{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omega 690 gearolie
  • #1   15. okt 2020 Mon der nogen der vil ligge navn til sådan en gang "snakeoil" i dk.

    Utroligt det stadig er muligt og sælge sådan en gang fis, men folk ved nok ikke bedre smiley


  • perunimog
    perunimog Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Følgere: 4 Svar: 106
    #2   15. okt 2020 Det er genopfundet svindel fra 1970'erne.Med netop den demonstration blev vi lokket til at købe og bruge det i vore støberimaskiner. Da vi ved næste eftersyn adskilte maskinerne var der udbredte rusttæringer,som ellers aldrig havde set før.
    Køb det IKKE og brug det SLET IKKE !!!!


  • #3   15. okt 2020 Hvis du vil gøre noget så kik nærmer på https://www.weboil.dk/shop/3-rvs-technologyreg/


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #4   15. okt 2020 #1
    ….. Men det var da en fin reklame du fik gjort for det …. Hvad koster det pr. liter hos dig ? smiley


  • #5   16. okt 2020 I bedstefald har mirakel midler som RVS og Omega what ever ingen effekt overhovedet i værste fald laver de evt skader værre.
    RVS skriver i deres reklame “ RVS gendanner og renoverer din motor og alle behandlede sliddele til oprindelige tolerence”
    Nemlig ja, nedslidte dele bliver som nye....


  • #6   16. okt 2020 Nu er RVS jo mig bekendt det eneste produkt der faktisk er testet hos det annerkendte TÜV (har aldrig set et andet produkt der kunne fremvise tilsvarende dokumentation)
    Har selv brugt det ved flere lejligheder (men alle på nær 1 har været forbyggende på motor og gearkasser som har været 100% ok)
    Min gamle Ford 4000 fra 1968 (diesel traktor) har altid haft svært ved at starte når temp. er som nu om formiddagen, efter en behandling for et par år siden har jeg ikke haft dette problem.
    Nedsættelse af gear støj fra en vestas vindmølle til det halve..

    Massevis af beretninger om væsentligt forbedring af kompression...
    Ja "mirakel midlet" som du kalder det, virker altså. om det så virker så godt som sælger beskriver skal jeg ikke udtale mig om...


  • #7   16. okt 2020 Nu er der andre end RVS som laver additiver som virker, lindemanns til gearkasser blev test i vmax for mange år siden, og det virkede da osse
    Har selv prøvet at opnå en km længere på literen med belladd.

    Eneste der er med nogen af “mirakel” midlerne er deres pris, Omega som der linkes til, koster 1200 norske for en liter. Eller ca 830 dkk.
    Det er i mine øjne tyveri ved højlys dag smiley


  • #8   16. okt 2020 Nu er RVS jo ikke et additiv.
    Teflon baserede produkter kan sikkert være godt i manuelle gearkasser, men til motor er det efter min mening tosset at bruge det.
    RVS lægger / opbygger et lag der hvor sliddet er og derved genopbygger slidt mekanik.

    Omega produktet kender jeg intet til, men forstår da ganske udmærket folks skepsis da langt de fleste produkter ingen virkning har eller er et billigt produkt pakket dyrt ind som de fleste brændstof tilsætninger er.


  • #9   16. okt 2020 Siden det er et tilsætningsstof som alle andre “mirakel” midler må det vel gå under et additiv.
    Du erstatter jo ikke olien, men tilsætter RVS til olien.
    Og selvom er RSV er med tüv så dækker den vidst kun brændstof besparelsen på de 5%

    Og igen så er alle mirakel midlerne kun en hjælp, tvivler på at en defekt motor bliver som ny, ligemeget hvad man blander i olien.


  • #10   16. okt 2020 Kennet R:
    Du kan ikke rede en defekt motor med RVS, men en slidt motor bliver bedre, der findes mange kompressions målinger der ude som viser effekten, nedsættelse af støj i en gearkasse på vindmølle = mindre vibrationer o.s.v. hvis en behandling giver en brændstof besparelse på omkring 5% så kan den kun stamme fra mindre friktion samt bedre kompression = længere levetid.
    Min egen Ford 4000 er et godt eksempel den starter langt letter i koldt vejr end tidliger = bedre kompression.
    Effekten forsvinder ikke efter olieskift da det opbygger et keramisk lag som jeg skrev hvor sliddet er og ikke andre steder da det kræver høj varme for at opbygge det.
    Er ikke ekspert, men det er noget i den stil.


  • #11   16. okt 2020 Pudsigt som alle mirakel midlerne har noget tilfælles, de opbygger alle er “keramisk lag”( hvordan de5 så end sker på væske form) eller benytter en eller anden “nano” teknologi.
    5% brændstof besparelse, mon dog, så havde alle bilfabrikanterne brugt det for længst...


  • #12   17. okt 2020 Bjørn i: ganske godt med skepsis, men måske du skulle sætte dig ind i hvad og hvorfor RVS ikke er som de fleste andre produkter, du mener altså alle de positive beskrivelser rundt omkring er løgne og der i blandt mine egne erfaringer..
    Det er du selvfølge i din ret til at mene det hele er fusk, men jeg er så af en anden opfattelse der ud over er ingen bilfabrikant interesseret i deres biler holder længere end nødvendigt, jeg kan finde flere eksempler på at bilfabrikanter anbefaler et eller slet ingen vedligehold og producenten af "delen" skriver noget helt andet


  • #13   17. okt 2020 Søren

    Jeg har meget mine tvivl omkring mange af disse overhal motoren under drift additiver.

    I eksemplet med gearkassen på vindmøllen, det er ikke super svært og tilsætte noget mere EP additiv, som gør olien mere modstandsdygtig overfor trykket fra lejerullerne.
    Der var i manger en fyr der rejste rundt på div markeder, og lavede test med castrol olie, hvor hans olie eller additiv self var overlegen.
    Lige indtil Castrol opdagede det, et enkelt brev fra en advokat og han stoppede.

    I dit eksempel med egen traktor, selvom du påstår RSV ikke indeholder teflon, så indholder det helt sikkert grafit, og at din motor er lettere og starte, så er spørgsmålet skiftede du olie inden RSV blev tilsat?
    Eller andre ting skiftet i forbindelse med at den ikke ville starte?


  • #14   18. okt 2020 Jo bilfabrikanterne er faktisk en "smule" interesseret i et vidunder middel der giver 5% bedre brændstof økonomi, det er vidst ved at blive helt moderne at køre langt på en L brændstof.
    Og jo de er også inteseret i at deres biler holder især hvis det kan gøres ved vidunder på dåse......
    Hvis det var så godt og fantastisk var det for øvrigt også en del andre brancher der kunne spare enorme summer ved at bruge det.


  • #15   18. okt 2020 Med alle de produkter man tilsætter startes der altid med et olie og filterskift.
    Swedol har jeg brugt i mange år, på mine egne biler og andre som havde brug for det, det virker fint, lavere støj fra ventilmekanismen, højere kompression. Jeg bruger det forebyggende, men har også brugt det i andres og egne biler med stort olieforbrug, lav kompression og ventilstøj.


  • #16   18. okt 2020 #13 nej der blev ikke skiftet noget eller nogle dele, hældt de i ifg. forskriften der er i øvrigt stadig ikke skiftet olie på traktoren, selv batteriet er den samme, før RVS og når det var koldt og batteriet var opladet helt så kneb det med at starte, efter rvs selv om traktoren har stået 1-2 måneder uden at have ladet så starter den ganske nemt.
    Skulle mene at RVS består af ferrosilikat, noget der vist blev opdaget i Rusland for mange år siden, noget med at borehoveder holdt meget længere når man borede visse steder eller noget i den stil.
    Nu er det jo RVS der var kommet i gearkassen på vindmøllen..

    #15 tosset at hælde teflon i en motor, og så må du heller ændre "alle" til de fleste, for det er faktisk ikke tilfældet med RVS.


  • #17   18. okt 2020 Hallo, jeg spørger igen, er der nogen der ved hvor man køber Omega 690 olie i DK. Alt det andet fis, er jeg ligeglad med.
    På forhånd tak


  • #18   18. okt 2020 mon ikke du kan få et svar her https://sovereign-omega.co.uk/omega-690-super-ep-gear-oil/#mid-page

  • #19   18. okt 2020 Omega dealers UK / Europe

  • #20   18. okt 2020 #16

    Mon ikke du kunne have opnået det samme ved et simpelt olieskift.
    Men tro flytter jo som bekendt altid bjerge.


  • #21   18. okt 2020 #17

    Ellers kan du vel købe det ved forhandleren i linket fra YouTube
    https://sbildeler.no/search?q=omega%20690%205l

    Der jo nok ikke nogen der vil ligge navn til det i dk.


  • #22   18. okt 2020 Der er nok kun en forhandler i Skandinavien, det er meget normalt at det ses som et land.

  • #23   19. okt 2020 #20 ved tidliger olieskift har der ingen forbedringer været så svaret er nej.

  • #24   3. nov 2020 Hej

    Puha, sikke en omgang. Har kontakt til the UK

    Plusser og minusser og en masse meninger, uden nogen form for dokumentation. Husk vi taler om gearolie i denne tråd!
    Det sjove er jo at det er den gearolie Nikolas Kiesa viste frem i en Formel1 udsendelse.
    Så det er nok noget genopfundet svindel og virker ikke en skid.
    Findes der dokumentation for at Omega 690 er skadeligt, så kom med det
    Hilsen Torben


  • #25   3. nov 2020 Swedol og RVS er ikke tro, det er ting som virker, ellers gad vi sgu da ikke købe det, haha.

  • #26   4. nov 2020 #25 der er bare et par minus ved Swedol og det er at Teflon har et smelte punkt på lidt over 200grader hvilket kan bevirke at cylinder kan tage skade, Teflon sætter sig alle steder hvor i mod RVS kun bygger et lag hvor der er friktion (altså der hvor sliddet er)
    Kan godt se fordelen i Teflon bare ikke i en forbrændingsmotor.


  • #27   4. nov 2020 Mange har skrevet negativt om Swedol, altså deres tanker om det, men ingen har konstateret noget dårligt i praksis, det vildeste jeg har hørt eller læst er at de prøvede det men at det så ikke virkede.
    Kr 180 til noget der ikke virkede, eller 10.000 til en motorrenovering, ja gæt selv.


  • #28   4. nov 2020 Søren

    Nu er der vidst absolut ingen forbrændingsmotorer som ligger og roder med 200 grader på div overflader af blok/stempler osv.

    Og hvis man vil betale flere tusinde kroner for en liter gearolie, fordi man tror det er så super godt, så skal man næste have lov til det.


  • #29   5. nov 2020 Kent R, ved du selv hvad du skriver ? nu er Swedol jo ikke en gear olie og påstanden om at der ingen steder i en forbrændingsmotor er over 200grader hmm gider ikke engang kommenter på det.
    Og ja om man vil det ene eller andet er fuldstændig op til en selv.


  • #30   5. nov 2020 Søren

    Nu kan du jo læse og forstå hvad jeg skriver.
    Ved du selv hvad der ville ske hvis hvis varmeovergangstallet var for højt og grænselaget mellem forbrændingsgasserne og f.eks cylinder væggen var væk?
    Forkoksning af hele fucking motoren samt revnede cylinder vægge.
    Men det ved du Self alt om lyder det til?


  • #31   5. nov 2020 Er du selv af den overbevisning at toppen af cylindervæggene ikke bliver udsat for varmepåvirkning over 200-300 grader

  • #32   5. nov 2020 Koster Omega så meget for en liter da?

  • #33   5. nov 2020 Søren

    Smøreolie har en selvantændelses temperatur på ca 250 grader, hvad tror du der vil ske med smørefilmen på din cylindervæg hvis den er 300 grader?
    Tror du selv stempelringe og cylinder ville holde ret mange km hvis olien blev brændt væk hele tiden?

    Tror du din stempel toppe af alu ville holde ret længe med en forbrændingstemperatur på 1400 grader, når alu smelter ved 660 grader?

    Der er måske visse forhold i en motor som kræver en smule mere viden end du selv har.


  • #34   8. nov 2020 Forbrændingstemperaturen i en diesel er op til 2.500 grader.


Kommentér på:
Omega 690 gearolie

Annonce