5.403 visninger
|
Oprettet:
Benzintilsætning/oktanboost {{forumTopicSubject}}
Kan man få mere effekt eller bedre forbrænding i en turbo motor med noget oktan boost eller andet tilsætning. Og ville det evt. være en ide med noget 100 oktan fly benzin...?
jul 2004
Følgere: 121 Biler: 2 Emner: 102 Svar: 3.157
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 165 Svar: 802
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 84 Svar: 733
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 7 Emner: 250 Svar: 12.738
Nej, tag til tyskland og tank vpower på shell det er 100 oktan og det virker...
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 84 Svar: 733
WAI mener du virkelig at alm. V-power fra tyskland er 100 oktan..? Jeg har ellers hørt mange fortællinger om at V-power er rent opspind også, dermed ikke sagt at jeg ikke tror på dig. Men hvis det er 100 oktan må det stå på standeren
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 84 Svar: 733
http://www.shell-select.de/72.asp
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 23 Svar: 632
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 84 Svar: 733
maj 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 27 Svar: 286
Ved højere oktantal har benzinen sværere ved at "selvantænde" og derved mindskes motorbanken.
jun 2003
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 219
hvorfor så nøjes med 100oktan..........
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 7 Emner: 250 Svar: 12.738
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 84 Svar: 733
Og jeg var lige inde for at tjekke hvor den nærmeste tyske shell var men der er sku osse rimeligt langt
Jeg tænkte mere på sådan noget methanol alkohol et eller andet mirakel vand som den bare lige skulle have en deciliter af eller noget håber i forstår, men det findes nok ikke.
Jeg vil prøve at se om jeg må købe noget af det der 100 oktan fly benzin ude på flyvepladsen i Tønder for det er efter hvad jeg læste (søgte rundt til kl. 4) meget godt til meget højtkomprimerede flymotore og turboprobs som virklig bare er en højtydende flymotor med turbo samtidig med at den er rimelig højtkomprimeret for en turbo motor at være. De har nemlig nogle tilsætningsstoffer i som gør et eller andet. Men det koster garanteret også i omegnen af de 30 kr litern.
Mvh. Viggo
apr 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 32
Den test lavet i Vmax er nul og niks værd.
Hvis man snal teste det, skal man lave en chipning hvor du netop udnytter det højere oktantal, ved at trække tændingen ydeligere frem. Uden den tændingsbanker, det er jo her man henter hestene.
Så bare at hælde oktan boost i tanken giver intet, hvorimod hvis ens bil er stillet til f.eks 102 oktan kommer man af med evt tændings banken, eller at bankesensorer trække tændingen tilbage hele tiden.
Bemærk bankesensor trækker kun tændingen tilbage.
Du får aldring en bankesensor til at stille tændingen længere frem end "mappet" i bilen cpu.
Højere oktan = mere effekt.
Men kun hvis bilen stilles ind efter det.
Normale biler står til 92/95, med en chip bliver det typisk stillet til 98 oktan, og så kan men hente de ekstra heste man ser på en rulning efter en chip.
Forturbo motorer kan et for lavt oktantal ligefrem betyde døden for motoren/stemplerne....
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 84 Svar: 733
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 459
Så det er også en mulighed.
og ja en Turbo motor der skal eller er chippes bør køres ind og blive ved med at køre på minimum blyfri 97, eller køres ind på højere oktan.
Benzintilsætning/oktanboost