{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.660 visninger | Oprettet:

Diesel motor - Tuning & lyd {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået min første diesel bil i dag, og med fare for at lyde chokerende dum har jeg lige et par spørgsmål:

Tuning: hvad kan jeg gøre for at tune sådan en fætter udover chiptuning?

Lyd: På min forrige bil ( Fiat Bravo ) skiftede jeg fra std. Luftfilter til et Green Cotton Air filter og det lød virkelig godt. Vil jeg også kunne høre forskel, hvis jeg skifter filtret på den her?

Hvad mht. Udstødning? Kan man også få en kanon lyd der, ligesom man kan på benzin motorer?

Som sagt, chokerende dumme spørgsmål sikkert =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diesel motor - Tuning & lyd
  • #1   6. okt 2007 det kan man godt men eftersom du kører med lidt lavere omdrejninger lyder det anderledes.. luftfilter.. kun hvis du har turbo/intercooler.. standart.. nej det lyder ikke godt i kabinen.. havde simota på med campingvogn i sverige og stor potte .. vi var næsten døve da vi kom hjem efter 3200 km

  • #2   6. okt 2007 tuning.... turbo,intercooler,kompressor,,chip.pumpetryk det skulle dække det meste


  • #3   6. okt 2007 min har ikke fået speciel mere lyd fra filteret.
    Slet ikke det samme som det giver på en Benziner


  • #4   6. okt 2007 hvilken bil snakker vi

  • #5   6. okt 2007 Sorry for manglende bil. Dah =)

    Kia Sorento 2.5 CRDi.

    Mht. Larm i kabinen, er det ikke noget jeg går vildt op i, da jeg ikke skal bruge den som en trækker mht. Campingvogn/trailer


  • #6   7. okt 2007 Det man kan finde træls ved en diesel er, at der ikke er noget gasspjæld. Den vil derfor altid rumle som får den fuld gas. Du vil nok kunne høre turboen meget mere, men man bliver træt af det i længden, da det ikke er som en benziner, og den larmer mindre når man ikke gi'r den så meget gas.

    Tuning på en diesel går helt basalt ud på det samme som på en turbo-benziner. Køling af ladeluften med en intercooler, mere sovs (Enten højere tryk eller/og større dyser, ikke bare længere indsprøjtningstid. Det er det der giver den værste røg og mindst power), og højere turbotryk.



  • #7   3. apr 2009 turbo og kompressor, hmm vil jeg godt se, tvivler på motoren kan holde til det tryk de to ting giver til sammen smiley

Kommentér på:
Diesel motor - Tuning & lyd

Annonce