2.841 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Få billig hjælp fra private
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
Seneste udførte opgaver
- Skifte toilet 1.200 kr.
- Jord græs oprydning 2.500 kr.
- skifte vandhane i bryggers 500 kr.
- Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
- Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.
mar 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 72
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Man kan få skumfiltre som ikke kræver olie, men det er noget med de ikke filtrere ordentligt.. Har ikke prøvet dem, så kan ikke komme med erfaring på den konto.
www.dot-e.dk farhandler det der hedder piper-cros, og det er et super godt alternativ!
Og den 1.9 motor får en FED lyd med åbent filter
mar 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 72
mar 2003
Følger: 35 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 1.186
mar 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 72
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
K&N fedter luftmassemåleren til, piper-cros gør ikke.
Henrik J:
Nej motoren sker der ikke noget med.. Tvært imod, den har bedst af et K&N..
Men LMM på VAG bilerne er en svag satan, så den fedter til pga. den olie der er i filteret.. Det er der problemet ligger!
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
mar 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 72
mar 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 72
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Jeg har set flere eksempler på tilfedtede LMM på VAG og Alfa Romeo (begge er Bosch lmm af den nyere model)
Vi har sågar prøvet og rense dem, rense luftfilter uden nogen mærkbar forskel.
Vi skiftede luftmassemåleren til sidst, og der kørte de helt optimalt..
jeg køre selv med green-stuff og det er også et metalisk oliefilter, ligesom K&N, og der er nu noget fedtet i indsugningsrøret.
Også før ånderøret!
mar 2003
Følger: 35 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 1.186
olie eller ej, så er det sku en kendt fact at LMM på vag motore ikke kan holde til åbenfilter
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.895
Det er noget med at måleren er en lille glødetråd som bliver afkølet mere, grundet den høje lufthastighed, så den skal blive ved med at varme op. Det siger sig selv at sådan en glødetråd efterhånden dør ud og så skal man som regel smide 3500 bobs på bordet til reservedele...
Men det skulle INTET have at gøre med olien!
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
jeg er bare af den opfattelse at olien får den til at brænde over hurtigere.. Det kan sammenlignes med at sætte fedtfingre på en halogenpære..
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
De nyere VAG TDi motorer har LMM..
mar 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 72
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Der er et billede af motoren, og LMM sidder lige ved siden af luftfilteret..
Jeg aner ikke hvorfor den er der..!
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=26915
Køb du roligt et Piper-cros filter..
mar 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 72
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.895
Men min kammis Saab 9-3 1,8T med chip (150 til 195hk via højere ladetryk og lidt andet) kan man sagtens høre møllen kværne derudaf! Og der er INTET som ikke er godkendt af Saab i hans motorrum.
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
En diesel kører med konstant luftoverskud, så det skal man ikke være bange for
Husk på, der sidder ikke noget gasspjæld på en diesel!
Omdrejningerne og trækkraften styres af brændstofmængden alene!
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
mar 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 72
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.895
De der tre-fire clamps som holder toppen af filterkassen og så de tre bundskruer i kassen kan fanme ikke være svære at fjerne uden smadre luftindtaget...
Seker S, husk iøvrigt at det er lovpligtigt at have underdelen af luftfilterkassen monteret. Det er pæn hjernedødt men en regel er en regel - ikke fordi det virkelig rager mig, men så ved du det så du slipper for at skulle omsyne din bil!
mar 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 72
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
jan 2003
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 1.940
Det sætter sig i luftmassemåleren, men hvis de har testet biler uden sådan en, så er det jo klart de ikke har haft nogen problemer.
jan 2003
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 1.940
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
tror de "glødeting" du tænker på er gløderør som kun varmer et par sek ved start.
mar 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 72
jan 2003
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 1.940
Det er jeg da rimelig sikker på.
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
nov 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 60
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
Ulig luftmængde målere så måler varmetråds eller varme films ( Hot film) sensore direkte massen, da den varmeledende egenskab ved luft er afhængig af faktore som temperatur, fugtighed og lufttryk.
Varmetråds sensore levere et analogt signal og varme films sensore levere et digitalt signal.
De mest almindelige varmetråds masse målere bruger en platin tråd som er opvarmet til en forud bestemt temperatur som ligger over omgivelses temperaturen, denne tråd er placeret centralt i luftstrømmen.
Disse sensore fungere ud fra det princip at modstanden stiger med stigende temperatur.
Når indsugningsluften så strømmer hen over tråden så afkøles denne, og denne afkøling giver et fald i modstanden, derved kræves der en mindre spænding for at holde den strøm der skal til for at holde temperaturen.
Sensorene er tilsluttet en referance spænding på 5,0 volt , ud fra denne giver de mellem 0,4-0,5 volt i tomgang og ved fuld flow 4,5 - 5,0 volt, det er så muligt ud fra andre givne værdier at fastsætte luftmassen.
Visning kan afvige fra de rigtige værdier som et resultat af forurening af tråden derfor har visse systemer også en ekstra temperatur sonsor indbygget i systemet som sikre en ekstra nøjagtighed.
Mange varmetråds målere har en indbygget funktion der gør at hver gang man tager tænding af bilen så kører der en burnoff cyclus, hvor trådelementet opvarmes til tæt ved 1000 grader, derved afbrændes eventuel forurening på denne.
Af alle sensore er varmetråds sensoren den type der er mest følsom overfor forurening og fysisk påvirkning.
så jo den er hele tiden varm ....
mar 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 72
mar 2003
Følger: 35 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 1.186
tror faktisk lidt det er det der gør det i det fleste tilfælde, altså at folk ikke får bilen indstillet efter de har mont. andet filter, for motorstyrringen må jo blive overrasket over at den kan få "vejret" så let.. det er bare min teori, for hvis den er indstillet til det burde den jo kunne køre helt uden filter uden der sker noget med LMM
mar 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 72
mar 2003
Følger: 35 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 1.186
okt 2005
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 44 Svar: 206
SKRØNE!!!
feb 2004
Følger: 62 Følgere: 61 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 1.195
Det er også der for jeg køre med pipercross.. olien fra metalfilterne smadre LMM og det er et fact.. dette er et kent problem for folk med vagbiler som bare smider det på da det ikke kender til dette problem.. og så går der noget tid og så kan de ikke forstå den køre dårligt..
mar 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 72
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Det sviner kun LMM på VAG biler (VW, Audi, Seat, Skoda osv.) til, når du køre med K&N, Green-Stuff, Simoni og aldre metalfiltre med olie på !
Pipercros vil IKKE!! svine din lmm til! Køb du bare sådan et, det vil du ikke fortryde!
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 83
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 83
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 83
mar 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 72
Sportsfilter på turbodiesel