{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzintilsætning/oktanboost
  • #1   25. maj 2007 I sidste måned var der en test af de NOS flasker man kan få og hælde i benzinen... Og deres konklusion var at de ikke var sikker på at det gave noget særlig effekt, men testkørerne synes at kunne mærke en forbedring i effekt.

• #2   25. maj 2007 hvor var den test henne?

• #3   25. maj 2007 Vmax

• #4   25. maj 2007 Ham som jeg altid kæmpe om første pladsen med han har en hårdt pumpet Honda accord 2,0 og den lugter af et eller andet methanol lignende noget men han vil ikke ud med hvad han bruger. Men min turbo motor brænder sku ventilerne når jeg skruer den højere end de 0.8 bar den kører med nu. Men jeg skal dog lige sige at jeg lige har monteret en Wallbro opgraderingspumpe og en regulator samt tilskudsdyse i indsugningsrøret og der er så kommet en blandingsmåler i den også, men jeg tænkte at der måske fandes et eller andet tilsætning som gør at den får lidt mere power uden at jeg behøver at skifte flere ventiler.

• #5   25. maj 2007 Glem alt om de der oktan booster osv. det er fis i en hornlygte og virker lige så godt som alle de der mærkelige dimser de sælger på qxl osv...

Nej, tag til tyskland og tank vpower på shell det er 100 oktan og det virker...

• #6   26. maj 2007 100 oktan lige som det fly fuel de sælger herude på den lokale flyveplads. Men det er jo ikke sikkert at de vil sælge det til mig smiley

WAI mener du virkelig at alm. V-power fra tyskland er 100 oktan..? Jeg har ellers hørt mange fortællinger om at V-power er rent opspind også, dermed ikke sagt at jeg ikke tror på dig. Men hvis det er 100 oktan må det stå på standeren

• #7   26. maj 2007 WAI giver mig allerede du har ret smiley

http://www.shell-select.de/72.asp

• #8   26. maj 2007 for at få noget særligt ud at benzin med højrere oktan tal skal man hæve kompression men så kan man ikk køre med "lav" oktan tal i gen

• #9   26. maj 2007 Er du sikker på at det kun er ved høj kompression..? Kan det ikke gavne ved højt tryk..??

• #10   26. maj 2007 Jo, det hjælper også ved højt tryk. Det er jo ikke for sjov de fleste tunere siger man skal kører på 98 oktan.

Ved højere oktantal har benzinen sværere ved at "selvantænde" og derved mindskes motorbanken.

• #11   26. maj 2007 en hel del af de som kører rally i nogle at de store klasser kører med 106oktan som de får fra sverige......
    hvorfor så nøjes med 100oktan..........

• #12   26. maj 2007 Prisen er nok også en ret væsentlig faktor vis man har tænkt sig at køre mere en 402m eller lignende, min gamle motor var rullet til 104 oktan, men med en pris på 30 kr. literen er det ikke lige den kan kører til bageren efter morgenbrød søndag morgen smiley

• #13   26. maj 2007 Joh prisen spiller da en væsentlig rolle meen hvis jeg nu skulle kører til sverige efter det så render budgettet smiley

Og jeg var lige inde for at tjekke hvor den nærmeste tyske shell var men der er sku osse rimeligt langt smiley

Jeg tænkte mere på sådan noget methanol alkohol et eller andet mirakel vand som den bare lige skulle have en deciliter af eller noget håber i forstår, men det findes nok ikke.

Jeg vil prøve at se om jeg må købe noget af det der 100 oktan fly benzin ude på flyvepladsen i Tønder for det er efter hvad jeg læste (søgte rundt til kl. 4) meget godt til meget højtkomprimerede flymotore og turboprobs som virklig bare er en højtydende flymotor med turbo samtidig med at den er rimelig højtkomprimeret for en turbo motor at være. De har nemlig nogle tilsætningsstoffer i som gør et eller andet. Men det koster garanteret også i omegnen af de 30 kr litern.

Mvh. Viggo

• #14   26. maj 2007 Højere oktan = skrappere tænding.

Den test lavet i Vmax er nul og niks værd.
    Hvis man snal teste det, skal man lave en chipning hvor du netop udnytter det højere oktantal, ved at trække tændingen ydeligere frem. Uden den tændingsbanker, det er jo her man henter hestene.

Så bare at hælde oktan boost i tanken giver intet, hvorimod hvis ens bil er stillet til f.eks 102 oktan kommer man af med evt tændings banken, eller at bankesensorer trække tændingen tilbage hele tiden.

Bemærk bankesensor trækker kun tændingen tilbage.
    Du får aldring en bankesensor til at stille tændingen længere frem end "mappet" i bilen cpu.

Højere oktan = mere effekt.
    Men kun hvis bilen stilles ind efter det.
    Normale biler står til 92/95, med en chip bliver det typisk stillet til 98 oktan, og så kan men hente de ekstra heste man ser på en rulning efter en chip.

Forturbo motorer kan et for lavt oktantal ligefrem betyde døden for motoren/stemplerne....

• #15   26. maj 2007 Ja det er jo den sidste linje jeg hæfter mig ved nu da den 2 gange i træk har brændt en ventil under ekstrem belastning men ok blanding efter blandingsmåler (som godt nok er den billige model og kun vejledende)

• #16   12. dec 2007 Brændte udstædningsventiler kan også være pga. for sen tænding = meget varm udstødningsgas!

Så det er også en mulighed.

og ja en Turbo motor der skal eller er chippes bør køres ind og blive ved med at køre på minimum blyfri 97, eller køres ind på højere oktan.

Kommentér på:
Benzintilsætning/oktanboost

Annonce