{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.639 visninger | Oprettet:

Godkendt udstødning {{forumTopicSubject}}

Hej Folk derude!
jeg er blevet stoppet her til aften at en patrulje, som var meget interreseret i min udstødning. jeg fremviser dem certifikat til bagpotten, da det er en Sportspot.
betjenten ville kontakte mit på et tidspunkt for og se om den skulle til syn, fordi det mente han at det skal bilen være når man laver ænderinger, fred vær med det.

Min problemstilling kommer så, min bagpot er godkendt på danske veje, men til en Audi A4,Golf5 og Golf 5 plus.
Min bil er en Golf 6, hvad vil synsmanden sige til det? Skal udstødningen man køre med være godkendt til bilen, og kun den model? eller skal udstødningen kun være E mærket.

Godaften smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godkendt udstødning
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #1   19. feb 2022 Den skal være godkendt til lige nøjagtig din model

  • #3   19. feb 2022 udstødning til biler efter en bestemt måneder og et bestemt år
    som jeg ikke husker

    men er meget sikker på, det gælder din bil
    da skal udstødningen være
    E godkendt, og typegodkendt til den bil, det sidder på
    så E godkendt er alene ikke nok


  • #4   19. feb 2022 Det er bare sært, for jeg tror altså ikke at thansen udstødninger er godkendte på andet end e niveau, så hvorfor man er så rigid om dette forstår jeg altså ikke helt.

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.267
    #5   19. feb 2022 er ganske sikker på at thansens udstødninger der er E godkendte også har et nummer efter godkendelsen der dækker over hvilke modeller røret måtte være godkendt til

  • #6   20. feb 2022 Nu ved jeg ikke om det samme gælder udstødning, som med lygter.

    Men, da jeg i sin tid lavede min Nissan 100 NX, byggede jeg Golf3 forlygter på den, der var jeg igennem hele møllen om det nu var lovligt eller ej, før jeg lavede det.
    Lygterne var godkendte, og inden de kom på, talte jeg med Syn, Skat og Trafikstyrelsen og ingen der kunne se at en lygte skulle sidde på den bil den var lavet til, faktisk kun at den var godkendte til at lyse i EU og opfyldte kravene her.
    Bilen blev synet flere gange uden de mindste problemer.

    Nu har udstødning noget med støj at gøre, så det kan godt være reglerne er anderledes der, må dog indrømme har aldrig hørt om nogle, i bil, der skal fremvise noget på en udstødning.


Kommentér på:
Godkendt udstødning

Annonce