{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

Mf2 anlæg på Mondeo {{forumTopicSubject}}

Har fået fat i en turbo motor til Min mondeo... den nye motor er en 2.0, og udover turbo osv. har jeg fået et mf2 anlæg med, men dette er ikke koblet på ledningsnettet, da jeg er i tvivl om hvor den ene ledning skal gå hen.. nogen der kan hjælpe? der står i manualen at denne ledning som jeg er i tvivl om skal gå til "ignition coil", men det kan jeg vel ikke? så den skal tages fra omdrejningstælleren?

please help... er rimelig screwed..!! :S

mvh Rune

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mf2 anlæg på Mondeo
  • #1   23. aug 2007 ingnition coil... det er vel tænding?

• #2   23. aug 2007 ja, men der er mange ledninger til... hehe hvilken er det...?

• #3   23. aug 2007 oppe i tændingslåsen?

mål dig frem.. den der kommer spænding i når du slår tænding til og spændingen forsvinder når du slår tænding fra er den ledning du skal bruge.. og det skal være på +APC tænding. mener jeg det hedder.. altså der skal komme spænding på begge trin tænding.

håber du forstår

• #4   23. aug 2007 Det må være den gule ledning du taler om.
    Den skal sidde på tændspolen.
    Tændspolen er somregel markeret med + og -

Den skal sidde på minus siden og registrerer hvor mange omdrejninger din bil går med.

Hilsen HH

• #5   23. aug 2007 Har du sat alle dem på til map sensoren?

• #6   23. aug 2007
    Hans Henrik R.... motoren er nok med elektronisk tændning = ingen tændspole smiley

• #7   23. aug 2007 Du skal nok have dit tændsignal, men en mondeo tænder i grupper, det vil sige to af gangen, så hvis du tager den på tændspolen vil jeg umidlbart sige at du for det gale signal på grund af dette. Måske bare cps signal kan bruges? Men det er selvføglelig ikke efterreguleret. Ellers skulle du tage de to sluttrin, trække en ledning fra dem begge, sætte en diode, altså en ensretter ind over de begge og derefter samle dem til en ledning, så har du et normalt tændsignal... Håber det kommer til at virke

• #8   23. aug 2007 Peder M: Der vil altid være tændspole.. om der er 1, 2, eller 4 er så en anden sag..:)

• #9   24. aug 2007 Hans Henrik R -> ja det er den gule ledning jeg er i tvivl om... men den er ikke ret lang... så den må have siddet på et sted inde i kabinen... kan det være den der er gul/sort oppe under instrumentbrættet?? :S

• #10   24. aug 2007 ja den er med elektronisk tænding, men er et omdrejningssignal ikke godt nok hvad jeg skal bruge?

• #11   24. aug 2007 Hvis du har et omdrejningssignal til omdrejningstæller ville jeg prøve at tilslutte det der...
    Nu kender jeg ikke en mondeo.
    Men ved at tage låget at mf2 kassen kan du på indikatorerne se hvormange omdrejninger at mf2 registrerer på de små røde lamper ud for de omdrejningsområder der er ( hele tusinde )

Og du kan så sammenligne de omdrejninger mf2 kassen siger med det som din omdrejningstæller siger.

Mf2 kassen kan vel omprogrameres til 8 cylender hvis den registrere dobbelt så mange tændninger og så muligvis få det til at passe på den måde.

Ellers må der sidde en tændspole et sted og du kan forlænge ledningen ud til den.

• #12   24. aug 2007 der er i den model jeg har ingen omdrejningstæller, men har fået at vide af en mekaniker at der er signal til at koble en til... men jeg aner bare ikke lige hvad det signal løber i... hvor kan man få sådan noget at vide?

• #13   24. aug 2007 på tændspolen kommer der strøm på når du drejer nøglen uden at starte,, mål med voltmeter hvilken tilslutning det er, det vil være + siden og så kobler du den gule ledning til den anden side på tændspolen så må du få signal,, derefter kan du se som før beskrevet om omdrejninger i mf2 kassen passer til faktiske omdrejninger--- sådan en mondeo tager vel max. ca. 7000 omdrejninger.

• #14   24. aug 2007 jeg vil egentlig tro at + tegnet vil være markeret på din tændspole. i plastiken måske - kig godt efter

• #15   25. aug 2007 oki... prøver!! smiley Tak for hjælpen!!

Kommentér på:
Mf2 anlæg på Mondeo

Annonce