{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
932 visninger | Oprettet:

BMW 330e racechip garanti? {{forumTopicSubject}}

Hej gutter!
Hvis jeg installerer en RaceChip i min 330e, bortfalder garantien på batteriet så?
Jeg taler ikke om selve motoren, for der har jeg alligevel ikke nogen garanti.
Men hvad med batteriet?

Og er RaceChip godt? Eller burde jeg bruge de ekstra penge på en rigtig motor-remap?
Jeg tror ikke, jeg har brug for de ekstra hestekræfter fra en remap – jeg tænker bare på, hvilken af de to løsninger der er mest pålidelig.

Hjælp mig gerne og del jeres erfaringer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW 330e racechip garanti?
  • #1   7. okt En såkaldt race chip er det der i gamle dage hed box tuning.
    Det havde jeg selv for 22 år siden på en Octavia.
    Det giver ja flere HK og mere moment, men giver ikke en særlig kørbar bil.
    Min mening om race chip er kæmpe tommel ned.
    Et useriøst produkt, blot det fakta at de vrøvler om brændstof besparelse.
    Tænker næppe nogen vil opdage at en sådan har været monteret, med mindre de virkeligt graver i det.

Skal det være, så skal det være en rigtig tuning hos en seriøs tuner.
    Pas på der er mange useriøse derude.

Men er det risikoen værd? Hvem husker ikke perioden med biler der blev konfiskeret osv. En 330 har vel et fornuftigt antal hk allerede.

• #2   7. okt Hvis politiet har mistanke, beslaglægge de bilen og få den kontrolleret på din regning

Finde de så noget der er manipuleret, så få du bilen igen og skal have et værksted til at lave den lovlig/original igen
    Så skal bilen kontrollen at den er i orden før du igen kan få plader på.

Kender flere der har prøvet det
    En, endda flere gange

• Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

Følgere: 1 Svar: 104
    #3   7. okt Regn som udgangspunkt med _alt mekanisk, elektrisk og elektronisk manipulation på en vogn i den årgang let kan registreres!

Regn dernæst med enhver form for garanti på en manipuleret bil er fraskrevet ved bilproducenten.

Tillæg yderligere muligheden for _bilproducenten kan komme med et økonomisk krav mod dig, hvis de skal bevise nogen som helst form for manipulation i en juridisk retssag.

Ergo:
    Lad vær'

/C

• #4   7. okt Angående useriøse tunere, spurgte netop på en Octavia 1.4 TSI 2014, han kunne oplyse at den ville få ikke cirka, men præcist 172.3 hk, jeg spurgte om den kunne komme på rullefelt, men sådan et havde han ikke, ergo er han ikke tuner, men bare en som installerer en fil i din styring, glem sådan nogle.

• #5   8. okt At smide en racechip i en sådan en bil er som at pisse i underbukserne. Det sikkert sjovt i starten.

• #6   8. okt I starten med sådanne "Racechip"

Var det tit en modstander i en boks
    Man satte i serie med en sensor/føler
    Så den snød ecu, så motor fik mere brændstof

Men tit kørte de ikke særlig godt i længden

• #7   9. okt Præcis som Dennis skriver. Og den tager ikke højde for om din bil har gået 10000 eller 1000000 KM.

Er man seriøs får man fat i en anerkendt tuner med rullefelt. Får sig en indkøring og justering. Hellere 15% mere effekt der holder, end 25% der æder indmaden i motoren på et par måneder. Der findes utallige eksempler på amatører der har tunet biler helt forkert og endt med store regninger.

• Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

Følgere: 21 Emner: 2 Svar: 241
    #8   9. okt Enig. og for at strø salt i såret, så er det meget lettere at tune en Diesel motor. smiley smiley

Vil ikke kalde det en "tuning" men fik chippet en Toyota Aygo benzin, så motoren går mere smidigt og jævnt træk. (Optimal AFR)
    Før gik den meget ustabilt pga lean fuel mapping. (for at overholde Euro 5 krav) smiley
    Det man kan gøre er at ændre map til optimal AFR. https://www.crypton.co.za/Tto%20know/Emissions/afr.html

Kommentér på:
BMW 330e racechip garanti?

Annonce