{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

2-i-1 udstødning system {{forumTopicSubject}}

Hej jeg går med tanken, om at lave min udstødning om.

Det er en V6 biturbo med rør fra hver blok der går separat hele vejen ud til bagpotterne. Jeg tænker at køre de 2 separat rør i ét. De må 2.25" hver og skal køres i et 3" og deles ud til 2 igen ved bagpotterne.

Vil dette gøre noget ved motor eller dens udstødning flow? Har kun hørt det bedre.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2-i-1 udstødning system
  • #1   19. mar tror jeg det gør, for tror at gasserne vil stå i kø for at komme ud.
    du har jo 2 stk á 2.25" (samlet set 4.5") men så går du jo ned i 1 x 3".
    du skal nærmere opgradere til 2.5" el. 3" på hvert rør, så vil dine gasser komme hurtigere ud.

    men er ikke 100 % sikker på det er rigtigt, så er spændt på andres indput.


  • #2   19. mar Der er mange ting der gør sig gældende.
    På udstødninger, skal man have så lille rørdiameter som muligt, uden der opstår modtryk, så gashastigheden er så høj som muligt.

    Hvor meget effekt har motoren og hvor stor volumen er den?

    De tal kan du bruge til at regne på hvilken rørdiameter du skal bygge en udstødning i.

    MEN! Når man snakker Turbo motorer, er det som udgangspunkt "bigger is better" - dvs du nok får mest ud af 2,5 tommer downpipe på begge sider, og så gå over i 3 tommer eller 3,5 tommer - og så igen over i 2,5 når du deler den bagude.

    Men har du styr på om der rent faktisk er plads til at føre den sammen til en enkelt og så dele den igen?

    #1 - Du skal kigge på hvad hul arealet i røret er, for at kunne sammenligne.

    2 x 2,25 tommer er ikke det samme som 4,5 tommer.

    2,25" = 57mm rørdiameter, som giver 25,50 kvadratcentimeter i hullet.
    3" = 75mm rørdiameter, som giver 44,15 kvadratcentimeter i hullet.
    3,5" = 89mm rørdiameter, som giver 62,05 kvadratcentimeter i hullet.
    4,5" = 114mm rørdiameter, som giver 102,55 kvadratcentimeter i hullet.

    Regner man bagud på 2 x 2,25 tommer rør, svarer det til ca 80mm hul hvis man skal føre dem sammen til et enkelt.

    51 kvadratcentimeter divideret med 3,14 giver 16,24 og kvadratroden af det, er 4,03 gange 2 er lig med 8cm (80mm) hul.
    Formlen for en cirkels areal er radius x radius x pi.


  • #3   19. mar Lækkert info sajmon!

    Det er en mercedes e400 3.0 biturbo, samme motor som c43 med M276. Kan nemlig se, at de fåes, hvor de går i ét rør.

    Jeg vil helst ikke til at have downpipe på, for at holde den lovlig på det punkt.

    Men så det næsten heller ikke helt ved siden af min ide med at de skal gå i et 3" rør.


  • #4   24. mar Jeg ville lave et midterstykke og prøve det i 3" så få man egne erfaringer

Kommentér på:
2-i-1 udstødning system

Annonce