BMW E21 320. Hvad skal der ske? {{forumTopicSubject}}
Jeg har mig en dejlig lille E21er std. 320 der snart er ved at runde de 175k KM.
MEN knasten er godt og grundtigt slidt og paraplyerne sørger for at den laver røgslør når den starter..
Den går ellers dejligt frisk og går godt (dog lidt ujævnt i bunden pga slidt knast).
MEN
Her kommer det så.
Jeg har en kammis gamle 325ier motor fra en E30er stående med en 2000km gammel Dr. Schrick knast i.
Han skiftede hele motoren da den blandede olie og vand og lavede mayonaise.
Mit dilemma er så nu.
1.
Renovere topstykke med knast og vippearme fra 325ieren så jeg har en god og frisk original 320 motor med karburator.
2.
Renovere 325ier motoren ligesom 320motoren, også få fat i en styreboks og lægge 325ieren i e21eren med indsprøjtningssystemet så der ik skal rodes med det, og den blri friskere og mindre tørstig?!
3.
Købe en velsnurrende 325i motor med komplet elnet og styreboks osv der duer.
4.
Renovere 325ieren og smide "i"et af h til og montere 320 karburator og manifolden på 325er motoren og lige i E21eren. (Hvad kræver det og kan det lade sig gøre?)
5. Kom med jeres gode bud
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.657
jun 2004
Følger: 17 Følgere: 8 Biler: 6 Emner: 84 Svar: 1.122
okt 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 60 Svar: 843
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.657
okt 2006
Følger: 30 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 11 Svar: 153
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.641
Det er til min Bavaria (hverdagsbilen
Dne blå er PILHAMRENDE rådden og ikek engang værd til baneræs pt.
Købte dne ligeså meget for at få dele og skørter osv til min e21er på gaden
Om den så ku bruges ti lbaneræs var bare en bonus istedet for den røg til skrot (hvilket jeg også reddede Bavariaen fra ved at købe den på vej til skrotpladsen og bruge mange timer på at svejse rust i den).
Så nu skal motoren lige ha en kærlig hånd også begynder den snart at være "færdig" (selvom man ALDRIG blir færdig jo
BMW E21 320. Hvad skal der ske?