932 visninger
|
Oprettet:
BMW 330e racechip garanti? {{forumTopicSubject}}
Hej gutter!
Hvis jeg installerer en RaceChip i min 330e, bortfalder garantien på batteriet så?
Jeg taler ikke om selve motoren, for der har jeg alligevel ikke nogen garanti.
Men hvad med batteriet?
Og er RaceChip godt? Eller burde jeg bruge de ekstra penge på en rigtig motor-remap?
Jeg tror ikke, jeg har brug for de ekstra hestekræfter fra en remap – jeg tænker bare på, hvilken af de to løsninger der er mest pålidelig.
Hjælp mig gerne og del jeres erfaringer
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.706
Det havde jeg selv for 22 år siden på en Octavia.
Det giver ja flere HK og mere moment, men giver ikke en særlig kørbar bil.
Min mening om race chip er kæmpe tommel ned.
Et useriøst produkt, blot det fakta at de vrøvler om brændstof besparelse.
Tænker næppe nogen vil opdage at en sådan har været monteret, med mindre de virkeligt graver i det.
Skal det være, så skal det være en rigtig tuning hos en seriøs tuner.
Pas på der er mange useriøse derude.
Men er det risikoen værd? Hvem husker ikke perioden med biler der blev konfiskeret osv. En 330 har vel et fornuftigt antal hk allerede.
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 172 Svar: 12.426
Finde de så noget der er manipuleret, så få du bilen igen og skal have et værksted til at lave den lovlig/original igen
Så skal bilen kontrollen at den er i orden før du igen kan få plader på.
Kender flere der har prøvet det
En, endda flere gange
sep 2023
Følgere: 1 Svar: 104
Regn dernæst med enhver form for garanti på en manipuleret bil er fraskrevet ved bilproducenten.
Tillæg yderligere muligheden for _bilproducenten kan komme med et økonomisk krav mod dig, hvis de skal bevise nogen som helst form for manipulation i en juridisk retssag.
Ergo:
Lad vær'
/C
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 676 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.934
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.949
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 172 Svar: 12.426
Var det tit en modstander i en boks
Man satte i serie med en sensor/føler
Så den snød ecu, så motor fik mere brændstof
Men tit kørte de ikke særlig godt i længden
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.949
Er man seriøs får man fat i en anerkendt tuner med rullefelt. Får sig en indkøring og justering. Hellere 15% mere effekt der holder, end 25% der æder indmaden i motoren på et par måneder. Der findes utallige eksempler på amatører der har tunet biler helt forkert og endt med store regninger.
jun 2023
Følgere: 21 Emner: 2 Svar: 241
Vil ikke kalde det en "tuning" men fik chippet en Toyota Aygo benzin, så motoren går mere smidigt og jævnt træk. (Optimal AFR)
Før gik den meget ustabilt pga lean fuel mapping. (for at overholde Euro 5 krav)
Det man kan gøre er at ændre map til optimal AFR. https://www.crypton.co.za/Tto%20know/Emissions/afr.html
BMW 330e racechip garanti?