{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polo 1.2 TSI 2012
  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #1   2. dec 2020 Ja den passer , men spørgsmålet er hvad synsmanden siger til den ?

    6400 for lidt lyd og et par forkromede rør, som måske , måske ikke kan godkendes .... Så har man penge nok - god fornøjelse med projektet .

    Mit råd : gem den gamle udstødning, så du kan sætte den på den dag du bliver indkaldt til syn , enten fordi den skal periodesynes , eller den dag hvor den bliver indkaldt af "Lars Betjent" og hvor der følger en bøde med .

    "Non resonated " betyder nok at den støjer lidt mere end loven foreskriver , kunne jeg forestille mig ?


  • Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    dec 2020

    Emner: 3 Svar: 4
    #2   2. dec 2020 okay mange tak for svaret, jeg ville bare lige tjekke op siden jeg havde tænkt mig at købe noget brugt bagpotte som denne, og lave mit eget mellemrør. smiley

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #3   2. dec 2020 Det kan ikke synes, udstødning skal være godkendt til din model og motor variant.

  • Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    dec 2020

    Emner: 3 Svar: 4
    #4   2. dec 2020 hvad kunne så gøres for at få en bedre lyd?

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #5   2. dec 2020 At købe en godkendt udstødning. Alle biler fra 1998 og opefter må kun køre med godkendte udstødninger, man må ikke selv bygge en som man må på biler fra 1998 og ældre. Og åbent luftfilter er også forbudt.

  • Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    dec 2020

    Emner: 3 Svar: 4
    #6   2. dec 2020 okay tak for informationen, genovervejer lige mit valg så. smiley



  • #7   2. dec 2020 Du kan evt. kigge her: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=friedrich+motorsport+polo+1%2C2+tsi

    De laver een, der passer til 1,2 TSI.


  • #8   2. dec 2020 Du kan købe et langt billigere system i Tyskland. På en lidt ældre bil skal man måske overveje, om det er fedt at bruge 6-7.000 kr. på en udstødning. Det skal du selvfølgeligt selv overveje. Jeg har selv lige købt et udstødningssystem til knap 10.000 kr. til min bil, så jeg skal ikke erklære mig hellig på det punkt...

    Se fx denne af rustfrit stål, som du kan få hjem til Danmark for under 3.000 kr.:

    https://www.ebay.de/itm/Friedrich-Motorsport-Auspuff-Sportauspuff-fur-VW-Polo-6R/133301227485?fits=Model%3APolo%7CType%3A1.2+TSI&hash=item1f095f4fdd:g:YvsAAOSwa5ZfVSD9

    Til ca. 350 EUR havde jeg købt den. Og skulle der blive problemer til syn, kan du gemme den gamle udstødning og skifte tilbage - men det tror jeg nu ikke, der bliver. Det vil tage en mekaniker en halv time at skifte, vil jeg tro.


  • #9   2. dec 2020 "hvad kunne så gøres for at få en bedre lyd?"

    Så skal alle de stakler som bor op af div. veje også høre på larmen fra din skodudstødning


  • #10   2. dec 2020 Ja det skal de...ligesom vi også skal høre skrig,skrål,hyl fra deres børn, som hopper trampolin i haven. Eller larm fra plæneklippere, tilskæring af fliser ind indkørslen, hunde som gør i forhaven i timevis, tunede knallerter som kører race på cykelstier gennem boligområder kl 2 om natten, høj musik og larm fra folk der holder fest, samme fra cafeer/værtshuse, kommunen som klipper græskanter med fræsere kl 5 om morgenen, byggeentreprenører der læsser stilladsmoduler af foran et boligområde kl 4:15 om morgenen (DET larmer) og mange andre situationer. Støjkilder er der nok af, biler med sportsudstødning er ikke det værste.

  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #11   2. dec 2020 ligesom vi også skal høre skrig,skrål,hyl fra deres børn,som hopper trampolin i haven.

    Det er så naturligt, og du har sikkert også været barn en gang ?

    Eller larm fra plæneklippere, tilskæring af fliser ind indkørslen, hunde som gør i forhaven i timevis.

    Igen nogle støjkilder som man nok ikke kan undgå når man vælger at bo i et villakvarter

    tunede knallerter som kører race på cykelstier gennem boligområder

    De er tilgændgæld ireterende, men hvordan opførte du dig , da du var 16 år ?

    kl 2 om natten, høj musik og larm fra folk der holder fest, samme fra cafeer/værtshuse

    Værtshuse og cafeer lukker klokken 22.00 pga Corona , eller det håber jeg da at de gør ? Forsamlingsforbuddet på ti personer gælder også i private hjem

    kommunen som klipper græskanter med fræsere kl 5 om morgenen

    Jeg tror gerne de fleste kommunaltansatte ville gøre det senere , for i min verden er det umenneskeligt at starte arbejde klokken 5 om morgenen

    byggeentreprenører der læsser stilladsmoduler af foran et boligområde kl 4:15 om morgenen (DET larmer) Tror sku´det gælder også for en stilladsarbejder , det med at stå tidlig op

    og mange andre situationer. Støjkilder er der nok af, biler med sportsudstødning er ikke det værste.

    Det værste er at et relativt voksent menneske der er så sensitiv, ikke kan tage hensyn til sine medmennesker - og en Polo med sportsudstødning ? ... Det er sateme til grin !

    GOD DAG !


  • #12   3. dec 2020 Claus, problemet er, at der er en masse andre støjkilder end biler, hvor f.eks. politikere ikke tager sig af det. I mit område er der mange forskellige støjkilder, der tit afløser hinanden og forstyrrer nattesøvnen for et helt boligområde. Ofte overholdes gældende regler ikke - og ingen vil gøre noget ved det. Kommunen selv overholder ofte ikke politiets cirkulære, der påbyder, at støjende arbejde ikke må påbegyndes før kl 7 om morgenen. Cafeer m.f. er kun begrænset af corona. Så snart corona er overstået vil de igen forpeste nattesøvnen for mange (HØJ musik til kl 3-4 om natten i boligområde). Samtidig findes der masser af mennesker uden god opdragelse, der er ligeglade med at tage hensyn. Så skal vi slå ned på bilerne, skal vi også slå ned på alt det andet. I lang tid har snakken dog kun drejet sig om biler og trafikstøj. Alt det andet har man let og elegant "glemt".

    PS: Man kan sagtens sætte sportsudstødning på en Polo og få en bedre lyd, uden at den bliver meget støjende. God lyd er ikke det samme som høj lydstyrke. Der findes fornuftige sportsudstødninger, som kan give en mindre steril lyd uden at larme vildt.


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #13   3. dec 2020 Der findes fornuftige sportsudstødninger, som kan give en mindre steril lyd uden at larme vildt

    Men det er de færreste er godkendt !


Kommentér på:
Polo 1.2 TSI 2012

Annonce