{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

Damian L
Damian L
Tilmeldt:
3. mar 2022
Følger: 13 Emner: 2 Svar: 1

Syn af bil {{forumTopicSubject}}

Hey
Jeg har sådan en Audi a3 etron fra 2017 som skal have på custom udstødning med 2.5 tommer downpip som skal laves i Holland på et stor værksted ?? som jeg også vil modtage noget papir på denne udstødning

Min spørgsmål er så tror i at der kan blive noget problemer når jeg skal have bil til syn? Med det udsætning selvom det en plug-in hybrid bil og kan køre på ren el ????





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syn af bil
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #1   3. mar 2022 Ja, en udstødning skal være godkendt til bilen. Dvs en custom one off kan aldrig synes. Den skal være godkendt af myndighederne, så som en Tüv/E-godkendelse.

  • #2   3. mar 2022 Mener ikke du må ændre på forrørets størrelse

  • #3   4. mar 2022 min synsmand sage der skal være en potte på og den skal være Egodkent da jeg kom til syn med 2.5" rentrør fra cat så tænker det er det samme for dig du skal have det antal potter katalysator partikkelfilter som den har orginalt også skal det hele være Egodkent

  • #4   4. mar 2022 Den går ikke.

    Det er slut med den slags ændringer. Det bliver mere bøvlet end det er sjovt.
    Forstår ikke at man gider smide tid og penge efter sådan noget idag. Slet ikke på en hybrid.


  • #5   5. mar 2022 Få den orginale udstødning med hjem, for så kan du bare skifte over, når den skal synes.

  • #6   5. mar 2022 du kan jo læse lidt her og overveje, om det er det værd.

    https://www.facebook.com/groups/752589271471122/permalink/5078805185516154


  • #7   5. mar 2022 #6
    Havde godt hørt lidt rygter i samme retning, men det der er jo ret klart.
    Det ville i hvert fald klart afgøre sagen for mit vedkommende.


  • #8   5. mar 2022 De er virkelig meget ude med riven efter især optimerede dieselbiler i øjeblikket.

  • #9   6. mar 2022 Af ren nysgerrighed, hvordan konstatere de om en bil er chippet? smiley

  • #10   6. mar 2022 #9

    Kan de heller ikke, de må ikke "prøvekøre" din bil. Altså hvis du snakker om betjenten. Det er ikke en knallert. De kan vel lave en vurdering oppe i hovedet ud fra hvordan den ser ud. Så håber betjenten han kan sætte fingeren på noget andet, og på den måde indkalde den til syn. Det er "profiling", og skide irriterende.

    Hvis du snakker om synsmanden, tja han har sin ass dyno og prøvekører jo utallige biler om dagen. Han kan godt mærke om din 530D giver et ekstra spark i røven. Nogen siger ikke noget til det, og andre dumper den på stedet og kan påkræve dokumentation for effekt, og det vil stå på din dumpede synsrapport.


  • #11   6. mar 2022 Men de kan vel udlæse egr position og ladetryk via obd med en tester og måske se det den vej smiley Jeg ved det ikke kan bare ikke forestille mig de kan kræve ens bil beslaglagt hvis de mistænker den for at være chippet

  • #12   6. mar 2022 Hvem er det du mener der sætter tester på folks bil? Betjenten? Igen, politiet må ikke rode med din ejendom, det er de slet ikke kvalificeret til. De kan bede om at få lov at kigge under hjelmen, eller de kan finde på at kigge efter om din bil har katalysator. Typisk med en stang med et spejl for enden.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #13   6. mar 2022 De tager ikke din bil, medmindre det er meget tydeligt at den er født med en 1.2 motor og der nu ligger en 2.0 turbo eller en 2.5 v6 i som ikke står i papirer....Men en synsmand kan kræve en effekt dokumentering hvis han tror den er ændret.....Men det er kun i ekstreme tilfælde det sker. Men er det den originale motor og den ikke forurener og larmer for meget, så er der aldrig problemer. Altså på nær hvis din udstødning ikke er godkendt og ikke har et e skilt popnittet på eller et nummer som du har papirer på er lovligt....Er bilen før 1998 bygger man bare som man vil, så længe det ikke larmer for meget...

  • #14   6. mar 2022 Alt er originalt, men er før blevet stoppet for at "ligge godt fra land", spurgte ham hvad han mente og om han ville se min dashcam optagelse af den såkaldte hændelse, men det var han ikke interesseret i og jeg fik af vide jeg kunne fortsætte, men at jeg skulle køre efter forholdende...

  • #15   6. mar 2022 Kompressor Knud, kan du uddybe lidt mht det du skriver med 1998? Jeg er ikke helt obs på reglerne angående det og har en 325i fra 92 jeg går og skruer lidt på for sjov.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #16   6. mar 2022 En dato i 1998 blev det lov at udstødningen skulle være godkendt....Det skal den ikke før den dato, dog skal der være katalysator hvis den er født med sådan en. så alle biler fra 1997 og ældre er fritaget fra den lov om godkendelse, dog ikke fritaget fra kat, hvis den var født med en og det er alle biler efter 1991

  • #17   6. mar 2022 Takker

  • Damian L
    Damian L Tilmeldt:
    mar 2022

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 1
    #18   19. mar 2022 Lille Update har kun fået udstødning med original katalysator på som var der fra fabrikken smiley

    Udstødning har euronorm 5 smiley


Kommentér på:
Syn af bil

Annonce