{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Downpipe
  • #1   13. sep 2023 Du vil have større forrør på
    Tænker det er få og få mere effekt.

    Så bliver original katten næste restriktion

    Så når man er i gang, så kan man lige så godt skifte katten.



  • #2   13. sep 2023 Super tak for det smiley får købt begge dele!

  • #3   13. sep 2023 Husk at det ikke er sikkert at din bil vil blive anset som lovlig, med eller uden 200 cells kat.
    Alt udst skal være godkendt, og i disse tider hvor de har så meget kontrol af kat osv, så ville jeg overveje om det er evt besvær værd.

    200 cells kat kan næppe overholde forureningskravene smiley


  • #4   13. sep 2023 Øv - kan man ikke få det godkendt og skrevet ind?



  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #5   14. sep 2023 Jo, hvis du køber godkendte dele til det. De skal være E godkendt/ Tuv godkendt til lige netop din bil/årgang/motor.

  • #6   14. sep 2023 Det kræver du har dokumentation på at bilen/motoren
    Ikke forurening mere end den må
    At den ikke larmer mere end den må

    Man kan få lavet disse test i Tyskland og i Sverige
    Koster mellem 7500 og 15000kr PR styk


  • Drum R
    Drum R Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 74 Emner: 7 Svar: 65
    #7   14. sep 2023 Også hvis det er tuv godkendte dele?

  • #8   14. sep 2023 Jeg ved ikke om TÜV godkendelse også er med forurening

    Støj er helt sikkert med

    Man er nød til at læse TÜV godkendelsen igennem og se hvad den dækker over

    For der er lidt andre regler i Tyskland
    Selv begge lande er i EU og burde have samme regler


  • #9   14. sep 2023 hmm. ja ok - jeg må lige se om jeg kan få fat i det rette ! smiley

  • #10   14. sep 2023 Jeg er ret sikker på at TUV dækker både larm, og forurening, og hvad man ellers kan få brug for. Da Tyskerne er ret stramme med deres regler, så alt skal være dækket ind.


    Men at finde godkendte tuningsdele er nær umuligt, der er større chance for at vinde i lotto for at få råd til selv at få kørt dem igennem smiley

    Går ud fra at du kun vil skifte det, pga du vil tune din bil?
    For der har du så næste problem med det hele. Det kræver også godkendelser med stempler overalt, og når vi pt er i det uvejr omkring bil tuning og lovgivningen, så er det ikke ikke optimalt at begå sig ud i smiley


  • #11   14. sep 2023 Ja man må hellere lade vær smiley

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #12   14. sep 2023 Du kan altid få autoconsult her i dk til at lave de nødvendige test og papirer....Men så ryger den audi op i en pris du kunne købe flere af dem for før det er godkendt....Intet er umuligt, og tuning er ikke ulovligt. MEN det hele skal godkendes af de rette instanser som kan dokumentere støj og forurening...Og derefter kan du betale en evt afgift....Så jeg ville nøjes med en catback udstødning der er godkendt, og så en ordentlig chiptuning....Chip er ikke som sådan lovligt, men lavet rigtigt kan de ikke måle det til syn....Endnu ihvertfald...

  • #13   14. sep 2023 Tænker også bare det bliver en chip smiley

  • #14   18. sep 2023 snuppet fra det store net:


    Her er lovkravene til chiptuning:

    Enhver form for chiptuning skal registreres som konstruktiv ændring af en synsvirksomhed f.eks. FDM Test og Bilsyn
    Enhver form for chiptuning kræver dokumentation for, at bilen støj- og forureningsmæssigt lever op til bilens typegodkendte krav samt forbrugstal
    Dokumentation skal forevises ved syn
    Salg og udførelse af chiptuning, der støj- og forureningsmæssigt ikke lever op til bilens typegodkendte krav, er ulovligt, medmindre sælger lader køber skrive under på en tro- og loveerklæring om, at bilen kun benyttes til motorløb
    Øges motorens effekt med mere end 20 %, kræves der endvidere dokumentation fra bilproducenten, der erklærer, at bilen er sikkerhedsmæssigt egnet til effektforøgelsen
    Det er ejerens ansvar, at chiptuningen er lovlig.


Kommentér på:
Downpipe

Annonce