{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

Hjælp - hvor meget må jeg tune en leaset bil? {{forumTopicSubject}}

Jeg kører på nuværende tidspunkt i en leaset citroën fra https://nordensbiler.dk/ og er blevet ret glad for min bil, så tænker at release den, når min kontrakt udløber.

Vil derfor gerne beholde den i et par år frem, men jeg har også tænkt på det seneste om jeg skulle begive mig ud i at tune lidt diverse dele af bilen, fordi jeg godt kunne tænke mig at den kørte lidt bedre.

Det lyder måske som et dumt spørgsmål, men det lyder egentlig på hvor meget frihed jeg har til at ændre på en leaset bil, både ift. udseendet og bilens maskineri.

Hvad tænker i?

Slet emne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - hvor meget må jeg tune en leaset bil?
  • #1   2. maj 2022 Jah, det er jo dig som har papirene, kig dem dog igennem selv.


    Men umiddelbart tænker jeg da ikke at du må ændre på bilen, da det teknisk set ikke er din. Skal dog også lige nævnes at jeg ikke har vildt meget forstand på leasing


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #2   2. maj 2022 Ingenting overhovedet....Vil du ændre på bilen må du købe den og ikke leje den...

  • #3   2. maj 2022 Hvis det er flexleasing så giver du den bare gas med tuning og ombygning

    Bliver den taget i kontrol og sendt til citroën så betaler du bare for at få bilen lavet original igen, på samme vis som hvis bilen var din egen

    Når leasing perioden udløber så anviser du bare en køber til den pris der står på din leasing kontrakt.
    Men det ændrer ombygning og tuning af bilen jo ikke på, måske du er heldig en endda vil give mere end aftalt med leasing selskabet som følge af ombygningen

    Hvis der er tale om andre taler af leasing skal du lige overveje tingene lidt mere, da bilen ved aflevering skal stå som beskrevet i kontrakten


  • Martin L
    Martin L Tilmeldt:
    maj 2020

    Svar: 19
    #4   2. maj 2022 Som udgangspunkt ved leasing og entelig også som ejer, må du 'ikke' tune.
    Jeg ser dog intet problem med at tune en leaset bil, så længe du aflevere den tilbage i orginal stand. Der kan være et problem når den skal til service eller reparation, så hvis jeg skulle tune en leaset bil, så ville jeg bruge ECU (motorstyring) tuning.
    Dog ville jeg kun gøre det hvis jeg feks. har en ekstra ECU, så jeg hurtigt og nemt kan bytte ud med den orginale og selv har udstyret (Kess v2/KTAG ol.). Med udstyret kan du så klone den orginale ECU over i den ECU du selv har købt brugt. Så køber du en fil fra en chiptuner på nettet og smider over i din egen ECU. Den orginale ECU ligger du et sted i bilen, så du altid og hvor som helst, hurtigt og nemt lige kan bytte ECU'en ud.
    Du kan nok også få nogle tunere til at klone og ligge tunings filen i din egen ECU.
    Jeg ville aldrig begynde at skifte dele!


Kommentér på:
Hjælp - hvor meget må jeg tune en leaset bil?

Annonce