starte når temp. er som nu om formiddagen, efter en behandling for et par år siden har jeg ikke haft dette problem.
    Nedsættelse af gear støj fra en vestas vindmølle til det halve..

    Massevis af beretninger om væsentligt forbedring af kompression...
    Ja "mirakel midlet" som du kalder det, virker altså. om det så virker så godt som sælger beskriver skal jeg ikke udtale mig om...


  • #7   16. okt Nu er der andre end RVS som laver additiver som virker, lindemanns til gearkasser blev test i vmax for mange år siden, og det virkede da osse
    Har selv prøvet at opnå en km længere på literen med belladd.

    Eneste der er med nogen af “mirakel” midlerne er deres pris, Omega som der linkes til, koster 1200 norske for en liter. Eller ca 830 dkk.
    Det er i mine øjne tyveri ved højlys dag smiley


  • #8   16. okt Nu er RVS jo ikke et additiv.
    Teflon baserede produkter kan sikkert være godt i manuelle gearkasser, men til motor er det efter min mening tosset at bruge det.
    RVS lægger / opbygger et lag der hvor sliddet er og derved genopbygger slidt mekanik.

    Omega produktet kender jeg intet til, men forstår da ganske udmærket folks skepsis da langt de fleste produkter ingen virkning har eller er et billigt produkt pakket dyrt ind som de fleste brændstof tilsætninger er.


  • #9   16. okt Siden det er et tilsætningsstof som alle andre “mirakel” midler må det vel gå under et additiv.
    Du erstatter jo ikke olien, men tilsætter RVS til olien.
    Og selvom er RSV er med tüv så dækker den vidst kun brændstof besparelsen på de 5%

    Og igen så er alle mirakel midlerne kun en hjælp, tvivler på at en defekt motor bliver som ny, ligemeget hvad man blander i olien.


  • #10   16. okt Kennet R:
    Du kan ikke rede en defekt motor med RVS, men en slidt motor bliver bedre, der findes mange kompressions målinger der ude som viser effekten, nedsættelse af støj i en gearkasse på vindmølle = mindre vibrationer o.s.v. hvis en behandling giver en brændstof besparelse på omkring 5% så kan den kun stamme fra mindre friktion samt bedre kompression = længere levetid.
    Min egen Ford 4000 er et godt eksempel den starter langt letter i koldt vejr end tidliger = bedre kompression.
    Effekten forsvinder ikke efter olieskift da det opbygger et keramisk lag som jeg skrev hvor sliddet er og ikke andre steder da det kræver høj varme for at opbygge det.
    Er ikke ekspert, men det er noget i den stil.


  • #11   16. okt Pudsigt som alle mirakel midlerne har noget tilfælles, de opbygger alle er “keramisk lag”( hvordan de5 så end sker på væske form) eller benytter en eller anden “nano” teknologi.
    5% brændstof besparelse, mon dog, så havde alle bilfabrikanterne brugt det for længst...


  • #12   17. okt Bjørn i: ganske godt med skepsis, men måske du skulle sætte dig ind i hvad og hvorfor RVS ikke er som de fleste andre produkter, du mener altså alle de positive beskrivelser rundt omkring er løgne og der i blandt mine egne erfaringer..
    Det er du selvfølge i din ret til at mene det hele er fusk, men jeg er så af en anden opfattelse der ud over er ingen bilfabrikant interesseret i deres biler holder længere end nødvendigt, jeg kan finde flere eksempler på at bilfabrikanter anbefaler et eller slet ingen vedligehold og producenten af "delen" skriver noget helt andet


  • #13   17. okt Søren

    Jeg har meget mine tvivl omkring mange af disse overhal motoren under drift additiver.

    I eksemplet med gearkassen på vindmøllen, det er ikke super svært og tilsætte noget mere EP additiv, som gør olien mere modstandsdygtig overfor trykket fra lejerullerne.
    Der var i manger en fyr der rejste rundt på div markeder, og lavede test med castrol olie, hvor hans olie eller additiv self var overlegen.
    Lige indtil Castrol opdagede det, et enkelt brev fra en advokat og han stoppede.

    I dit eksempel med egen traktor, selvom du påstår RSV ikke indeholder teflon, så indholder det helt sikkert grafit, og at din motor er lettere og starte, så er spørgsmålet skiftede du olie inden RSV blev tilsat?
    Eller andre ting skiftet i forbindelse med at den ikke ville starte?


  • #14   18. okt Jo bilfabrikanterne er faktisk en "smule" interesseret i et vidunder middel der giver 5% bedre brændstof økonomi, det er vidst ved at blive helt moderne at køre langt på en L brændstof.
    Og jo de er også inteseret i at deres biler holder især hvis det kan gøres ved vidunder på dåse......
    Hvis det var så godt og fantastisk var det for øvrigt også en del andre brancher der kunne spare enorme summer ved at bruge det.


  • #15   18. okt Med alle de produkter man tilsætter startes der altid med et olie og filterskift.
    Swedol har jeg brugt i mange år, på mine egne biler og andre som havde brug for det, det virker fint, lavere støj fra ventilmekanismen, højere kompression. Jeg bruger det forebyggende, men har også brugt det i andres og egne biler med stort olieforbrug, lav kompression og ventilstøj.


  • #16   18. okt #13 nej der blev ikke skiftet noget eller nogle dele, hældt de i ifg. forskriften der er i øvrigt stadig ikke skiftet olie på traktoren, selv batteriet er den samme, før RVS og når det var koldt og batteriet var opladet helt så kneb det med at starte, efter rvs selv om traktoren har stået 1-2 måneder uden at have ladet så starter den ganske nemt.
    Skulle mene at RVS består af ferrosilikat, noget der vist blev opdaget i Rusland for mange år siden, noget med at borehoveder holdt meget længere når man borede visse steder eller noget i den stil.
    Nu er det jo RVS der var kommet i gearkassen på vindmøllen..

    #15 tosset at hælde teflon i en motor, og så må du heller ændre "alle" til de fleste, for det er faktisk ikke tilfældet med RVS.


  • #17   18. okt Hallo, jeg spørger igen, er der nogen der ved hvor man køber Omega 690 olie i DK. Alt det andet fis, er jeg ligeglad med.
    På forhånd tak


  • #18   18. okt mon ikke du kan få et svar her https://sovereign-omega.co.uk/omega-690-super-ep-gear-oil/#mid-page

  • #19   18. okt Omega dealers UK / Europe

  • #20   18. okt #16

    Mon ikke du kunne have opnået det samme ved et simpelt olieskift.
    Men tro flytter jo som bekendt altid bjerge.


  • #21   18. okt #17

    Ellers kan du vel købe det ved forhandleren i linket fra YouTube
    https://sbildeler.no/search?q=omega%20690%205l

    Der jo nok ikke nogen der vil ligge navn til det i dk.


  • #22   18. okt Der er nok kun en forhandler i Skandinavien, det er meget normalt at det ses som et land.

  • #23   19. okt #20 ved tidliger olieskift har der ingen forbedringer været så svaret er nej.

Kommentér på:
Omega 690 gearolie

x