{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.414 visninger | Oprettet:

Morten G
Morten G
Tilmeldt:
26. aug 2013
Emner: 1 Svar: 2

Toyota Supra mk4 {{forumTopicSubject}}

Hej

Overvejer at købe en mk4 Supra, bygge single turbo på den med omkring 600hk. Hælder meget til at købe en med automatgear
Har fundet en masse som er født uden turbo til 10-15000euro mindre end hvad de billigste twinturbo bliver solgt for.
Kan det gå og købe en non turbo og så enten single turbo den eller skifte motor til en GTE med single turbo?

Nogen som har erfaring inden for dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toyota Supra mk4
  • #1   21. jan 2021 Du kan godt ombygge en n/a supra om til turbo men det vil koste en hel del. prøv at tjekke de videoer ud om den her de bygger.
    og er der nogen grund til du vil have automatgear?. da med manual vil den helt sikkert holde prisen bedre i fremtiden. Og som her på den link bygger de den motor uden at røre ved selve blokken og det. Det kun topstykke turbo og alt det anden der bliver monteret, så du behøver ikke købe en anden motor blok/stempler for at køre med de hk.

    https://youtube.com/playlist?list=PLrvMJaD0-PudEGwthco3SPILaIs0rIRIH


  • Morten G
    Morten G Tilmeldt:
    aug 2013

    Emner: 1 Svar: 2
    #3   21. jan 2021 @Freeway, jeg tænker også bare om det kan lade sig gøre at syne den uden alt for meget bøvl og købe sig fattig i diverse papirarbejde. Jeg har ladet mig fortælle at ved ændring af GTE til single turbo ELLER påmontering af turbo i en GE så vil der uanset skulle laves en støj og forureningstest i tyskland samt påvises for bilens egnethed, prisen for kun dette omkring 45000.
    Hvis jeg vælger at gå med en non turbo vil jeg uden tvivl også gå efter at få en med 6 trins, altså en SZ-R


    @Martin jeg kan pisse godt lide bilens former og lyd, går ikke rigtig op i hvor meget jeg kan få igen da jeg påtænker at beholde bilen i lang tid smiley


  • #4   21. jan 2021 Du vil komme til at smide en hel del penge efter de godkendelser vis det skal være helt lovligt.
    men vis det var mig ville jeg købe en n/a og køre med den som den er i første omgang. Og så få tunet den lidt så den holder sig inden for det den er godkendt til så 20% mere end den er født med. de n/a er jo til at betale i nu ikke som turbo modeller de er bleven seriøs dyre. Det her var bare noget jeg fandt hurtig man kan finde dem billiger og mere orginale vis man kigger mere rundt der nede.

    har du prøvet at kontakte et af de firma herhjemme der gør i godkendelser af tunet biler. de kan svare dig på hvad det vil koste og hvad der kan lade sig gøre.

    https://m.mobile.de/auto-inserat/toyota-na5-reeuwijk/314467594.html



    https://m.mobile.de/auto-inserat/toyota-supra-mk4-2jz-cottbus/315877420.html


  • Morten G
    Morten G Tilmeldt:
    aug 2013

    Emner: 1 Svar: 2
    #5   21. jan 2021 Jep har talt med en tuner som gør i sådan noget. om hele situationen og han siger det sagtens kan lade sig gøre - men at papirarbejdet alt inkl. vil cirka koste 45000. Jeg vil bare være sikker på at den kan synes uden problemer efterfølgende.. Når jeg kigger rundt på nettet er der jo pænt mange single turbo biler i DK som ikke er født med det

  • #6   21. jan 2021 Jeg ved ikke præcis hvad en N/A turbo Supra yder af hestekræfter, men jeg tænker det lyder fedt med 600 heste, men kan en undervogn der måske kun er bygget til 1/3 af de heste du ønsker den skal opnå holde ?

    Jeg tænker der skal en hel del ombygning og forstærkning af undervogn, styrtøj og ikke mindst bremser til for at kunne holde til 600 hestekræfter - og vel også forstærkning af selve karossen , så den ikke bliver vredet helt skæv når de 600 heste fyres af ?

    Øøøøeeejjj..... Det lyder som et dyrt projekt , der nemt kan komme til at koste det samme som en fabriksny Toyota Supra, og som måske aldrig bliver godkendt i Danmark.

    Man skal vist elske sådan en gammel Supra rigtig meget for at kaste sig ud i sådan et projekt .

    Kommende liebhavere foretrækker også en bil der er så tæt på original som muligt , og det er i min verden synd og skam at ombygge sådan en ( kommende) klassiker .

    Jeg ville nødigt købe en bil der er så ombygget , for det kan kun give problemer .


    https://www.motor1.com/reviews/427575/2021-toyota-supra-first-drive-review/


  • #7   21. jan 2021 TS.
    håber du får din drøm opfyldt smiley
    supra mk4 og skyline r34 er uden sidestykke de 2 fedeste biler der til dato er lavet ??


Kommentér på:
Toyota Supra mk4

Annonce