{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

Casper T
Casper T
Følgere: 53 Emner: 7 Svar: 47

Remus axleback VS Bastuck catback (Honda Civic 1.8) {{forumTopicSubject}}

Hej derude... smiley

Jeg skal have mere lyd ud af min bil. Det er en 2007 Honda Civic 1.8 (I-VTEC).

Jeg har derfor ledt internettet tyndt efter e-godkendte udstødningssystemer til denne, og der er dukket 2 muligheder op.

1. BASTUCK catback ( https://shop.bastuck2.de/?cat=500000&hg=500060&hg2=500060020&ug=500060020040&detail=1&lang=en )
2. REMUS axleback (med ventil) ( https://www.sportauspuff-direkt.com/Sportauspuff/Typ_FN_HONDA_Honda_Civic_Sportauspuff_8__Generation__Bj__06_12/REMUS_Duplex_PowerSound_Sportschalldaempfer_mit_manueller_Klappensteuerung_ohne_Endrohre_Honda_Civic_1_4l_1_8l_V_Tec_ab_Bj_06_und_Civic_Type_S_1_8l_V_Tec_ab_Bj_08.html?products_id=157133 )

Udfordringen er at jeg ingen anelse har om hvordan disse to udstødninger lyder på bilen. Er der nogen der har nogen argumenter for om man skulle vælge den ene frem for den anden? smiley

Jeg tænker at Remus bagpotten med åben ventil må give lidt mere lyd end Bastuck bagpotten (?). Til gengæld er Bastuck med deres mellempotte/resonator, som nok åbner mere op end OEM mellempotte.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Remus axleback VS Bastuck catback (Honda Civic 1.8)
  • #1   5. aug 2023 Du må på YouTube og søge din bil med de udstødninger på. Der er sikkert videoer med det smiley

• Casper T
    Casper T Tilmeldt:
    apr 2013

#2   5. aug 2023 #1 Jeg har været hele YouTube rundt. Der er ingen med Bastuck overhovedet smiley Og nogle enkelte videoer med Remus, men det er elendig kvalitet og slet ikke til at vurdere. smiley

Tror ikke at denne årgang Civic 1.8 er en populær bil at "modde", men nu har jeg sat mig for at lave et projekt ud af den. smiley

• Casper T
    Casper T Tilmeldt:
    apr 2013

• #4   6. aug 2023 Du får ikke meget lyd ud af en e-godkendt udstødning.
    Er jo godkendt til et meget snævert lavt niveau i støj, der db mæssigt ikke adskiller sig væsentligt fra fabriks udstødning.
    Er der ikke nogle Civic FN2 grupper eller sider du kan søge erfaringer på?
    Brugte selv dengang https://www.civinfo.com/forums/ men om der stadig er aktivitet aner jeg ikke. Havde ikke min Civic ret længe, havde alt for mange små problemer der hele tiden dukkede op, og var bare ikke lige det jeg forventede af en Civic.
    Havde i 90’erne en 1.6 i Civic med 125 hk, den var på grund af den lave vægt særdeles frisk, købte i 95 en spritny 1.6 VTI, det var dæleme et køretøj.
    Remus der har jeg hørt på et par Octavia RS og de lyder nu meget godt, det er mest lidt snerren og ikke en dyb vilddyrs lyd. Der kommer jo ikke meget
    I

• Casper T
    Casper T Tilmeldt:
    apr 2013

#5   6. aug 2023 #4 Det er jeg med på. Dog har jeg en e-godkendt Eisenmann udstødning på min BMW M235i. Og den siger helt vildt... Forstår ikke den er lovlig ??

Der er lidt på det forum. Desværre er de fleste angående FN2 type R. Der er ikke mange som modder en 1.8.

Derfor jeg håbede nogen havde erfaringer med de mærker af udstødninger. Remus har også et spjæld som i princippet ikke er lovligt at åbne ift. EU-godkendelsen. Men det kan man jo bare gøre indtil syn.

Men på er få videoer der er, lyder det ikke særlig specielt. Men de videoer er også i elendig kvalitet.

Kommentér på:
Remus axleback VS Bastuck catback (Honda Civic 1.8)

Annonce